Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pinda_Dipje schreef:Wat zijn jullie ervaringen met het houden van een artrose-paard op de weide? Welke maatregelen moeten we dan treffen?
En is het uberhaupt fair om hem weer op te lappen, met het risico op pijn tijdens het herstel, en daarna nog wat jaartjes op de weide te laten genieten of te benutten voor wandelingetjes aan de hand?
Agossie schreef:Ik kan maar één ding bedenken en dat is: Haal hem alsjeblieft op!!!
Al geef je hem nog een maandje "geluk"... Wat ik zo hoor is hij nu diepongelukkig en ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om hem daarvandaan te "laten gaan".
Ik heb een paard met artrose gekocht toen ze 15 jaar was. Ze was diep ongelukkig en kon op de manege niet meer meekomen. Het was ik of de kogel.
Ik heb het heel langzaam opgebouwd, (echt héél langzaam) en ondertussen ook lekker weer het land in. (was op de manege toen onmogelijk).
Ik heb haar 8 jaar gehad, heb zelfs nog wedstrijdjes gereden waar ze erg veel plezier in had. Nooit gewonnen (nou ja, eigenlijk hadden we elke wedstrijd wel een beetje gewonnen), maar oh wat heb ik nog plezier gehad van het "zure" paard. (dat was dus ook door die manege gekomen). Buitenritjes, eens een keertje naar het bos, kleine kinderen erop... Alles was goed. Toen ik zag dat ze ècht pijn ging krijgen heb ik er een punt achter gezet. Het was goed.
Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je hem niet ophaalt. Wat ik al zei, al is het maar een maandje, maar geef hem in ieder geval de kans om nog even gelukkig te zijn.
Sterkte!!