muiszje schreef:Het heeft inderdaad in zekere zin niets te maken met het andere paard. Het andere paard heeft me WEL aan het denken gezet.
Hai TS,
Wat een moeilijk besluit, begrijpelijk maar ook een beetje egoistisch. Dat is niet erg, ik zou ook willen rijden ipv 10 jaar voor een oude pony zorgen, hoewel je dit duidelijk met liefde doet.
Waar ik bang voor ben is het volgende. Wanneer jij je oude pony laat inslapen je koopt een ander paard, krijg je denk ik spijt. Je zult je waarschijnlijk schuldig voelen later en denken..........deze winter is niet zwaar, ze had makkelijk nog een jaartje kunnen leven.
Dat er een nu een jong paard op je pad komt is leuk, maar volgend jaar zijn er ook leuke jonge paarden.
Dapper dat je je twijfels en gedachten hier opschrijft. Doe wat jouw gevoel zegt en niet wat anderen zeggen. Als je er zelf vrede mee hebt is het goed en blijf je er ook zo over denken. Je twijfelt nu te veel, dit komt ook omdat je dierenarts positief is.
Zelf heb ik mijn oude pony ook voor de winter in laten slapen. Hij was dampig en ging al hoesten aan het einde van de zomer. Ik wilde een leidensweg voorgaan. Zelfs ik heb nu 10 jaar later toch nog spijt. Stel dat hij het had gehaald die winter, dan had hij nog een mooie zomer gehad.
Sterkte met dit dilemma!