breakover beslag, ervaringen slecht of goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:03

En laten jullie het breakover beslag allemaal door van Nassau of 1 van hun leerlingen doen ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:00

arun schreef:
Is er veel verschil tussen de breakover van hoofcare en de equilibrium van Mustad?

En met het comfort ijzer ?

Chesss

Re: breakover beslag, ervaringen slecht of goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:03

ik zweer erbij! mijn oude paard knapte echte mega op van zool met alles erop en eraan uiteindelijk na paar maanden naar niks enkel een break over ijzer. mijn huidige paard knapt er ook mega van op, veel meer beweging en makkelijker lopen ik heb een van nassau zijn leerlingen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:11

Chess wat fijn !

Ik kwam dit tegen op Bokt :

taverno schreef:
Mijn paard met HKO loopt al 2 jaar op comfort ijzers,deze zijn te vergelijken met de equilibriums.Ze hebben wat minder afrol dan de breakovers.

En ik geloof dat equilibrium en comfort ijzers vaak 2 lippen hebben. Alhoewel comfort ijzers ook zonder of met 1 lip kan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:17

equilibrium ijzers zijn er met en zonder lippen de mijne heeft iig een hele tijd op equilibriumijzers zonder lippen gestaan

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:24

Mijn paard staat ook op break over beslag en ik wil nooit meer iets anders. Ze doet het er zo goed op! Ik heb ook 1 van Nassau zijn leerlingen :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 10:54

Maris schreef:
En laten jullie het breakover beslag allemaal door van Nassau of 1 van hun leerlingen doen ?

Ik niet. Mijn eigen smid is behoorlijk kundig en weet het fijne ervan. Maar ik moet wel zeggen dat er genoeg smeden zijn die er niet genoeg ervaring mee en kennis over hebben.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:58

Mijn paard staat inmiddels 2 jaar op breakover. Kreupel door slecht bekappen en niet passende ijzers. Dus ik ben met gierende banden terug gegaan naar Raimond Aarse van Hoofcare. Ik rij bijna 1,5 uur om bij hem te komen, maar dat heb ik er voor over. Paard ging kreupel de trailer op en kwam er kwiek en vrolijk weer vanaf.

Mijn vorige paard idem dito. Al ruim een half jaar kreupel zonder aanwijsbare reden. Vele onderzoeken verder nog geen duidelijkheid. Raimond Aarse zet hem op breakover en hij liep rad de wasplaats af. Echt bizar.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:01

Super !
Helaas werden de hoeven van mijn paard na 1 jaar ijzers weer zo slecht dat de ijzers niet meer bleven zitten....
Mijn verzorgpaard ging van veel struikelen naar helemaal goed lopen door breakover beslag. Deze worden trouwens gewoon door de locale hoefsmid eronder gezet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:23

Die van mij doet t al 7/8 maanden op equilibrium met quarter lippen .
Momenteel staat ze 4 kant maar ga terug naar alleen voor omdat ik geen stap molen meer gebruik . Heb ik 4 kant niet meer nodig .