Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:53

eppie38 schreef:
Hoezo nutteloos?
Ik heb al heen en weer gebeld en we denken dat we best wel het geld bij elkaar krijgen, niet voor de aankoop maar wel de operatie, dus laat maar horen.

Als jij mij een nummer van een Da kan geven die zegt dat dit hummeltje te redden valt wil ik best bellen.
Mits jij die rekeningen gaat betalen van 1000euries.
Maar wij zijn van mening dat dit hummeltje beter af is in de hemel, en dat zegt onze Da ook.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:56

Vind het juist super dat 4 jonge meiden in het welzijn van een dier een zware beslissing durven nemen.
Ik hoop voor jullie dat je hem kan redden en een waardig einde kunnen geven.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:57

Ik vertelde al dat we best die 1000 euro bij elkaar kunne krijgen, als ik goed lees staat in jullie topics dat er een operatie mogelijk is maar jullie het liever besteden aan een andere shet of ben iknu gek.
Pb maar, het aanbod geld en blijft gelden, alleen vind ik die vijandige pb's niet zo erg prettig, als ik me er niet mee moet bemoeien prima hoor alleen tja, topic, dus eerlijke mening, sorry als ik jullie gestoord heb. Ga zo door!

2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:58

We zijn druk proberen vervoer aan het zoeken, mochten we dat hebben dan kan dit hummeltje geholpen worden.

Eppie, Ik zal je even pb-en. Maar da zegt inslapen valt niet te redden nl.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:00

sorry eppie38.. Het gaat in mijn geval niet in 1ste stand om het geld.. anders had ik niet een half uur met mijn veearts zitten praten en overleggen.. Het gaat erom een pony die amper normaal op zijn benen kan staan ivm pijn en weg draait met zijn achterhand daar gaat het nu om.. Enige mogelijke is ophokken wat lotus in een paar pagina's terug al omschreef. Nou dit is niet mogelijk omdat de spieren van het ventje dan niet kunnen ontwikkelen en zit je weer met dat probleem. Als deze pony gaat uitzwaren dan kom je voor veel grotere kosten te staan en deze pony kan niet meer pijnloos leven. A hij kan niet in een kudde want hij kan zich niet verdedigen en vluchten B moet ik egoistisch denken en de pony laten leven en dan met pijn laten lopen omdat ik geen dier in wil laten slapen?

Als ik geen geld en moeite voor deze pony genomen had waarom zou ik dan uberhout geld erin steken voor een vredige dood? Weetje wat inslapen kost en de pony zelf ook 50 euro! Als ik dus geen moeite nam en niet het beste voor had met het kind dan zou ik er niet eens over na denken om dit beestje te helpen en denken lekker daar laten en ver van me bed allemaal..

Ik vind jou mening en reactie dus zeer misplaats misschien moet je het topic nogmaals rustig doorlezen voor je een conclussie trekt.. En als jij denkt deze pony te redden en te kunnen laten opereren enzovoorts waarom koop jij hem dan niet? en besteed jij 1000de euro's aan hem wat toch een afgelopen zaak gaat worden?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:00

Ga je de shet in kwestie als je hem hebt opgehaald nog laten zien aan de DA om te kijken wat er mis is met zijn rug/coordinatie? Het klinkt alsof die verkoper niet echt goed gezorgd heeft voor hem. Het zou wrang zijn als het met een paar vitaminespuiten en fatsoenlijke voetjes het beestje toch nog een leuk pijnvrij leven kan hebben :). Denk dat ik zelf die definitieve bevestiging toch nog even zou willen horen...

