Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fojoe schreef:hooi eten doet waarschijnlijk veel te veel pijn.
zeker in een hooinet, maar ook in een speciekuip oid 'trekt' een paard er altijd een plukje vantussen.
logisch dat dit pijn doet, telkens weer die beweging met de hals.
misschien kan je haar beter tijdelijk geweekte bietenpulp geven ipv. hooi?
daar hoeft ze niet aan te trekken, dat kan ze zo uit de bak pakken, net als krachtvoer.
het zit qua voedingswaarde tussen ruw- en krachtvoer in, maar dat beetje extra energie kan nu echt geen kwaad.
denk maar aan al de warmte die ze verliest via die open wondes.
mijn knollies (1,33m, 1,42m en 1,50m) krijgen dagelijks, naast onbeperkt hooi, elk ongeveer anderhalve emmer pulp per dag, dus je kan er eigenlijk behoorlijk wat van geven.
leg het idee anders even voor aan je da.
fojoe schreef:inma, heb je ook een foto van hoe het er nu uit ziet?
kwestie van ts wat moed te geven
Jilletje schreef:echt verschikkelijk!!! ik heb het topic net even een stukje door gelezen(niet helemaal dus) maar je zou hier eens moeten kijken mischien iets voor jou?
[MD] Grote wond geneest dankzij MESITRAN (verslag+foto's)
Joscaa schreef:Citaat:Even een oproepje:
Als er mensen zijn met paarden met grote wonden, wilt Mesitran eventueel spullen sponsoren.
Maar er zit wel een voorwaarde aan:
Er MOETEN goede foto's gemaakt worden, dus niet met een telefoontje oid, het moeten goede, duidelijke & scherpe foto's zijn, met een goede beschrijving erbij.
Voor meer informatie kunnen jullie PB'en.
Abeltje77 schreef:mijn hemel wat een foto's... jeetje... arm dier...
zou het helpen om het hooi in haar voerbak te leggen? voerbakken zijn meestal op zo'n hoogte dat ze niet naar beneden of naar boven hoeven te reiken.