Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:36

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 09:56

Nouja je hebt de moed nog niet laten zakken, het is erg heftig maar misschien vind je een manier om haar nog een paardwaardig bestaan te kunnen geven voor zolang als het gaat +:)+
Enne..die nieuwe keuken..ik ken het gevoel,we hadden ook nog wat plannen maar na Fusa's operatie moeten we die maar weer bijstellen, maar ach, hij is er nog en trok me vanmorgen de straat over dus idd, who cares?? ;) Als ik zie hoeveel opgeknapt hij nu al is, dan weet ik wel dat het inderdaad KAN!
Go for it!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:31

Wees jij maar lekker eigenwijs, doe ik ook altijd met mooie reultaten. :) Je intuitie is sterk genoeg om te volgen, er gewoon voor gaan! ;)

smileydees

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 11:38

Idd op je gevoel en je verstand afgaan! Top!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:53

da's heel wat....:( maar met medicatie kunnen ze je echt versteld late staan. Mijn bull Dana heeft ook een nieraandoening. Natuurlijk niet te vergelijken met een paard, maar met de juiste medicatie en wij die er rekening mee moeten houden dat ze bepaalde dingen rustig aan doet, niet te vaak veel inspanning. (soms mag wel). Op warme dagen er goed rekening mee houden kan ze nog best lang leven. Nierziektes zijn echter echt sluipmoordenaars. Ze kunnen ineens omslaan en dus toch aanvallen zeg maar. You never know helaas. Ik hoop dat Desert haar nierwaardes echt ok blijven en dat de prednison blijft werken en dat je nog heel lang van haar mag genieten!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:24

Tjongejonge, arm dier :(:) .

Nierkoliek is zeer, zeer pijnlijk :\ .

Ik kan het weten, heb zelf zo'n 12 jaar geleden mijn linkernier weg laten halen vanwege ernstige nierkolieken. ( geen niersteen maar ernstig misvormde nier )
Mijn rechternier werkt wel prima maar dat is bij Desert helaas dus niet het geval en dus geen optie.

Ik hoop dat je met je gevoel een heel eind komt om haar nog een paardwaardig bestaan te geven, als er 1 iemand is die dat kan dan ben jij dat wel San.

Goed dat je positief blijft, zoals altijd, janken kunnen we altijd nog he ;)

Veel liefs en sterkte voor jullie !

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 22:12

* ik heb zo'n koppijn van al het denken en info verwerken dat ik morgen lekker antwoord*
Zoveel mails,pbs en telefoontjes gehad dat ik nu ff stuk zit Y;(

maar nogmaals bedankt iedereen,jullie zijn top +:)+

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 13:53

Desert heeft net de dood in de ogen gekeken,da is net geweest,ze was zo slecht,ze had gisteren gerend,dus dan weet ik dat ze meer ligt,maar vanmorgen ging ze buiten liggen en bleef dat ook,Rene was bij haar aan het werk en normaal als ze iets van stokken ziet is ze weg,maar nu bleef ze bij hem liggen.Ik zou een dagje thuis rommelen,maar nog niets van gekomen...
We hebben haar op stal gezet,Keyemsi stal naast haar dat geeft haar rust en da laten komen, maar wat is het dan moeilijk om d eknoop door te hakken,ze was aan de diarree en ook haar keel was opgezet zag ik.Ze is goed onderzocht en da denkt,dat diarree reactie is op contrastvloeistof en ze heeft keelontsteking van de tube van narcose.Afijn we geven haar nog een kans,na inspuiting staat ze weer te eten,ze krijgt nu wel pijnstilling erbij ondanks haar nieren en wachten even af,als ze opknapt is het idd de reactie op narcose etc en anders is dit geen paardwaardigbestaan.

Ondanks mijn strijd en goede gevoel,weet ik het even niet meer.....
we leven van dag naar dag en ik hou Deserts haar belang dan maar voor ogen.

Maar wat een zorg en verdriet kan je hebben om je dier.....

