Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vajramani schreef:Pfff, als ik jouw verhaal lees komt alles bij weer boven. Mijn paard is eind augustus geopereerd aan zandkoliek, haar toestand was op dat moment ook zeer kritiek. Dit was ook in Wolvega(topkliniek). Jemig wat duurde het lang voor het verlossende telefoontje kwam. Mijn paard heeft net zo'n mooie ritssluiting gekregen. Ook zo groot omdat haar darmen zo opgezet waren.
Die 6 weken stalrust zijn zo voorbij en ook aan het eind bleef mijn paard rustig op stal.Ruim 3wk terug is ze voor controle geweest en kreeg ze weer groen licht. 1 week stappen aan de hand, wat een feest. 1 week stappen aan de longe, feestje werd nog groter. En daarna mocht ik er weer op. Ik heb 1 week moeten stappen onder het zadel(dat ging beter dan aan de longe) en sinds een paar dagen draaf ik weer wat met haar.
Ik kan je alvast vertellen dat het een genot is om er weer op te mogen. Maar bereid je wel voor, de conditie is compleet weg en mijn merrie is enorm stijf. Niet verwonderlijk, want buiten het stappen bivakeert ze al 12 weken in een stal.
Maar ik ben zo gelukkig dat ik toen ja gezegd heb.
Waar ik me wel over verbaas, mag jij zelf ab geven? Mijn paard mocht pas naar huis toen de kuur afgelopen was. Ze heeft er uiteindelijk 2 gehad.
Vajramani schreef:melissa256: ze heeft uiteindelijk 8 wk volledige boxrust gehad. Ik ben nu bijna 12 week met haar verder. Ik kan wel vertellen dat met dit weer stappen en een beetje draven niet heel fijn is bij een paard die zich alweer heel fit voelt en graag de achterbenen mag strekken.
Bojangles schreef:Wat had die precies gehad dan? Omdat hij naderhand maar een plukje hooi om het uur mocht en af en toe een handje brokken.
Normaal gezien gaan ze na een paar dagen alweer langzaam het rantsoen opbouwen, binnen 5-10 dagen zitten ze soms alweer op vol rantsoen! Gaat soms echt hard naar mijn idee (vond het zelf ook wel eng bij de mijne).
Dus ben erg benieuwd wat dat paardje precies heeft gehad!