healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:54

shadowflower schreef:
@ phara , ik heb inderdaad we eens vakantie van bokt gehad van de moddies, geloof wel vaker dan 1 keer. juist om die kwestie. en meerdere waarschuwingen.

toen ik ooit de zin heb gebruikt dat ze eens van die roze wolk moest afkomen en nog wel meer. toen ik dus te confronterend was heb ik best wat dreig emails en pbs mogen ontvangen van al die lieve lieve mensen.

Die heb ik ook mogen ontvangen. :j En nog van een paar vriendjes van der ook. én er is ooit een mannelijke reader geweest waarvoor ik mensen gewaarschuwd heb, en die mensen waren tóen boos op me dat ik zo sprak over hem enz. En nu verwijten ze me dat ik ze nooit gewaarschuwd heb. _O- Het wordt stilaan moeilijk om te weten wanneer je nog goed doet. _O-

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:57

Ik heb recent een 'gewone' reading laten doen, omdat ik eigenlijk wilde wat mijn paard nou precies voelde.
In eerste instantie geloofde ik er niet echt in maar na verhalen van een stalgenoot over betreffende mevrouw had ik toch wel interesse.
Ze heeft een aantal dingen verteld die ze gewoon echt niet kón weten, o.a. dat mijn paard vroeger met de sulky over de kop is gegaan. Dit is mij inderdaad verteld toen ik mijn paard kocht maar ik heb dit nooit op stal verteld. Verder heeft ze me verteld dat mijn paard wel last heeft van haar bekken streek, kon ze ook niet weten maar klopt, daar komt ook 3 keer per jaar een osteopaat voor. En zo waren er nog meer dingen maar dan wordt het een heel lang verhaal.
En het aller belangrijkste voor mij is dat ze vertelde dat mijn paard zich goed en begrepen voelt en tevreden is. Die indruk had ik zelf ook wel maar ik doe zo mijn best om het mijn paard naar de zin te maken want dat verdient ze gewoon dat het toch fijn was om te horen.
Niks medisch dus maar toch wel een goede ervaring.
Grappig was trouwens dat die mevrouw als eerste zei dat mijn paard het niet zo nodig vond om dit te doen maar omdat wij het zo graag wilden werkte ze wel mee, dat is echt typerend voor mijn paard :o

shadowflower

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:05

welke man was dat phara ... ?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:09

Ayasha schreef:
NickAltena : een reader die beweerd diagnoses te kunnen stellen had je bij voorbaat al niet mogen geloven.

Het ging er in dit geval niet om of IK iets wel of niet geloven moet.
Ik heb de bewuste dame toen openbaar de kans gegeven zich te bewijzen in haar kunnen.
Zij wist , net als alle andere op dat forum, niets over mijn hond en zou zo een eerlijke kans krijgen zich te bewijzen.(IK wist toen wel wat hij had)
IK geloof niet zo in dit soort zaken, maar sta wel open voor veel dingen.
Aan mensen die beweren echt wat te kunnen wil ik dan best een kans geven om dat ook te tonen.
Het gaat mij om de dieren , hoe die geholpen worden zal me eigenlijk worst zijn....als het maar (bewezen) helpt.

Omdat bewuste dame nogal opdringerig is en eigenlijk weinig mensen daar behoefte aan hadden heb ik dus juist aan haar gevraagd een diagnose te stellen.
Hiermee kon dan openbaar worden aan getoond of ze al dan niet een "gave" zou bezitten en of men rekening moest/kon gaan houden met wat deze dame allemaal beweerde.
Ze heeft hier zelf vrijwillig mee ingestemd en had dus alle kansen haar kunnen te tonen.
Als ze de diagnose wel goed had gehad had ik dat ook gemeld, want ik hou wel van eerlijk bezig zijn en misgun niemand wat.

Ook hier is die dame bekend (maar heeft geloof ik een levenslange ban).
Ze beweerde niet alleen een diagnose te kunnen stellen, maar het dier zelfs te kunnen genezen door het voorschrijven van bepaalde zaken (ook weer dat anijs of zo , ik weet het niet meer).
Als je de foto's hebt bekeken zie je dat dat dier daar echt niet meer mee te genezen was, als de aangegeven zaken al wat zouden kunnen genezen.