Ik ga maar niet optellen wat ze ons nu heeft gekost tot nu toe :+
Bizar dat je altijd een da nodig hebt in het weekend of s nachts he :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:59

Jeetje dit meen je niet!! Wat verschrikkelijk. Ik hoop niet dat jullie dit weekend nog hele zware beslissingen moeten nemen. We wachten maar weer af hoe ze reageerd.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:01

arme desert, het zal toch echt heel moeilijk worden , voor jullie allemaal :(:)

kosten moet je nooit meer over nadenken, wij hebben volgens mij ook de duurste mopshond van nederland, maar ach.. ze is zo lief en het gaat allemaal nog goed ;)

benj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:05

Aah wat sneu! Hopen dat ze snel opknapt, sterkte!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:06

jeetje, hoop, en duim dat het een reactie is op de narcose :(:)
sterkte

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:07

Wel godverdeg*dver ;( San en René ik wou dat ik de stopknop van jullie rollercoaster kon vinden, het is wel een keer goed zo!! Arme Desert......begrijp jullie dilemma zó goed maar als dit echt puur en alleen van de tube en narcose komt dan is dit ( weer ) een op zich staand iets als gevolg van.....verdorie!!!! :(:) :(:)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:10

Arme Desert (en arme jullie want dit is echt niet leuk meer..) hopelijk is het idd een reactie op.. :(:)
Het enige dat ik kan zeggen is dat Claudia ook voor jullie het beeldje brandt, en bij mij heeft het echt geholpen.
Arm dier, je voelt je zo machteloos als je niks kunt doen. BAH...

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:15

jeetje jeetje jeetje, wat een pech allemaal zeg. Maar het is inderdaad een logisch gevolg wat kan gebeuren. Hopelijk knapt ze nu eindelijk weer wat op. En anders........ tja. Moeilijke beslissingen.
De kosten daar moet je niet over nadenken. Dan wordt je daar ook nog verdietig van maar het was het vast allemaal waard geweest. Alles voor je lieve schatje. :(:) :(:)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:57

Oh San, wat vreselijk! Ik duim voor haar, knuf voor jullie!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:11

Zo, wat een verhaal, niet te geloven dat jouw merrie er noog is met al die aandoeningen. Misschien een vreemde opmerking maar hebben ze geen niersteenvergruizer in Utrecht. Jammer van je keuken/vakantie en alle andere dingen maar ik kan het me helemaal voorstellen, mijn dieren gaan ook voor het materiele, er is gewoon geen keus zolang je niet weet wat er aan de hand is, ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:47

:(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 21:58

Bedankt iedereen :(:) terug voor het meeleven..

Desert doet het weer redelijk,ze staat iig en eet,verder is ze nog niet zichzelf, maar ik kreeg ineens nog een ingeving,ze is hengstig ook,misschien dat eierstok in niergebied drukt wat extra pijn met zich meegaf?

@bigone,nee helaas voor paarden bestaat er niets voor nierstenen,ligt te diep schijnt?...

haha van de keuken is een sarcastisch grapje van mij,maar buiten Desert,lopen de kosten hier wel op,onze hengst Wynn is tussendoor geopereerd(koliek) en heeft 3 weken in kliniek gestaan en onze zwarte merrie had een hematoom op baarmoederband,waar de da meerdere keren s nachts met spoed voor is gekomen en de rest onderzoeken ;)

Verder wel grappig,je paard ligt te dweilen en je belt gelijk de da en ik heb mijn hand vreselijk verbrand vanavond met biefstuk bakken,overal brandblaren met zwarte ondergrond inmiddels,stik van de pijn,maar niet naar dokter gaan :+

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:12

Hoe is het met Desert gegaan vannacht ?

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:44

Wat zullen jullie kapot zijn zeg. Alles zo met/achter elkaar door sloopt de mens. En jullie maar volhouden, respect hoor.
Maar uh, zou toch maar ff naar ome dok gaan met die hand want als je zelf zo'n pijn hebt kun je je paardjes ook niet goed helpen....
sterkte hoor!!!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:16

Oh en Sandra, smeer tandpasta op je brandwonden, helpt goed! Is GEEN zottigheid!!!!!!!

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:22

San pfff houd maar niet op bij jullie :(:) :(:)
Hoe gaat ie nu met Desert?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 10:11

Goedemorgen,... :D

Desert gaat eigenlijk redelijk goed,ze is niet meer aan de diarree en eet weer goed,ze is nog wel moe,maar dat is logisch denk ik,iig ligt ze niet meer te dweilen...dus hopelijk was het de naslag kliniek en evt hengstigheid erbij.....

en met mijn hand gaat het wel,volgens mijn man zijn het 3e graadswonden,ziet er niet uit,maar doet geen zeer meer....

Bassenqua,tandpasta???? :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 11:58

Derdegraads brandwonden doen ook geen pijn in het centrum(huidzenuwen dood) ga er aub mee naar de huisarts.
Als je er een ontsteking bij krijgt ben je echt de pineut.