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 01:03

sorry eppie ik heb nergens gezegt dat een operatie mogelijk is anders had ik niet zo snel tot mijn punt gekomen ik ben de gene die gebelt heeft met de DA en die zei ik zou hem inslapen om de pony pijn en ellende te verkomen.. Je praat over een veulen dat nog groeit denk aan de groei schrijven als deze pony nu al zo scheef is als wat hoeveel erger word het straks dan als de groeischrijven sluiten?
Kom op en wees realistisch

delerium het is vanzelfsprekend dat de DA het belsuit neemt of hij direct ingeslapen wordt als ik met hem aan kom.. Maar reken maar 99% van wel

2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:06

Ja, we laten hem 1x bekijken door de Da zelf en zijn mening.
Zegt hij weer meteen inslapen dan gebeurt dat.Zegt hij probeer maar met hoefstanden te corrigeren dan komt er een vakkundige hoefsmid bij. Maar van de foto's af wordt al gezegt inslapen.En wij hebben hem in het echt bewondert, deze arme hummeltje wat zo bang en angstig is staat echt echt echt vreselijk op ze beentjes, en niet alleen van voren.

noudy

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:36

Ah wat sneu die foto s,snap niet dat iemand nog zo n paardje durft te verkopen.Vind het knap van jullie dat jullie opkomen voor dit diertje en hem in laten slapen, en in ieder geval ook nog open staan om hem eerst nog door de da na te laten kijken toppie.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 02:23

[***] schreef:
Als je een shetje wil koop er dan één bij een goede fokker.

Lotus83 schreef:
Ze kwam bij toeval bij deze shet terecht....

[/quote]
[***] schreef:
Laat deze shet dan staan.

Vind juist dat ze er goed aan doet om hem te willen helpen :)
Als ieder zo denkt stond ie er nu nog zonder dat er iets gedaan word.
Ik heb net een stukkie gelezen over een mail met foto's aan de DA en dat ie zei als ie niet zo door zn achterbenen zakte en scheve rug had..
Kort gezegd beter inslapen.
Heel sneu en snap ook echt dat het voor alsnog als een klap aan komt!
Maar TS heeft iig een poging gedaan en daarvoor respect +:)+

Anders liep dit ventje nog in de wei met pijn (of ie het nu laat merken of niet)
Sterkte ts ! Ik lees even beetje bij (jou berichten anders word het me te laat)

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 02:28

morgen kwart voor 11 gaan we richting de DA als dat duidelijk is bel ik de fokker en reserveer de knul. zodra ik dus meer weet breng ik een uitgebreide update.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 02:29

Prissey schreef:
morgen ga ik de man van de pony bellen kijken of die opneemt..
Vragen of die pony er nog is ik denk haast van wel.. Dan gelijk zeggen dat ik hem neem en even vervoer regelen laden we hem in en geven hem nog veel lekkers.. Neem lekkere muslie mee en een summerfitkoek en worstels.. en dan krijgt hij nog even een lekker borstel over hem heen in de trailer en de mogelijkheid voor een hapje gras dan mag hij ingeslapen worden

Je bent een rechtvaardig en eerlijk persoon door toch te informeren bij de dierenarts !
Petje af , en 2 duimen omhoog.
Hier word een kaarsje voor jullie gebrand!
Hij zal je dankbaar zijn

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 02:40

Prissey schreef:
morgen kwart voor 11 gaan we richting de DA als dat duidelijk is bel ik de fokker en reserveer de knul. zodra ik dus meer weet breng ik een uitgebreide update.

Veel succes :(:)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 02:48

Meiden ik vind het wel top wat jullie doen, ondanks dat de verkoper er imo te makkelijk afkomt. Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben. Sucses en sterkte morgen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:11

Ik vind het ook super wat jullie doen! Een dikke pluim verdienen jullie, niets minder.

Een dier dat zonder van operatie naar operatie gesleept moet worden, met alle pijn en revalidatie erbij, geen dierwaardig leven kan leiden is dood beter af.

Eppie, de DA-kosten zijn mischien het probleem niet eens, bedenk ook dat er aan de operaties die nodig zijn om dit diertje een dierwaardig leven te geven ellenlange revalidaties vast zitten, het dier nog volop in de groei is en op deze leeftijd helemaal niet zoveel in handen hoort te zijn, dan kom ik in elk geval tot de conclusie dat dat geen dierwaardige toekomst is. Ik zou het in elk geval geen dier aan willen doen. Een dier van deze leeftijd hoort lekker rond te kunnen rennen in een opfokkudde, niet van kliniek naar kliniek gezeuld te worden en op min of meer permanente boxrust te staan wegens revalidatie. Dit dier kan dat niet en heeft daardoor per definitie geen paardwaardig leven in het vooruitzicht. Daar hebben kosten helemaal niet eens wat mee te maken in mijn ogen.

