Je moet daar echt een goed plekje hebben voor jeuk-paarden blijkbaar.
Super hoor.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:aerdenhout1:
ik heb niet het hele topic gelezen(ben op vakantie,dus net te weinig tijd voor)
maar kun jij bekijken wat er anders is aan bodemsamenstelling bij jou en bij het vorige adres van de haflinger?
bemnest jij je gras, staat er ander gras etc..?
en waar ik met name ook nieuwsgierig naar ben is bomen/struiken in de buurt en de aanwezigheid van electriciteitsmasten of bijvoorbeeld snelwegen.
lijkt namelijk ook zo dat de grond behoorlijk vol kan zitten met zware metalen waar paarden op kunnen reageren met jeuk.
ben heel benieuwd of er meer verschillen zijn dan de al genoemde dingen in het topic
Mindim schreef:funnyhorses schreef:Het scheelt natuurlijk ook dat we weer het koelere weer tegenmoed gaan.
Zo kan het beestje tot rust komen.De echte resultaten kun je dan pas volgend voorjaar zien.
Dat is pas na de eerste nachtvorst
Mindim schreef:Ik wou dat ieder eczemer zo gemakkelijk te behandelen was met teatree en zuurvrije vaseline haboshof. Helaas helpt het bij de meesten niet hoor. Ook ik woon in het noorden van Groningen en nee, hier moeten ze echt een deken. Het seizoen loopt nog niet ten einde trouwens, pas als er een nacht of liefst meer nachten nachtvorst is geweest, dan pas is eczemer veilig voor muggen, eerder niet.
opisop_shop schreef:wat me trouwens nog niet duidelijk was; is / blijft het paard van haflingertje of neemt aerdenhout hem over?