Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tantesam schreef:Sorry, heb al een tijd niet bijgelezen, maar heb een dringende vraag.
Ik weet echt niet meer of ik paardlief vanmorgen zijn pil heb gegeven, en vraag me af wat erger is....
Geen pil of dubbele dosis?
Hoop dat iemand mij snel antwoord wil geven.
dookia schreef:Is ze officieel bevangen? Ik zie haar wel manken maar niet meteen achterover leunen
En ze heeft precies toch ook vetbultjes boven de ogen he?
Jannepauli schreef:De 500 pagina's zijn bereikt..
heeft iemand al een nieuwe opener voor het 2e deel gemaakt?
@ Dookia: jij ze heeft op één voorbeen wat meer last, dat klopt. Als ze wat rustiger loopt, zie je wat beter dat beide voetjes pijn doen.
Douraque schreef:Is daarom een nieuwe OP niet veel effectiever waarin alle informatie staat, dat we in de toekomst enkel verwijzen naar de OP?
Douraque schreef:Is daarom een nieuwe OP niet veel effectiever waarin alle informatie staat, dat we in de toekomst enkel verwijzen naar de OP?
fargo schreef:Douraque schreef:Is daarom een nieuwe OP niet veel effectiever waarin alle informatie staat, dat we in de toekomst enkel verwijzen naar de OP?
Er zijn zoveel artikelen genoemd, bijsluiters e.d. dan zou je die allemaal moeten opnemen.
Bijsluiters prescand, referentiewaarden, grafiekjes die ik hier eerder weer gequote heb van focussed over ACTH waarden over de dag door het jaar heen. en een link naar het vorig topic ..
Jannepauli schreef:Het schrijven van een goede OP is echt geen kinnesinne als je het tenminste enigszins wetenschappelijk en medisch verantwoordt wilt doen. Het HB topic heeft me een week schrijfwerk en bronnenonderzoek gekost - tenslotte neem je wel een bepaalde verantwoordelijkheid op je en moet de informatie kloppen, liefst met bewezen theorieën en behandelingen.
Maar goed: hier een eerste opzet voor de tekstindeling:
1. Cushing, wat is dat (uitleg)
2. Symptomen
3. Bijkomende problemen: HB, IR
3. Hoe nu verder: test/ uitslagen en referentiewaarden
4. Medicatie
5. Alternatieve medicatie ( supplementen, ondersteuning)
6. Dieet
7. Management v.h. paard ( wat kan ik nog met het paard doen etc.)
Aanvullingen?
Nammie schreef:Lijkt me goed zo.
Misschien ook nog een kopje met interessante onderzoeken? bv dat onderzoek over vit e?