Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:Jouw paard vangt achter een probleem op wat in de voor benen zit...omdat het een paard is met respect voor de mens bijt zij zichzelf en niet de mens...maar ze zegt het dus wel duidelijk !!!
Ze kan zich dus onmogelijk helemaal ontspannen, want dan worden de gewrichten dus teveel belast omdat ze haar spieren ontlast...in haar geval is het zelfs pijnlijk en is het bijten heftiger !
Shetpower zit inderdaad heel dicht bij de waarheid !
Waarom geef je géén antwoord op mijn vragen...of is dit nog abracadabra voor jouw ? Hoeveel ervaring heb je ,welk niveau en hoe wordt het paard gereden/gelongeerd ?
broadway schreef:Jouw paard vangt achter een probleem op wat in de voor benen zit...omdat het een paard is met respect voor de mens bijt zij zichzelf en niet de mens...maar ze zegt het dus wel duidelijk !!!
Ze kan zich dus onmogelijk helemaal ontspannen, want dan worden de gewrichten dus teveel belast omdat ze haar spieren ontlast...in haar geval is het zelfs pijnlijk en is het bijten heftiger !
Shetpower zit inderdaad heel dicht bij de waarheid !
Waarom geef je géén antwoord op mijn vragen...of is dit nog abracadabra voor jouw ? Hoeveel ervaring heb je ,welk niveau en hoe wordt het paard gereden/gelongeerd ?
broadway schreef:Sommige paarden kunnen en mogen niet naar volledige ontspanning toegeven i.v.m opvangen van een een bepaalde spiergroep, dit is dus duidelijk zo,n paard die zijn r.a moet blijven belasten en daardoor bepaalde dingen dus absoluut niet kan/wil doen ....kan zij wel linksom in galop of springt ze constant overkruist ? Achteruit lopen dw recht ? En met longeren...loopt ze met het linkerachterbeen verkort ?
Dwing haar niet verder, het is natuurlijk goed bedoelt maar in dit geval kwel je je paard wel degelijk !
jcristina schreef:Rapperijder; ik vind juist dat het paard heel veel respect heeft voor de mens; ze geeft aan dat ze niet meer wil worden aangeraakt door zich te verplaatsen maar omdat dit niet mogelijk is doordat ze vast staat -en vervolgens weer wordt aangeraakt ondanks de waarschuwing, bijt ze zichzelf omdat ze feller wil waarschuwen maar de mens niet wil bijten; heel respectvol!!
Waarom ze niet wil worden aangeraakt is vervolgens aan TS om uit te zoeken. Moeilijk hoor TS, ik hoop dat je er snel achter komt. Zou het ook een niet-lichamelijke oorzaak kunnen hebben denk je, maar kunnen voortkomen uit bijvoorbeeld -dat ze wat zelfverzekerder is geworden de afgelopen periode en daardoor duidelijker gaat aangeven dat ze iets niet fijn vindt of niet wil- )maar dat ze gewoon nog niet goed weet hoe ze dat moet laten merken)?
IK heb niet het hele topic doorgelezen maar je schrijft in het begin dat ze een heel rustig karakter heeft, misschien is ze van zichzelf al wat 'verlegen' met mensen en snel overbluft en durft daardoor niet goed haar mening te geven. Je schreef ook dat ze in het begin dat je haar had, haar ongenoegen bij dingen die ze moeilijk vond, ook liet blijken door zichzelf te bijten... stel dat (je na onderzoek erachter komt dat) ze geen lichamelijk probleem heeft, dan kan het ook misschien zijn dat ze er gewoon niet zo van houdt om veel aangeraakt te worden en dat het TTouch haar echt wat teveel is geweest, dat dat juist de trigger was voor dit gedrag.
Dat kan je dan, als je niet te lang wacht of het te vaak oproept dus voor het een gewoonte wordt, wel weer ombuigen.
Rapperijder schreef:Ze is hem niet met een brandijzer aan het bewerken hoor, hij wordt gewoon gepoetst!
Een paard heeft niet te beslissen wanneer het niet aangeraakt wil worden. Een goed opgevoed paard moet netjes blijven stilstaan met de 4 benen op de grond en zich overal laten poetsen.
Je kan in het filmpje een paar keer zien dat het paard met zijn achterhand uitzwenkt naar de kant waar die mevrouw staat. In plaats van duidelijk te maken dat hij haar niet omver mag lopen en dat dat HAAR plek is, stapt ze gewoon aan de kant. Paard heeft gewonnen. Zolang dat paard met haar mag doen wat hij wil zal ze er niet veel mee kunnen doen. Je kan er een hoop wollige theorieën tegenaan gooien maar het komt gewoon neer op geen respect/gehoorzaamheid.
Rapperijder schreef:Wat ik in dat filmpje zie is een paard dat totaal geen respect heeft voor de baas. Ze is gefocust op alles behalve de baas, en er zijn verschillende momenten waarop TS gewoon omver gelopen wordt door het paard. Ze corrigeert dit helemaal niet en stapt zelfs opzij voor het paard. Er is hier iets mis in de basisverhouding.
Volgens mij moet ze hier gewoon wat strenger zijn. Paard moet respect hebben voor haar persoonlijke ruimte en moet de aandacht bij haar hebben.
Het bijten is gewoon een tic en een uiting van frustratie. Het is ook niet zo hard dat ze zichzelf beschadigt.
Rapperijder schreef:Ze is hem niet met een brandijzer aan het bewerken hoor, hij wordt gewoon gepoetst!
Een paard heeft niet te beslissen wanneer het niet aangeraakt wil worden. Een goed opgevoed paard moet netjes blijven stilstaan met de 4 benen op de grond en zich overal laten poetsen.
Je kan in het filmpje een paar keer zien dat het paard met zijn achterhand uitzwenkt naar de kant waar die mevrouw staat. In plaats van duidelijk te maken dat hij haar niet omver mag lopen en dat dat HAAR plek is, stapt ze gewoon aan de kant. Paard heeft gewonnen. Zolang dat paard met haar mag doen wat hij wil zal ze er niet veel mee kunnen doen. Je kan er een hoop wollige theorieën tegenaan gooien maar het komt gewoon neer op geen respect/gehoorzaamheid.