Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
YSR1971 schreef:Ik rij hem zelf niet hoor, hij wordt gereden door mijn 8-jarige zoon en een 12-jarige meid, soms ook door haar moeder. Hij doet (deed) verschillende dingen, dressuur, sprongetje, maar ook naar buiten (onder het zadel of wandelen aan de hand).
Hoe heb jij dat opgelost Sizzle?
Vitamine E was niet te laag, heeft DA nog wel geopperd omdat met name sportpaarden hier regelmatig een tekort aan hebben. Selenium zat niet bij de tests volgens mij.
Met IR bedoel je infraroodonderzoek? Heb ik wel naar gekeken, maar voorlopig nog even in de ijskast gezet in afwachting van alle bloedtesten. Ook omdat infraroodonderzoek zich volgens met name richt op pezen e.d. en niets in die richting wijst.
YSR1971 schreef:Gevonden, een wedstrijdfoto van begin oktober. Ik heb het hoofd van de amazone er even "afgeknipt", omdat ik haar nu niet kan vragen of ze dit wel goed vindt. Bij deze wedstrijd was hij ook enorm sloom. Verder wel heel netjes hoor, ook wp, maar zoooo sloom. Zoals je ziet is hij eigenlijk altijd wel zonnig met de oortjes naar voren. Een foto van nu kan ik pas morgen maken, ik moet uit werk direct met kiddie naar zwemles en vanavond is er te weinig licht bij stal denk ik.
Ze waren er allemaal bij toen Rocky overleed. Ik heb ze ook allemaal "afscheid" laten nemen van hem. Maar de dood van Rocky is bijna 5 maanden geleden. Ik vraag me af of dit nu nog zo'n impact kan hebben. De groep is een dag of 2 van slag geweest toen Rocky dood ging. Ze hebben allemaal vrij gehad toen en na een paar dagen was het zo te zien klaar, iedereen keerde terug naar hun normale "zelf", zo ook Mack.
Pas eind september begon hij met zijn huidige problematiek, daarvoor levenslustig, actief, zin om te werken, e.d.
Hij heeft nu de Welshmerrie om te beschermen (de andere merrie heeft dit niet nodig, heeft aan 1 oor bewegen genoeg om de hele groep weg te sturen) en dit doet hij ook graag.
YSR1971 schreef:Volgens mij is magnesium niet apart gemeten. Ik zal ook dit navragen. Als ik kijk naar wat voor symptomen je kun verwachten bij een magnesiumtekort, zou dit zeer wel mogelijk kunnen zijn, maar aan de andere kant komt dit tekort heel vaak voor bij paarden die juist veel te veel supplementen gevoerd krijgen en wij voeren in principe niks anders dan hooi, eenvoudige brok en een daarnaast een liksteen.