Ayasha schreef:NickAltena : een reader die beweerd diagnoses te kunnen stellen had je bij voorbaat al niet mogen geloven.
Het ging er in dit geval niet om of IK iets wel of niet geloven moet.
Ik heb de bewuste dame toen openbaar de kans gegeven zich te bewijzen in haar kunnen.
Zij wist , net als alle andere op dat forum, niets over mijn hond en zou zo een eerlijke kans krijgen zich te bewijzen.(IK wist toen wel wat hij had)
IK geloof niet zo in dit soort zaken, maar sta wel open voor veel dingen.
Aan mensen die beweren echt wat te kunnen wil ik dan best een kans geven om dat ook te tonen.
Het gaat mij om de dieren , hoe die geholpen worden zal me eigenlijk worst zijn....als het maar (bewezen) helpt.
Omdat bewuste dame nogal opdringerig is en eigenlijk weinig mensen daar behoefte aan hadden heb ik dus juist aan haar gevraagd een diagnose te stellen.
Hiermee kon dan openbaar worden aan getoond of ze al dan niet een "gave" zou bezitten en of men rekening moest/kon gaan houden met wat deze dame allemaal beweerde.
Ze heeft hier zelf vrijwillig mee ingestemd en had dus alle kansen haar kunnen te tonen.
Als ze de diagnose wel goed had gehad had ik dat ook gemeld, want ik hou wel van eerlijk bezig zijn en misgun niemand wat.
Ook hier is die dame bekend (maar heeft geloof ik een levenslange ban).
Ze beweerde niet alleen een diagnose te kunnen stellen, maar het dier zelfs te kunnen genezen door het voorschrijven van bepaalde zaken (ook weer dat anijs of zo , ik weet het niet meer).
Als je de foto's hebt bekeken zie je dat dat dier daar echt niet meer mee te genezen was, als de aangegeven zaken al wat zouden kunnen genezen.
En dát is nog een heel ander puntje waar het zeker ook deze reader betrof.
Ze schrijft zaken voor waarvan ze niet eens weet wat de werkzame stoffen zijn.
Ik vrees dat dat veel vaker het geval is , ook bij ander "readers" dus.
Meestal is de medisch (voor)kennis van dit soort mensen ongeveer 0,0 en heeft men geen flauw benul wat de inhoud van een kruid is of waaróm het werkt.
Ergens gelezen dat het reinigend is voor een nier blijkt voldoende kennis voor veel van dit soort mensen te wezen om dat dan maar voor te schrijven....
Op mijn vraag bijvoorbeeld wat dan de wonderbaarlijke werkzame stof van anijs is weet ze geen antwoord te geven.
Wie het hier weet mag het alsnog beantwoorden hoor...
Wonderbaarlijk omdat anijs blijkbaar overal wel een positief effect op heeft gezien ze dit met grote regelmaat voorschrijft als hét middel.
Alleen dát al vind ik een kwalijke zaak, niet weten waaarom iets werkt en wat de oorzaak/werkzame stof is waardoor het werkt.... gezien ook kruiden en dergelijke enorme invloeden kunnen hebben op elkaars werkzame stoffen.....maar ook enorme allergische reactie teweeg kunnen brengen.
Readers zijn geen doktoren en moeten zich dus in mijn ogen verre van diagnoses af houden en zeker niet gaan beweren dat hun middeltjes werken, want dat is nog steeds niet aan-getoond.
In een medische lijn hoort het dus vanuit mijn gedachte zeker niet thuis !