Meiden, heel veel sterkte morgen. Word geen makkelijke dag voor jullie!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:17

Ik ben heel blij dat er nog mensen zoals jullie bestaan!
Succes morgen.

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:26

Sterke, dit is een wijze beslissing om de pony te laten gaan als het hopeloos is. Zoals die beentjes staan is er geen redden mogelijk. De pony zal alleen maar slechter worden als ie groter en zwaarder wordt.
voor de pony, goeie reis gewenst. voor jullie een pluim.
trek je niks aan van nare pb's van Neppie38. Die heeft een rare hobby, slachtpaarden verzamelen en liegen en bedriegen.
Ik weet wie zij is en ga daar niet mee in zee. Daar komt alleen maar ellende van.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 03:27

bedankt voor jullie complimenten, okal vind ik het niet meer als gevoelsmatige taak om dit ventje te helpen.. Even voor de duidelijkheid de pony wordt morgen nog niet gehaalt we zitten nog steeds in dubio met vervoer we hebben morgen enkelt een gesprek op de kliniek van de DA en bellen als we daar meer over weten direct de fokker op om als het financieel toelaatbaar mag zijn de pony te komen halen..

Maar ik denk dat we er wel uit gaan komen we gaan hoe dan ook ons uiterste best doen voor dit kleintje en hij gaat met een waardig einde heen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:29

Misschien heb ik het gemist maar van waar naar waar moet hij vervoerd worden dan?
Als je dit vermeld is er vast iemand die kan helpen!
Als het bij Den Haag in de buurt is help ik je!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 03:29

Welke richting in NL moeten we denken???

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 04:15

Ik ben zelf iemand die tot het uiterste gaat voor het redden van dieren, verlies daarin ook wel eeens de realiteit uit het oog, ofwel het belang van het behouden van een (al dan niet)dierwaardig leven ten opzichte van het advies van een da. Zelf zou ik zelfs een second opinion overwegen of het diertje te helpen is of niet, maar ook ik denk dat de prognose niet positief zal zijn. Heel triest voor dit jonge dier, en ook voor jullie. Het is nobel en mooi dat jullie je zo inzetten voor dit shetje. Succes en sterkte.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 04:24

groompje ik kan wel geld hier in gaan pompen maar ik weet dat het niet fear is tegenover het beestje.. Dan krijgt hij straks tot zijn 3de allerlei vervelende operatie's staat van de enne kliniek in de andere hoefsmitje hier en daar, beestje heeft geen mogelijkheid om in kudde te leven want hij kan zich amper verzetten. Nou fijn leven dan alleen maar opgehokt staan en talloze operatie's achter de rug. weet ik het hoeveel pijn het dier nog krijgen zal en het feit dat het beest dus zwaar ongelukkig moet zijn om ons af te vragen of hij dan wel of geen paardwaardig leven kan lijden na die ingrijpingen.. Sorry maar daar kies ik niet voor, het is niet reallistisch gezien voor hem en ik ga een dier onnodig laten lijden terwijl mijn doelstelling is hem te helpen. En ik vind het vreselijk moeilijk dit te moeten beslissen want we hadden zo graag willen horen dat hij makkelijk hulp toelaatbaar was, maar iedereen kan zien dat dit beestje niet geholpen kan worden..

maargoed ik ga geen verdere uitspraken doen tot ik morgen met de DA rond de tafel heb gezeten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 04:29

Ik vind jou een dapper mens Prissey!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 04:36

heel erg bedankt mick

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 04:49

Vind het ook super dat je kiest voor het welzijn van het beestje...
want staat 3 jaar compleet ongemak tegenover daarna pas een paardwaardig leven?
Mijns inziens niet.... en gelukkig deel jij die visie