Vanmorgen om 7:00u was het verzamelen bij mij thuis. Gewapend met shampoo, borstels, veel wortels en een schaar zijn we vanmorgen om 7:15u vertrokken richting Utrecht.
Daar aan gekomen, even gemeld dat we er waren en liepen daarna naar Zippie toe. Hij was weer heel erg aan de dunne, had geen buikvulling meer en was op. Hij was wel vrolijk van al het gezelschap.
We konden in alle rust zijn staart wassen, even hem nog borstelen en vooral veel wortels voeren, want dat was het enige wat nog naar binnen is gegaan sinds gisteren. Daarna kwam de behandelend arts en legde nog even uit wat er ging gebeuren en hoe dat in zijn werking ging. Toen zijn we naar de euthanasie ruimte gewandeld en daar kreeg hij zijn eerste roesje.. Hij werd er high van en stond te wiebelen op zijn benen. Dit is heel normaal. Daarna werd hij tegen de bekleedde muur gezet en werd hij 'klem' gezet tussen deze muur en het schot. Op dat moment moesten wij de ruimte even verlaten, ivm veiligheid (je weet nooit wat een paard nog kan doen, alhoewel we wel wisten dat Zip niks zou doen). Daar kreeg hij een narcose spuitje, waardoor hij, begeleid, ging liggen en in slaap viel.
Vanaf dat moment mochten we er weer bij komen. Daar heeft hij nog even een lekkere snurk laten horen en nog voor de 1ste van de 2 definitieve spuiten waren toegediend, was hij er al niet meer. Hij is heeeeeeeel vredig gegaan en heeft nu eindelijk zijn rust

Zippie: ontzettend bedankt voor de goede, leuke en vooral gezellige tijd die ik met je heb mogen hebben. Het is goed zo! XXX
Zijn staart is mee terug gekomen en daar ga ik nog wat moois mee doen..
Uit de sectie is gebleken dat zijn hele darm verdriedubbeld was in dikte en ook zijn maagwand. Verder toonde alles het eiwitgebrek aan. Over een paar weken krijg ik de rest van de uitslag van de biopten die genomen zijn.
Iedereen heel erg bedankt voor alle steun en het meedenken