Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Mijne niet meer en staat al meer dan een week zonder deken! Kan zomereczeem trouwens ook komen door een stofwisselingsprobleem? Volgens m'n hoefsmid heeft mijn paard daar tussen maart/mei veel last van gehad (uitte zich vooral in de hoeven, hij blijkt drie hoefzweren gehad te hebben en tegen hoefbevangenheid aan te hebben gezeten). Arm paardje..
ellepel schreef:fresco schreef:Zou iemand mij kunnen adviseren voor ik er een DA bij haal?
Heb 2 pony's staan, ze schuren de hele zomer niet en sinds 3 weken staan ze met dek op en zodra het dek afgaat worden ze helemaal gek van de jeuk!
Paarden zijn schoon van wormen (wormonderzoek laten doen), hebben nieuwe dekens op, zijn onderhand geschoren, dus geen luizen en hebben geen enkel teken van plekjes oid.
Ze glimmen als een spiegeltje en hebben verder nergens last van.
Wat zou dit kunnen zijn?
Zou het middel darmflora balans van Bloem een optie zijn om eens te geven en te kijken of het beter gaat?
wat voer jij?
hebben ze niet gewoon kriebel van losse haren vanwege het verharen nu?
zonder deken kunnen ze dan lekker even schuren natuurlijk..
en die nieuwe dekens..misschien ligt het daaraan?
ademen ze wel goed,zijn ze niet te dik?
ellepel schreef:Myour schreef:Mijne niet meer en staat al meer dan een week zonder deken! Kan zomereczeem trouwens ook komen door een stofwisselingsprobleem? Volgens m'n hoefsmid heeft mijn paard daar tussen maart/mei veel last van gehad (uitte zich vooral in de hoeven, hij blijkt drie hoefzweren gehad te hebben en tegen hoefbevangenheid aan te hebben gezeten). Arm paardje..
nog sterker...ik denk dat dat hetzelfde is.
zomereczeem IS een stofwisselings probleem, een imuunprobleem.
alles werkt niet zoals het moet en daardoor reageerd je paard op de vliegjes en andere dingen
ellepel schreef:guanacotje schreef:Ik wilde eigenlijk een nieuw topic openen, maar ik ging er van uit dat die toch gesloten zou worden. Daarom post ik het maar hier, in de hoop dat er reactie op komt
Ik heb een haflinger merrie, die sinds kort is beginnen schuren. Het is begonnen ongeveer een 2-3 weken nadat ze gedekt is (ze is ook meteen drachtig geraakt). Daarom vermoed ik dat die 2 dingen op een of andere manier aan elkaar gerelateerd zijn.
Verder ben ik er vrij tot heel zeker van dat het niks met zomereczeem te maken heeft, aangezien ze hiervoor nooit heeft geschuurd, en een dikke bos maken van 1m lang had. Verder schuurt ze net zo hard/vaak als het regent, terwijl die rotvliegjes dan niet voorkomen.
Zijn er nog mensen die dit kennen? Gaat het over na de dracht? Kan ik er iets tegen doen?
Alvast bedankt om dit te lezen
ook al regent het daarom kunnen ze nog wel geprikt worden he?
en een allergisch paard is gevoelig voor 1 prik![]()
ben je anders gan voeren nu ze zwanger is?
rijd je minder?
Myour schreef:Mijne niet meer en staat al meer dan een week zonder deken! Kan zomereczeem trouwens ook komen door een stofwisselingsprobleem? Volgens m'n hoefsmid heeft mijn paard daar tussen maart/mei veel last van gehad (uitte zich vooral in de hoeven, hij blijkt drie hoefzweren gehad te hebben en tegen hoefbevangenheid aan te hebben gezeten). Arm paardje..
Myour schreef:@ Henny: dus nu dat stofwisselingsprobleem weg is, heb ik theoretisch gesproken kans dat er volgend jaar geen probleem is?
Offtopic: eentje van natuurlijkebekappers.nl, dat is volgens mij toch een beetje van beide? Hem viel het direct op inderdaad, maar m'n vorige hoefsmid (de enige 'echte' natuurlijke bekapper, naam laat ik maar achterwege) is wat dat betreft nalatig geweest, want die heeft er niets over gezegd
Tass schreef:aisie: Door de Rambo deken werd het beterMaar kan het wel een proberen
ellepel: Bedoel je dat land op die foto van haar hoofd je? Met de deken op?
Jah daar staat ze nog. Ze worden daar steeds op 3 stukken wei gezet. Dat veranderd steeds.
Maar is nu meer blub....
Er is geen bloed onderzoek gedaan. Ze krijgt van mij Pavo koeken bij, dat had ik als advies gekregen van iemand.
Ze staat dag en nacht buiten in de zomer...