Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Zolang ze pijnvrij door het leven gaat en het werk wat ze nu doet, nog aankan (1/2 keer pw een rustig buitenritje) zie ik geen reden om haar in te laten slapen! Ze staat nu bij een bokker met pre pensioen dus
Mocht iemand nog goede amigo/bucas/rambo's outdoor dekens beschikbaar hebben voor een klein prijsje in maat 195/205 dan houd ik mezelf aanbevolen.
). Als ik jou zo hoor kan je nog een hoop bereiken met dit paard! Pinda_Dipje schreef:Wat zijn jullie ervaringen met het houden van een artrose-paard op de weide? Welke maatregelen moeten we dan treffen?
En is het uberhaupt fair om hem weer op te lappen, met het risico op pijn tijdens het herstel, en daarna nog wat jaartjes op de weide te laten genieten of te benutten voor wandelingetjes aan de hand?
Agossie schreef:Ik kan maar één ding bedenken en dat is: Haal hem alsjeblieft op!!!
Al geef je hem nog een maandje "geluk"... Wat ik zo hoor is hij nu diepongelukkig en ik zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om hem daarvandaan te "laten gaan".
Ik heb een paard met artrose gekocht toen ze 15 jaar was. Ze was diep ongelukkig en kon op de manege niet meer meekomen. Het was ik of de kogel.
Ik heb het heel langzaam opgebouwd, (echt héél langzaam) en ondertussen ook lekker weer het land in. (was op de manege toen onmogelijk).
Ik heb haar 8 jaar gehad, heb zelfs nog wedstrijdjes gereden waar ze erg veel plezier in had. Nooit gewonnen (nou ja, eigenlijk hadden we elke wedstrijd wel een beetje gewonnen), maar oh wat heb ik nog plezier gehad van het "zure" paard. (dat was dus ook door die manege gekomen). Buitenritjes, eens een keertje naar het bos, kleine kinderen erop... Alles was goed. Toen ik zag dat ze ècht pijn ging krijgen heb ik er een punt achter gezet. Het was goed.
Persoonlijk denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je hem niet ophaalt. Wat ik al zei, al is het maar een maandje, maar geef hem in ieder geval de kans om nog even gelukkig te zijn.
Sterkte!!
Maar dit alleen mag toch niet de reden zijn om hem te laten gaan.... Dat is zeker. Nu een oplossing vinden voor het probleem....
Maar we leven inmiddels in december en ik ben als de dood dat we over 2 weken ineens in de sneeuw zitten ofzo.... Dan kan ik helemaal niets met hem, en is hij gedoemd om in zijn box te blijven staan.
Het is alleen wel de bedoeling dat ik daar elke dag zelf mest en voer... Positieve is een rijbaan op het erf, waar hij in ieder geval de nodige beweging in kan krijgen.... In ruil voor extra klusjes wil hij me wat korting geven op de stalprijs... *lief*
mijn paard heeft 6 weken box rust gehad na zijn operatie ,mocht wel aan de hand grazen, en ging compleet uit zijn dak toen hij de wei weer op mocht.