freespirit schreef:Ik durf niet te juichen, maar hij staat nu op stal, in het donker, hij heeft gegeten en heeft zich net laten 'bekriebelen'. Draaide zijn kont naar ons toe zodat we op z'n favo plekje konden kriebelen.
Hij is nu rustig.
Het wachten is nu op de DA. Helaas is hij ontzettend bang voor iedereen en alles waarvan hij maar denkt iets 'medisch' te doen. Kom bij Lad niet aan met een spuitbus want hij gaat door het lint. Dit maakt onderzoek door de DA niet makkelijk, hij vecht zich blijkbaar echt door de sedatie heen van angst. Blijkbaar heeft hij ooit es iets vreselijk engs meegemaakt, niet in de laatste jaren dat hij bij ons is overigens.
Maar...er lijkt ietwat progressie in te zitten.
Dit is heel erg hoe ons paard (met cushing) ook was qua stress dan.
Hij is ook altijd al bang geweest voor DA's maar dit was nu nog veel erger.
Wat ons heel erg geholpen heeft uiteindelijk is het afstrijken van zijn oren van de basis naar de oorpunt 5 tot 10 keer per oor en het masseren van zijn ooruiteinden/punten (dit is beweging van T-touch die ons werd aangeraden). Dat werkt in op het neurologisch stelsel en geeft rust en ontspanning. Zo sterk zelfs dat willy in het begin ineens ging rollen buiten in de bak als ik het bij hem deed, schrok ik eerst weer van (toen dacht heeft ie nu koliek ofzo want daar is ie ook gevoelig voor maar het was echt uit ontspanning en ontlading). Wij masseerden zijn oren of één van zijn oren ook als de DA met hem bezig was toen we doorhadden hoe goed dat werkte en dat scheelde echt Enorm!
Verder werd ons het gebruik van Lavendel olie (etherische olie) aangeraden om dit op zijn boeg te smeren. Heeft ook een rustgevende werking. Aangezien hij echt een periode flink angstig was hebben we dat een aantal weken achter elkaar gedaan 'smorgens en 'savonds als we weg gingen. Ook dat hielp bij hem.
En zoals al eerder vermeld helpt het geven van magnesium ook enorm bij zulke stressvolle paarden. Willy ging bij het idee van een DA al zitten of liggen. Dus een kalmerende injectie door een DA was niet echt wat je wilde op zo'n moment.
Laatst bijgewerkt door fargo op 10-04-09 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt