Mijn paard heeft mijn zaklamp opgegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1983Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:29

Komt wel goed! Mijn paard heeft een dekje opgegeten, een scooterzadel, plastic van het kuil, een paar zakken borrelnootjes/chips/tucs/frikandellen/bitterballen allemaal in 1x en die is ook nog gezond :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:34

Als je paard zich niet goed gaat voelen zou ik wel een rontgenfoto laten maken om de knoopcellen te lokaliseren. Hoe het bij paarden precies zit weet ik niet. Bij mensen zijn ze het meest gevaarlijk als ze in de slokdarm blijven hangen. Als ze eenmaal in de maag zijn dan heb je een grotere kans dat ze in de spijsbrei ingepakt worden.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:35

Oh gatsie zeg! Dit is echt mijn nachtmerrie... Ik heb mijn pony er tot nu toe meerdere keren op het nippertje voor behoed om mijn sleutelhangers of mijn telefoon op te eten. Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om er telkens op tijd bij te zijn als je paard er zo op gebrand is om alles wat los en vast zit op te eten.

Ik hoop dat het helemaal goed komt, maar zou als ik jou was geen risico willen nemen en toch nog een andere dierenarts bellen en kijken of die hetzelfde zegt als die van jou.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:48

kiki1983 schreef:
Komt wel goed! Mijn paard heeft een dekje opgegeten, een scooterzadel, plastic van het kuil, een paar zakken borrelnootjes/chips/tucs/frikandellen/bitterballen allemaal in 1x en die is ook nog gezond :D

:') hahahah, oke dat kan nooit goed zijn

mijn pony heeft trouwens (nu we 't toch over rare dingen opeten hebben) ook een keer 2 volle flessen frituurvet opgedronken 's nachts.
Nooit wat van gemerkt, ze was weer goed gesmeerd waarschijnlijk.. :+

kiki1983Jarig

Re: Mijn paard heeft mijn zaklamp opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:50

hahaha frituurvet! Ik dacht dat de mijne erg was!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:50

Frituurvet?
Staat jou paard in de keuken?hahahaha

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:52

frituurvet wtf xD...
maar ts misschien kan je dr wat laxeermiddel geven zodat die zooi wat sneller weer uit ze lichaam is??

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:55

kiki1983 schreef:

het ene paard is de andere niet he.
chocolade is vergif voor honden de 1 eet het op heeft nergens last van en de ander gaat er aan dood.
en hoe kan jou paard dit allemaal op gegeten hebben je let toch op waar je dingen neer legt"?

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:57

Haha nee ze stond toendertijd op een pensionstal waar de frituurpannen naast de binnenbak staan (naast de deur van de kantine)
mn pony vond de geur waarschijnlijk onweerstaanbaar, want ze is dus serieus over de bakrand gesprongen 's nachts om 't op te eten/drinken

:')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:58

Femke(ll) schreef:
Haha nee ze stond toendertijd op een pensionstal waar de frituurpannen naast de binnenbak staan (naast de deur van de kantine)
mn pony vond de geur waarschijnlijk onweerstaanbaar, want ze is dus serieus over de bakrand gesprongen 's nachts om 't op te eten/drinken

:')

:r Ik word al misselijk bij het idee :')

kiki1983Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:18

ralphtdw schreef:
kiki1983 schreef:

het ene paard is de andere niet he.
chocolade is vergif voor honden de 1 eet het op heeft nergens last van en de ander gaat er aan dood.
en hoe kan jou paard dit allemaal op gegeten hebben je let toch op waar je dingen neer legt"?