En dát is nog een heel ander puntje waar het zeker ook deze reader betrof.
Ze schrijft zaken voor waarvan ze niet eens weet wat de werkzame stoffen zijn.
Ik vrees dat dat veel vaker het geval is , ook bij ander "readers" dus.
Meestal is de medisch (voor)kennis van dit soort mensen ongeveer 0,0 en heeft men geen flauw benul wat de inhoud van een kruid is of waaróm het werkt.
Ergens gelezen dat het reinigend is voor een nier blijkt voldoende kennis voor veel van dit soort mensen te wezen om dat dan maar voor te schrijven....

Op mijn vraag bijvoorbeeld wat dan de wonderbaarlijke werkzame stof van anijs is weet ze geen antwoord te geven.
Wie het hier weet mag het alsnog beantwoorden hoor...
Wonderbaarlijk omdat anijs blijkbaar overal wel een positief effect op heeft gezien ze dit met grote regelmaat voorschrijft als hét middel.

Alleen dát al vind ik een kwalijke zaak, niet weten waaarom iets werkt en wat de oorzaak/werkzame stof is waardoor het werkt.... gezien ook kruiden en dergelijke enorme invloeden kunnen hebben op elkaars werkzame stoffen.....maar ook enorme allergische reactie teweeg kunnen brengen.

Readers zijn geen doktoren en moeten zich dus in mijn ogen verre van diagnoses af houden en zeker niet gaan beweren dat hun middeltjes werken, want dat is nog steeds niet aan-getoond.
In een medische lijn hoort het dus vanuit mijn gedachte zeker niet thuis !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:12

shadowflower schreef:
welke man was dat phara ... ?

Do ;-) Mensen waarmee wij toen mee in het topic zaten hebben me zulke smerige PB's gestuurd als ik hen waarschuwde voor hem...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:15

ik kon best met hem door 1 deur. heb daar zelf nooit iets aan gemerkt / willen merken want als je iemand gewoon mag dan zie je al vlot dingen over het hoofd. moet zeggen toen tie hielp met readen over die zadeldiefstallen dat ik toen wel het gevoel had dat hij verkeerd zat.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:19

NickAltena schreef:
Ayasha schreef:
NickAltena : een reader die beweerd diagnoses te kunnen stellen had je bij voorbaat al niet mogen geloven.

Ik heb de bewuste dame toen openbaar de kans gegeven zich te bewijzen in haar kunnen.
Zij wist , net als alle andere op dat forum, niets over mijn hond en zou zo een eerlijke kans krijgen zich te bewijzen.(IK wist toen wel wat hij had)
Aan mensen die beweren echt wat te kunnen wil ik dan best een kans geven om dat ook te tonen.
Het gaat mij om de dieren , hoe die geholpen worden zal me eigenlijk worst zijn....als het maar (bewezen) helpt.

Omdat bewuste dame nogal opdringerig is en eigenlijk weinig mensen daar behoefte aan hadden heb ik dus juist aan haar gevraagd een diagnose te stellen.
Hiermee kon dan openbaar worden aan getoond of ze al dan niet een "gave" zou bezitten en of men rekening moest/kon gaan houden met wat deze dame allemaal beweerde.
Ze heeft hier zelf vrijwillig mee ingestemd en had dus alle kansen haar kunnen te tonen.
Als ze de diagnose wel goed had gehad had ik dat ook gemeld, want ik hou wel van eerlijk bezig zijn en misgun niemand wat.

Ze beweerde niet alleen een diagnose te kunnen stellen, maar het dier zelfs te kunnen genezen door het voorschrijven van bepaalde zaken (ook weer dat anijs of zo , ik weet het niet meer).
Als je de foto's hebt bekeken zie je dat dat dier daar echt niet meer mee te genezen was, als de aangegeven zaken al wat zouden kunnen genezen.

Meestal is de medisch (voor)kennis van dit soort mensen ongeveer 0,0 en heeft men geen flauw benul wat de inhoud van een kruid is of waaróm het werkt.
Ergens gelezen dat het reinigend is voor een nier blijkt voldoende kennis voor veel van dit soort mensen te wezen om dat dan maar voor te schrijven....

Op mijn vraag bijvoorbeeld wat dan de wonderbaarlijke werkzame stof van anijs is weet ze geen antwoord te geven.
Wonderbaarlijk omdat anijs blijkbaar overal wel een positief effect op heeft gezien ze dit met grote regelmaat voorschrijft als hét middel.

Alleen dát al vind ik een kwalijke zaak, niet weten waaarom iets werkt en wat de oorzaak/werkzame stof is waardoor het werkt.... gezien ook kruiden en dergelijke enorme invloeden kunnen hebben op elkaars werkzame stoffen.....maar ook enorme allergische reactie teweeg kunnen brengen.

