WAT IS DIT ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:09

Wat vreemd dat de DA je niet doorverwijst?
Zo laat je een paard toch niet rondlopen? :oo
Op naar de kliniek zou ik zeggen!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:10

Raggel schreef:
Nou ik kan daar toch alleen maar uit concluderen dat het paard als sinds een maand of 6 magerder is. Je laat toch geen paard 6 maanden lopen met een wond zoals dit?
Al zou het onderhand wel een makkelijk zijn als TS beetje duidelijkheid in de zaak zou komen brengen....

Blijkbaar wel. Zo las ik het ook. Er werd gevraagd hoe lang dit al aan de gang was (aangezien als ze pijn zou hebben en zou afvallen ze niet binnen een dag magerder zou zijn). TS gaf als antwoord 6 maanden. Hieruit kan ik concluderen dat het paard dus al 6 maanden met deze bult/open wond rondloopt.

Storm

Beste TS,
Ik begrijp dat het paard niet van jezelf is, maar er moet wel actie worden ondernomen. Het is voor het paard geen leven zo. Je schrijft zelf dat het paard geen pijn heeft, maar wel jeuk. Mocht dit al zo zijn, dan moet je ook weten dat jeuk erger is dan pijn. het paard zal blijven jeuken totdat het helemaal open is, en dat is het nu ook.
Probeer de eigenaar van dit paard te overtuigen dat een DA-bezoek echt heel hard nodig is. Dit is geen paardwaardig bestaan.
Wanneer zijn de foto's genomen?

xElienx

ik vraag mij heel sterk af hoe de TS'er de toekomst van dit paardje ziet. zoals je zelf aan geeft, wil je niet opereren gezien de leeftijd van het beestje. inslapen wil men ook niet aan denken, maar wat wil je dan wel? tijd rekken??? na mijn idee is het vrijwel onmogelijk dat dit van zelf zal genezen. denk je dat je hier het paardje een plezier mee zal doen?!
ik ben van mening dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het dier en gezien deze zelf geen keuzes kan maken, jij die vanuit het oogpunt van het dier moet maken en je eigen emoties opzij moet zetten.

ik had in deze situatie een second opinion bij een kliniek aangevraagd, dan wel de foto's naar verschillende klinieken gestuurd, om voor jezelf duidelijk te krijgen wat het is en wat de opties zijn. door zelf alles goed op een rijtje te hebben is het ook makkelijker beslissen. niks doen is na mijn mening geen optie. en anders moet je ergens een grens trekken.

jeuken kan overigens wel degelijk een uiting van pijn zijn al dan niet een (ernstig) ongemak

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:11

Nou ik denk wel dat het paard de afgelopen maanden pijn heeft gehad...zo te lezen geen ab of iets anders gehad om de pijn te verlichten....

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:11

By the way, jeuk is WEL pijn. Het werkt op dezelfde manier in op de zenuwen, heb ik geleerd bij biologie.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:12

Miryamk schreef:
Wat vreemd dat de DA je niet doorverwijst?

Naar waar?

De paardenkliniek vervult, naast een eerstelijns functie voor patiënten uit de eigen buitenpraktijk, met name een verwijsfunctie voor dierenartsen uit binnen- en buitenland. De nadruk ligt hierbij op tweedelijns onderzoek en behandeling, inclusief de daarbij soms nodige intensieve zorg. Om samenwerking en nabehandeling te optimaliseren wordt er veel aandacht besteed aan goede communicatie met eigenaren en verwijzende dierenartsen.

Je wordt juist naar Someren doorverwezen als anderen het niet meer weten.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:12

Ik geloof dat de ernst van de situatie gewoon niet doordringt bij TS en vriendin waarvan het paard is.

Probleem wordt buiten proporties gebagetalliseert.

Paard heeft alleen jeuk, geen pijn (jeuk is óók vreselijk trouwens)
Ze hebben er al een DA bij gehaald maar die weet geen raad.
Pony van 24 kan toch niet geopereerd worden (slaat imo nergens op)

Het is gewoon frustrerend om te lezen hoe laks mensen kunnen zijn als het om medische zaken gaat.
Ik had zelf absoluut geen genoegen genomen met een DA die zegt: Ik weet het niet en verder ook geen actie onderneemt.

