Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Bizar.. want met de zalf werd het bij Lan juist helemaal geen nare plek. Dat is heel snel en prachtig dichtgegroeid. De cryochirurgie leverde juist een hele nare etterende plek op (zie foto's bij sarcoid in wiki).
Anya schreef:Huh... Lan heeft geen hechtigen gehad en de plek was zo groot als een vingertop. Dat is klein weggesneden en daarna weggebrand in de wondranden. Dat leverde een etterende wond op. Dat heelde en er kwam een rood bultje terug. Dat is behandeld met de liverpoolzalf.. En daar had ze geen tot weinig last van.
Dus ik denk dat je in de war bent met een ander paard
Anya schreef:Ja ik was net aan het kijken
De bovenste foto's (eerst met het gebrande gat, en later met de meetlinten erbij zijn van Lan. De sarcoid zat op haar flank. Het is inmiddels echt wel jaren geleden. Op de plek zelf groeit geen haar. Maar verder ziet het er super uit.
ChevalNoir schreef:Hopelijk snijden ze het ruim weg, gebruiken ze bij het hechten nieuwe gereedschappen en laten ze geen enkele cel zitten, anders groeit het zo weer aan is mijn ervaring. Bovendien moest mijn paard helemaal plat gesedeerd worden, gezien de locatie. Bij jouw paard kan dat ook wel eens nodig zijn, of niet?
Fransje_70 schreef:Nee niks mee gekregen. DA zei dat het zo droog mogelijk moet blijven. Zal die gel eens even googelen.
Als het openspringt moet ik meteen aan de slag met Betadine verdunning en dan schoonspoelen...worden een spannende 2 weken....