Readers zijn geen doktoren en moeten zich dus in mijn ogen verre van diagnoses af houden en zeker niet gaan beweren dat hun middeltjes werken, want dat is nog steeds niet aan-getoond.

die reading is zeker ook gedaan door diegene die niet genoemt mag worden. :+

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:21

Nou even een positieve ervaring.

Toen ik zeven jaar geleden mijn paard kocht, was ze constant hengstig. Omdat ik niet direct de DA bij wou hebben, ik wou haar niet vol pompen met hormonen oid, heb ik een homeopatische arts laten komen. Ze deed ook iets met energievelden voelen, maar ik weet niet meer hoe ze dit noemde. Bij de eerste ontmoeting, was het eerste wat ze zei: 'Ik ben GEEN vervanging van de DA.' Ze is drie keer geweest en ik heb echt verbetering gemerkt, mijn paard kreeg een normalere cyclus. Wel bleef ze elke keer zeggen dit de energie van haar eierstokken niet goed voelde. Bij het laatste bezoek raden ze me aan om toch een DA te bezoeken. Dit heb ik een half jaar later gedaan, voornamelijk omdat ik misschien met haar wou fokken. Uit de scan bleek dat ze een ernstige tumor in een van haar eierstokken had. Door mijn onervarenheid heb ik misschien wat te lang gewacht, maar dit lag niet aan de HA.
Later heb ik nog een keer een reading laten doen, waar ik ook een positief gevoel aan overghouden heb. Ze heeft dingen gemeld die ze niet kon weten. En best gedetailleerd.
Binnenkort komt er een magnetiseur langs, gewoon uit interesse.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:26

shadowflower schreef:
die reading is zeker ook gedaan door diegene die niet genoemt mag worden. :+

Ik dacht al dat ik de enige was die haar er in herkende _O-

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:27

Ik kom niet zo heel vaak op Bokt en weet dus niet wie "zij die niet genoemd mag worden" is.
Maar ..... als dat is wie ik denk dat het is dan zal het antwoord ja zijn :D

Heb je een link naar een of andere lijn waar ik kan zien wie "zij die niet genoemd mag worden" is ?
Of zijn die verwijderd omdat ze niet genoemd mag worden ?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:30

laat ik nog eens iets delen met jullie . kennen mensen de NEI theraphie? ben er nu mee bezig en wist niet dat dit zo diep kon gaan. is overigens niks paranormaals aan maar gewoon onderbewust zijn. heb daarbij ook nog eens homeopathische tabletten gehad en heb nu een heel dieet alla gee koffie en geen caffeine producten, geen menthol enzo.
Wist nooit dat zoiets zo heftig kon inwerken. merk duidelijk verschil. Best mooi vind ik zelf.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:06

fresco1234 schreef:
en uiteindelijk, als ik het goed begrijp, heeft die reader je gewaarschuwd dat je paard zou overlijden, waar die dus gelijk had. dus zo fout zat die reader niet...

Ik krijg toch echt een heel raar gevoel als ik dit lees maar ben geen paragnost ofzo.
Ik heb die zin hierboven zowat exact hetzelfde elders ook al eens ge-read :+ , maar dan door een ander geschreven, volgens mij ook door "zij die niet genoemd mag worden".

Edit:
Mijn vraag zelf maar verwijderd omdat insinueren niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 01-12-10 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:07

fresco is een man volgens zijn profiel maar het schrijven komt me wel degelijk bekent voor. Maar goed dergelijke insinuaties mogen niet van het beleid. :)

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:18

nee, ik read ook maar met een half oog dus zal het wel mis hebben :+
Tekst daarom maar aangepast

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:46

vooral de neen :P sorry flauwheid ^^

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:23

NickAltena schreef:
Ayasha schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Vaak zie je dan ook nog dat zoiemand op bokt echt " slachtoffers" gaat zoeken. Dus inspringt op berichten van jongeren die dan schrijven dat ze denken dat er iets aan de hand is met hun paard/pony maar dat de ouders niet gelijk voor ieder wissewasje een DA erbij laten komen. En daar wordt dan handig op ingespeeld door dit soort readers die dan tegen een vergoeding een reading verkopen, diagnose stellen en kind in kwestie vervolgens allerlei kruidenrotzooi aansmeren waar dan volgens eigen zeggen het probleem als sneeuw voor de zon mee verdwijnt.