Het lag allemaal in de kantine waar een paar uur later een feestje zou zijn. En als de kantinedeur staat, en mijn paard haar staldeur open heeft gefrommeld kon ze zo de kantine in lopen. Je denkt toch zeker niet dat ik dat expres zou geven?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:28

Oké nee natuurlijk denk ik niet expres geven maar sommige mensen leggen hun spullen op een plek neer dat hun paard alles kan pakken

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:35

Dat jouw paard dat opeet x'D
Mijn pony eet nog niet eens suikerklontjes :p

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:34

Ach onze mini lust graag cola en macaronisalade ook zoiets abnormaals.(krijgt ze niet maar ze heeft het paraat gemaakt om het van onze terrastafel af te pikken op een onbewaakt moment hahaha)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:06

Zaten de batterijen ook in je jas toen deze gewassen werd? Ik heb nl wel vaker lekkende batterijen gehad als ze meegewassen waren.

Succes en t komt vast goed met je paardje

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:28

Liess__ schreef:
Zaten de batterijen ook in je jas toen deze gewassen werd? Ik heb nl wel vaker lekkende batterijen gehad als ze meegewassen waren.

Succes en t komt vast goed met je paardje

Nee, ik had de zaklamp juist uit mijn zak gehaald voor het wassen en samen met een brokje in een zakje gedaan en weer meegenomen naar stal. In mijn poetskoffer gelegd om het weer in mijn zak te doen en hij pikte het heel snel weg in een ogenblik dat ik niet oplette.

Paard stond er gelukkig goed bij trouwens. Heb hem even gelongeerd. 2 drollen op stal uigeplozen en 1 in de bak. Er wordt behoorlijk gepoept, dat is een goed teken volgens mij. Het uitpluizen kostte wel even tijd. Ik dacht steeds het plastic te zien. Maar uiteindelijk niks gevonden. Paard stond er met zijn neus naast te kijken toen we met zijn vieren in zijn drol zaten te " graaien" je zag hem denken: ha...ha.." Dan vinden ze mij raar" 8)7

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:35

Die zal wel denken : "Mens, voor een euro heb je een nieuwe .. deze doet het echt niet meer, hoor" :D

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:36

_O-

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:41

:(
Heleennn schreef:
Als ik het goed begrijp staat je paard nu alleen in zijn stal, of past er iemand op hem? Paard van kennissen lag de volgende dag niet zo fris in de stal. Had erg liggen woelen en dus pijn gehad...

En met niet zo fris bedoel ik... Dood.

je zei toch in je eerdere post dat je het maar beter niet kan vertellen. doe dat dan ook niet.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:43

Shirley schreef:
Die zal wel denken : "Mens, voor een euro heb je een nieuwe .. deze doet het echt niet meer, hoor" :D

_/-\o_

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:44

Ja, mijn paard kan soms echt zo grappig kijken :D
Laatst bijgewerkt door bertine37 op 01-02-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:45

femo schreef:
:(
Heleennn schreef:
Als ik het goed begrijp staat je paard nu alleen in zijn stal, of past er iemand op hem? Paard van kennissen lag de volgende dag niet zo fris in de stal. Had erg liggen woelen en dus pijn gehad...

En met niet zo fris bedoel ik... Dood.

je zei toch in je eerdere post dat je het maar beter niet kan vertellen. doe dat dan ook niet.

Sorry? Wat bedoel je?
Ik vroeg net nadat het gebeurde of men mij geen horrorverhalen wilde vertellen, ik zat nogal in de stress. Natuurlijk doen mensen dat wel. Maar ja. Maakt niet uit. Het ging me ook om nuttige tips.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:46

zo heeft mijn merrie nog eens stopverf gegeten...nooit dat je dat af kon pakken van haar. heel d'r mond was blauw/zwart en ze bleef kauwen...nooit een moment last van gehad gelukkig :)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 23:49

Het blijkt wel dat er echt heel veel paarden zijn die wel heel rare dingen gegeten hebben :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:50

Dacht dat ik raar was met dat mn appleoortjes plots half in ponylief zaten. Wel nog onbeschadigd eruit weten te halen :').
Heel veel succes en ik blijf even volgen om de voortgang mee te krijgen :j