Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meredith schreef:nee niet goed, had niet door dat het zo snel opeens goed ging met je paard... een maand geleden schreef je dit;
Mijn merrie heeft zeer enstige rotstraal, eigenlijk al sinds de winter, maar de laatste maanden wordt het flink erger. De straal is continu vochtig, stinkt en rot zelfs op sommige plekjes weg.
Dus zal het volgen en kijken of het je gelukt is om het paard goed te houden![]()
veel succes en sterkte , komt vast allemaal goed.
simodi schreef:Ik heb op advies van een bokker mijn merrie nu op veel minder kuil staan en dit vervangen door geweekt hooi. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het gaat wel beter met haar hoeven.
Benieuwd of dit ook zo blijft nu het weer natter buiten wordt. Verder heb ik nog niets veranderd in de behandeling (clausan spray).
meredith schreef:door je hoefsmid goed uit laten snijden,jodium met verband in laten trekken dit een paar x herhalen en binnen no time is je probleem weg.Had je hoefsmid ook kunnen weten.
russel schreef:Hoefsmeden zijn erg eigen-wijs...helaas.....en er zijn helaas veel te veel minder goede hoefsmeden dan goede......laat een goede paardendierenarts kijken, dit soort dingen hebben met de gezondheid van je paard te maken, laat je smid juiste bekappingen doen en Zniet voor da spelen!