Ronduit walgelijk vind ik dat. Misbruik maken van iemand anders' wanhoop. :r

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:22

Moderatoropmerking:
Dit lijkt me niet te plek om te gaan speculeren of gebruikers onder een schaduwaccount op Bokt zitten. Als je vermoedens hebt dan kun je die aan het modteam kenbaar maken en kunnen we dat uitzoeken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:08

Jodieee schreef:
Citaat:
Maw, je moet er voor open staan, anders werkt het niet ?
Wel, voor mij is dat het duidelijkste bewijs dat dit soort gedoe flauwe kul is.
Een behandeling werkt, of werkt niet,
maar met 'er voor open staan' heeft dat niets te maken.

Veel mensen maken gebruik van healers, readers, en dealers
onder het motto "baat het niet, dan schaadt het niet".
Niets is minder waar, want de schade die door readers edm. wordt aangericht,
kan zeer aanzienlijk zijn.

Mensen krijgen bv. allerhande veterinaire adviezen,
die compleet uit de lucht gegrepen zijn,
met als gevolg (1) dat er zinloos wordt behandeld,
en (2) dat een correcte veterinaire behandeling,
zoals die voorgeschreven werd door een reguliere dierenarts,
genegeerd of verwaarloosd wordt.

Daarnaast wordt bijna altijd valse hoop gewekt,
met als gevolg dat de emotionele klap,
als de zaak uiteindelijk toch verkeerd loopt,
des te groter is.

Hier wou ik even op reageren als omstander :)

Dat je er voor open moet staan ben ik het wel mee eens
Ik doe een opleiding oefentherapie Cesar (wat dus een paramedisch beroep is en geregistreerd staat, )
Wij leren hier psychosomatiek voor een belangrijk doel.

Veel ziekte worden psychisch opgewekt of verergerd.
Staat iemand niet open voor een behandeling dat zal deze persoon zich psychisch afsluiten.
Je kunt op dit moment iemand zolang als je wilt lichamelijk behandelen maar er is maar weinig kans dat deze geneest. ( hierbij heb ik het vooral over de aandoeningen aan het bewegingsapparaat omdat wij daarop gefocust zijn, ik zal niet spreken over andere ziekte )
Een patient moet eerst geestelijk open staan, voordat hij/zij behandeld kan worden.

Hierdoor ben ik ook van mening dat als iemand sterk in alternatieve therapieen gelooft, deze therapie een goede uitwerking zou hebben.

:D :D :D Bij mensen zal het geloof in iets zeker wel helpen (het placebo effect). Maar we hebben het hier natuurlijk niet over mensen maar over paarden.
Simpel gezegd: ook paarden zijn redeloze dieren. Doen dingen vanuit hun instinct in plaats van weloverwogen. Het placebo effect bestaat niet bij paarden. Iets werkt wel of niet. Ik geloof ook werkelijk niets van readings van een fotootje op afstand. Maar ik kan me wel iets voorstellen bij magnetiseren. Mensen die gevoelig genoeg zijn om een blokkade te voelen bij een paard en dat kunnen duiden of weg kunnen nemen, zonder dat ze weten wat dat nu precies is (behalve als ze tegelijkertijd veterinair zijn). Paarden zijn uitermate gevoelig en ik denk best dat ze zich daar lekker bij kunnen voelen.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:44

En daar ben ik het dan ook helemaal mee eens Babootje.
Placebo effect bestaat niet bij dieren anders dan de mens is misschien wat grof geschreven.
Maar voor er dan weer vragen komen naar bewijzen.... ik heb nog nooit onderzoek gegevens gezien dat dit wel of niet zou kunnen. (en heb er wel degelijk zeer uitgebreid naar gezocht)

Zolang dat placebo effect niet bewezen is bij dieren kunnen we er denk ik wel van uit gaan dat een dier erg puur op medicatie reageert, zonder daar over na te denken.

Het lijkt me bovendien ook vrij lastig tegen je paard of hond of willekeurig welk ander dier duidelijk te maken dat het toch echt wel open moet staan voor de behandeling omdat het anders niets zou doen.