Het is de taak van een arts om een diagnose te stellen en om onderzoek te doen. Hier lees ik niks van terug. Waarom heb je er dan een DA bij gehaald?

Zoek het uit en los het op! Je hebt een verantwoordelijkheid tegenover je dier en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je geen dieren nemen.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:13

Jee zeg me maag draaide om na het zien van de foto's moet eerlijk bekenen dat ik dat niet snel heb.

Ik denk dat dit paard wel degelijk pijn heeft, doordat ze het niet laat zien wil niet zeggen dat het er niet is.
Ga aub praten met de mensen van wie dit paard is.

Traiectum

Raggel schreef:
Nee jullie hier zitten op te fokken, dat helpt :j Als die kliniek niets kan doen, dan is het einde verhaal. Klaar..

Het is juist niet einde verhaal. Zou jij je paard 6 maanden lang met zo'n wond rond laten lopen? Zou jij genoegen nemen met 'de DA weet het niet'? Ik heb nog nergens gelezen dat er door de DA met andere DA's is overlegd, het paard staat niet op de kliniek, TS vermeldt geen resultaten van bloedonderzoeken (zijn die uberhaupt gedaan?). Dus nee, niet einde verhaal.
Als dit mijn paard was en kliniek 1 weet het niet, dan gaat ze naar kliniek 2, naar 3, naar een holistische DA, kan me niet schelen waar ik heen moet maar ik zou absoluut willen weten wat het was. Als niemand me dat kan vertellen laat ik m'n paard inslapen - zo'n wond doet namelijk gígántisch veel pijn.

En ja, ik zit me hier vreselijk over op te fokken. Zou de eigenaar van dit arme dier eens moeten doen.

aisie

Wow dit is wel een enorme wond zeg :oo
Zoiets heb ik nog nooit gezien. Kan me niet voorstellen dat een DA dit een half jaar aankijkt omdat ie niet weet wat het is.
Lijkt mij dat het paardje eens door een andere DA (of andere kliniek?) nagekeken moet worden. Dit zie ik vanzelf niet meer goedkomen om eerlijk te zijn.
Ik zou mijn paard er in iedergeval nooit 6 maanden mee rond laten lopen.....

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen maar heb er niet echt een fijn gevoel bij.

Rennie89

Nogmaals even ter verduidelijking (ik ken TS niet, maar vind het wel erg dat ze hier mee belaagd word)

- Het is NIET haar eigen paard
- Er is al een DA bij geweest!
- DA wist niet wat het was, en heeft de eignaar niet doorverwezen naar een kliniek
- Paard heeft ondanks dit alles nog wel eetlust en heeft geen tekenen van koorts...

Dit even ter verduidelijking, mocht er meer zijn, ben ik het er veregetn bij te zetten..

TS, zorg ervoor dat de eigenaar er iets aan doet! Sterkte!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:14

Ik ben er tot nu toe nog steeds niet over uit of ze nu wel of niet bij Someren zijn geweest. Lijkt me stug dat ze het daar niet weten, en als ze het dáár niet weten dan hoeft bokt al helemaal geen mening hierover te spuien.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:14

wat vind je Da die er nu telkens bij gehaalt wordt ? ik kan me niet voorstellen dat die het hier ook maar bij laten zitten toch ?
ik schrok van de foto's maar ben helemaal geschokt dat dit nu al 6 maanden zo is.
Laatst bijgewerkt door garny95 op 07-07-09 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:15

Wat ik uit de berichten van de TS kan halen is dat het paard hier al 6 (!) maanden mee staat en ze 'op zoek' is naar een kliniek. Volgens mij vraagt ze wat jullie van die kliniek weten, niet dat ze daar al staat.
TS, vind het te belachelijk voor woorden dit.. :n

__Nathalie__

ongelovelijk vind ik het!

