Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:Ik bedoel de bovenkant. Nek zit volgens mij bij de oren. Tor heeft geen extreme onderhals. Is normaal los spierweefsel.
EstherHegt schreef:Zammie, op deze Engelstalige powerpoint presentatie KLIK van dr. Nicholas Frank heel veel uitleg en ook over symptomen en wat je eventueel kunt doen, misschien heb je er wat aan.
Zammie schreef:@geerke,
Ze heeft inderdaad de kenmerken van de hals en ook naast de staartaanzet heeft ze iets verdikking. Hier 2 foto's van haar hals.
kazary schreef:Bij mijn paard zie je ook een harde manenkam. Kan me eigenlijk niet anders herrineren.
Hij is verder niet te dik. Omdat hij recreatief gereden wordt krijgt hij niet veel brokken wel veel hooi.
Maar die manenkam betekend toch niet altijd meteen foute boel?
Zammie schreef:Tor gaat zo op de trailer, er worden foto's gemaakt om dingen te kunnen bepalen. Bloedtest voor IR kan nu nog niet, maar ik heb het idde dat er nu wel naar me geluisterd wordt en zij denkt heel goed mee. Heeft het paard ook laten lopen en zag dat dit zo inderdaad niet langer kan...
Perrokai schreef:Kijk maar even naar de PP presentatie Russel, daar word verteld wat je er aan kunt doen en dat er ook medicijnen zijn. Vraag ik me alleen af waarom Cheyenne van Mirgino gestorven is, het kan dus blijkbaar ook te erg zijn of was het wat anders mirgino ?
russel schreef:Geerke, maar kunnen dieren dan geen medicijnen krijgen hiervoor? Mensen worden toch ook behandeld met medicijnen als ze schildklierfunctie stoornissen hebben en niet genoeg insuline aanmaken?