Mits men geen vreemde combinatie van radar-versus-röntgen ogen heeft lijkt me het op afstand bekijken van een foto en daarmee een diagnose kunnen stellen erg lastig worden.
Ik zou het wel érg knap vinden dat men via een foto andere zaken kan zien dan speciaal daarvoor gemaakte peperdure apparatuur in klinieken.
De mensen die beweren dit wel te kunnen moeten zich zeker op de eerder gegeven link aanmelden. Die kunnen dan een aardig bedrag gaan scoren.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:00

Belachelijk dat dit topic nog steeds op medisch staat! Ik tem in ieder geval even :j

Ervaringen heb ik wel een paar jaar terug met een fotoreading van toenmalige pony, zomaar voor de lol! Het was een leuke en grappige ervaring! Klopte wel wat en zat ook niet :+

Zolang het leuk en grappig is prima maar het moment dat er enige medische waarde gehecht gaat worden aan dit soort dingen voor mij een grote NoGo! :n

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Zonder enige aanval op mensen die het wel goed menen, zelf ook beweren nee bij medische zaken hoort een dierenarts, ik zal een quote geven naar mijn ongewenste reading, daarmee wil ik duidelijk maken dat het niet op medisch hoort. De reading heeft die reader zelf openbaar gemaakt op internet, ik quote enkel, dus ook de spelfouten die ze maakte als ze boos werd. Dit is na het verzoek gedaan om ons met rust te laten. Op dat moment stond paard met hoge koorts aan infuus na haar operatie.

Citaat:
nou neen
dat vraag JIJ
deze reactie had ik a verwacht
die vertelt en bevestigt mij steeds meer dat ik op het juiste spoor zit
okbret heeft er wat in te vertellen
zij wil bij jou blijven maar dan zal je er echt naar moeten luisteren
en aangezien jij dat niet doet en ik wel wil dat het dier blijft leven zal ik er ALLES AAN DOEN want IK wil NIET machteloos toezien terwijl een dier lijdt en terwijl dat niet hoeft!

drie flesjes, 1 telefoontje, wat maakt het verschil? da ze niet meer ziek is en weer blij rond kan rennen

maar neen, jij blijft in die emotie zitten, en dat ach en wee voelt wel erg lekker
er is een code waarin er staat: wanneer je elk levend ween een handje kunt helpen, moet je dat doen
en dat doe ik
ik heb je nu gewaarschuwd: wanneer je het niet doet, wordt de toestand weer kritiek, en dat kan sneller gebeuren dan jij denkt...

daarna nog deze en het hield niet op.

Citaat:
haar hele systeem ligt overhoop, en de DA weet het ook en al helemaal niet meer want hij weet niet dat dit paard er alles aan zal doen om al haar leed en pijn te verbergen.
en dit doe ik niet voor jou!
dit doe ik voor het paard want die wil zo graag bij jou blijven.
ze heeft er 1 keer voor gevochten, dat is je gunst en dat is je laatste kans, hopelijk niet, maar ik zou er errug goed over na gaan denken nu...

Dit zijn de redenen voor mij waarom het niet op medisch hoort.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 01-12-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:21

EstherHegt vreselijk.... heb je ook aangifte gedaan of iets dergelijks? Ik bedoel jij hebt bewijs hoe het niet hoort, het moest niet mogen...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:27

MissPK schreef:
EstherHegt vreselijk.... heb je ook aangifte gedaan of iets dergelijks? Ik bedoel jij hebt bewijs hoe het niet hoort, het moest niet mogen...

Aangifte had ik op dat moment geen tijd voor, ik zou ook niet weten hoe je tegen zoiets aangifte kunt doen, immers er is geen tuchtcollege voor kwakzalvers. (sorry ik wind me weer op) Als artsen dit zouden doen dan worden ze ontzet uit hun functie, het is niet ethisch en onverantwoord.
Later heb ik wel veel energie er in gestoken dit te stoppen, ik was niet de enige die ze zo onder druk zette. Veel gedupeerden hebben zich verenigd en zijn op belazerd op het net gaan schrijven, daar kwam de hele beerput boven.
Ik ben er niet ingetrapt, maar als je paard zo vreselijk ziek is kun je dit er niet bij hebben. Stel je bent heel kwetsbaar ( dat is iedereen op zo'n moment) en je laat je dit aanpraten? Echt om je dood te schamen.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:33

@EstherHegt
Dat is te triest voor woorden dat ze je zulke readings stuurt.
En dat vind ik dus ook niet kunnen!
Gelukkig zijn mijn ervaringen anders,maar die opdringerige types ben je niet klaar mee.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 01-12-10 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:38

Hmm ik ben eigenlijk wel benieuwd of naar de dwingende toon in de getoonde berichten of daar idd niets mee te doen is...en nee idd bij artsen ligt dat natuurlijk anders, gelukkig!
Een veroordeling of iets zal idd te hoog gegrepen zijn maar...wellicht zijn er wel andere wegen, ik zal als ik tijd heb me daar eens in verdiepen.

Het valt mij wel vaker op dat veel mensen met een 'zogenaamde' gave zich nogal dwingend kunnen opstellen maar dat zelf helemaal niet zo zien...best apart :j