Ik kan er geen woorden voor vinden en weet ook niet wat ik ervan moet zeggen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat hier niks aan gedaan word.

In mijn ogen ook pure dierenmishandeling.

Het is onmogelijk dat een paard hier geen pijn aan heeft.

En openwond doet altijd pijn.

Persoonlijk zou ik niet vriendelijk meer zijn geweest tegen eigenaar en er op staan dat ze er wat aan lieten doen en anders info inwinnen bij de dierenbescherming.

Dit kan echt niet!

spatter

of het nu wel of niet een goede kliniek is, het blijft diep triest dat ze niet alle moeite doen om uit te zoeken wat het nu wel is
dan maar contact opnemen met andere klinieken

je kunt een paard toch niet 6 maanden laten lopen met iets
ergens moet er toch bekend zijn wat dit is

voor mij is het vrij simpel
of je wilt er geen geld in steken en haalt het paard uit zijn lijden
of zoek het uit !!!!!

Anoniem

even vanuit gaant dat het paard geen pijn heeft (lijkt me best raar)

zn open wond is behoorlijk gevaarlijk want er kunnen zo infecties ontstaan
ook kan (je zegt zelf dat de scheur groter word) de hele staart eraf scheuren

opisop_shop

Jeetje zeg, dit zijn de eerste foto's die ik op bokt zie waar ik WOW bij riep...
TS we zijn allemaal erg benieuwd hoe dit af gaat lopen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:16

Idioten.... dit is pure dierenmishandeling...
het is dat ik niet weet waar het paard staat, anders had ik per direct de telefoon gepakt en de dierenbescherming gebelt..
Zijn ze wel helemaal van lotje getikt...
dat arme dier.... :n :n :n

Ik ga eens contact opnemen met een vriendin die veearts is in utrecht, wat zij hierover te zeggen heeft.
ik heb alle foto's opgeslagen op de pc en op de usb stick. deze gaan NU naar haar toe...
ben erg benieuwd....

dit is écht heel sneu!
dat eht paard neit van de ts-er is oke.... maar dat er geen fiets aan gedaan wordt... nee sorry...
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 07-07-09 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:16

Arm paard.. Arm, arm, arm paard. ;(

Ik heb hier geen goed woord voor over.

Dominique_96

Re: WAT IS DIT ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:18

het paard is niet van de ts, dus waarom wordt zij belaagd met boze berichten ? Ik snap dat het allemaal heel zielig is, en dat ze al lang naar de kliniek moesten gaan,maar dat moet niet tegen de ts gezegd worden. ;)

Anoniem

vivana schreef:
Nogmaals heeft ze geen pijn . Jeuk is geen pijn.
Pijn uit zich bij een paard in geen eetlust óf wel eetlust en sterk vermageren ,dit is GELUKKIG niet het geval.
Ze schuurt met de wond ómdat ze jeuk heeft....

Maar er is dus nog steeds NIEMAND die dit OOIT heeft gezien???

Heeft hier dan nog nooit iemand gehoord van Dierenartsen klinike Someren, Utrecht in het klein..

Bij eczeem schuren ze ook een klein stukje, dan gaat de wond genezen en gaat het jeukenm, schuren ze weer verder, gaat het open, met warm weer vliegen erbij die eitjes en vuil meenemen, gaat nog meer jeuken, infecteren.......

dit is veeeeeel te laat in het stadium.....

Rennie89

Jolliegirl ben benieuwd wat je vriendin hiervan gaat zeggen, misschien heeft zij wel tips of enig idee wat het is en hoe je het kan behandelen... Hopelijk kan de TS er dan samen met haar vriendin over praten... Want het kan egt niet zo langer doorgaan

Whinnylando

Asyaa schreef:
even vanuit gaant dat het paard geen pijn heeft (lijkt me best raar)

zn open wond is behoorlijk gevaarlijk want er kunnen zo infecties ontstaanook kan (je zegt zelf dat de scheur groter word) de hele staart eraf scheuren

Sorry hoor.... wat denk je zelf? Dat dit geen infectie is?