[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:47

Die van mij vond die vliegenkap niet fijn :n Sowieso schoof het ding nog al eens scheef en dan zaten de gaten tegen zijn ogen aan. Lag het wel goed, dan knipperde mijn paard heel vaak omdat hij die slierten tegen zijn wimpers had hangen. Bij een gewone vliegenfrontriem doet hij dat helemaal niet.
Ik heb hem bij mijn paard ook maar even opgehad en toen weer afgedaan omdat hij het zo vervelend leek te vinden. Hij schuurt zijn hoofd gelukkig niet open, maar bij zijn ogen en oortjes jeukt het wel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:15

Voor Wisse is die kap ideaal, vorig jaar zn koppie kapot (veel paarden toen trouwens, ook niet eczemers hadden vorig jaar van die zwarte kale plekken volgens mij?) hij past hem perfect dus schuift absoluut niet!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:15

Kennen jullie de fly free deken ?

http://www.fly-free.nl/site/

Zo ja wat zijn jullie ervaringen met de

-pasvorm
- stof
- langere duur ?
naja en hoe beviel die gewoon..

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:54

Ik hoor regelmatig dat de deken op termijn makkelijk los gaat bij de hals doordat er haar op het klittenband gaat zitten.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:20

Ondertussen staat mijn Joe-tje ook onder de eczeem deken. Ik heb de 'sweet itch hoody' wel wat in laten korten, want die achterste flappen waren wel erg lang...

Ik heb nog een vraagje aan jullie over voer. Mijn staleigenaar zou namelijk speciaal voer voor mij in willen kopen. Nu krijgt Joe basis brok en ik geen hem 's avonds 4 handjes muesli en 4 handjes haver. Kunnen jullie mij misschien adviseren wat goede brok en muesli is voor een eczeem paard? Waar hebben jullie goede ervaring mee??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:23

haar/vuil van klitteband is heel makkelijk te verwijderen met een hondenborstel met van die kromme pennetjes.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:23

Die van mij staat nog steeds zonder, maar dat zal niet lang meer duren.

Ik heb nog een vraagje.
Hoe zat het ook alweer met een reinigingskuur in combinatie met enten en ontwormen.
Hoeveel tijd moest daar tussen zitten?
Ik weet het niet meer.

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:25

yvonnedv schreef:
haar/vuil van klitteband is heel makkelijk te verwijderen met een hondenborstel met van die kromme pennetjes.

Zal best maar onder het ijslandervolk heeft het gros de boel uiteindelijk gewoon vastgestikt.
Het klinkt gewoon allemaal praktischer dan het in werkelijkheid is.
Als paarden eenmaal weten dat een deken helpt tegen de jeuk, dan duiken ze vanzelf de hals in.
Aantrekken over het hoofd is dan peanuts. Een uitzonderlijke paniekvogel daar gelaten natuurlijk. ;)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:39

Ik vindt het zelf al een crime om die deken over zijn hoofd aan te trekken laat staan onze dochter van 11. Dat is ook de grootste reden dat ik over gegaan ben naar de SIH.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:44

MSophie schreef:
Kennen jullie de fly free deken ?

http://www.fly-free.nl/site/

Zo ja wat zijn jullie ervaringen met de

-pasvorm
- stof
- langere duur ?
naja en hoe beviel die gewoon..

Ik heb zelf geen ervaring met de dekens, maar dat hoofdmasker ziet er wel goed uit. Ik ga even op zoek naar de prijs daarvan (of iemand anders moet het weten).
CharlyBrown schreef:
Ondertussen staat mijn Joe-tje ook onder de eczeem deken. Ik heb de 'sweet itch hoody' wel wat in laten korten, want die achterste flappen waren wel erg lang...

Ik heb nog een vraagje aan jullie over voer. Mijn staleigenaar zou namelijk speciaal voer voor mij in willen kopen. Nu krijgt Joe basis brok en ik geen hem 's avonds 4 handjes muesli en 4 handjes haver. Kunnen jullie mij misschien adviseren wat goede brok en muesli is voor een eczeem paard? Waar hebben jullie goede ervaring mee??

Voer is erg moeilijk te bepalen, ieder paard is weer anders. Als je een brok wilt geven is de ponybrok van Subli erg geschikt. Marstall Vito of het eczeem voer van Marstall(muesli) en Safe & Sound van Dodson & Horrell worden volgens mij ook wel gegeven. St. hippolyt heeft eczeemvoer, maar volgens mij is dat vrij duur en niet heel erg laag in suikers. Ik geef zelf Agrobs Pre Alpin Aspero met een vitaminekorrel (Marstall Force, maar stap over naar Primeval). De aspero is een gehakseld ruwvoer van allerlei soorten grassen en kruiden. Hier meng ik dan de korrel en wat supplementen door heen. Hierdoor is het 'krachtvoer' wat ze krijgt heel erg laag in suikers. Voor extra energie kan je bijvoorbeeld omega-olie er bij geven.

@yvonnedv: dat is voor mij ook een grote reden dat ik heb gekozen voor de RSIH. Ik vind dat zo irritant dat deken over het hoofd aantrekken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:53

Flosje446 schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met de dekens, maar dat hoofdmasker ziet er wel goed uit. Ik ga even op zoek naar de prijs daarvan (of iemand anders moet het weten).
[/quote]

staat op de site hoor bij bestellen. van 30 tot 50 euro

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:03

Flosje.. heel erg bedankt voor de informatie.. Ik ga me er eens in verdiepen..

Laag suiker en eiwit is sowieso must.. lijkt me?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:18

Ik vind het over het hoofd heentrekken soms ook onhandig. Als ik in de zomer geen stal meer heb, moet hij dus los staan wanneer ik de deken omdoe. Normaal doe ik het in de stalgang en daar weet hij precies dat hij stil moet staan. Buiten is een ander verhaal, zeker als het druk is met vakantiegangen, paarden en vervelende vliegen. Dat wordt straks dus weer flink oefenen.
Ook met concoursen is het niet zo handig. Ik durf op concours niet de eczeemdeken af te trekken. Hij is dan namelijk een beetje gespannen en wil alles zien. Na het proefje staat hij natuurlijk wel nog even op de wagen, dus dan zou hij eigenlijk toch de deken opmoeten. Ik heb dat vorig jaar gedaan door een vliegendeken op te leggen, maar dat werkt natuurlijk niet hetzelfde.

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:25

xApple schreef:
Ik ga vanaf morgen ook de drainage afbouwen. Flesje is bijna leeg, en de maand om.
Als het op is beginnen we weer met de Hippo Eczema, vreselijk duur.. Maar vorig jaar ging
het zo goed dat ik niet durf te stoppen ;(

Hier is het stukken goedkoper

http://www.pardoes-aurora.nl/nl/index.html
Laatst bijgewerkt door pastel op 26-03-10 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:25

twee touwen nemen?

een door de deken heen halen en aan het halster vastmaken en dan de andere los maken en daarna de deken over het hoofd heen trekken.

Maar het blijft natuurlijk modderen

Zendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:36

Vorig jaar ok hippo excema gebruikt en tevreden , dat we dit jaar alwwer begonnen zijn en kreeg een rekening van 74,95 i.p.v 125 euro van de Da.

Het was goedkoper geworeden zei hij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 15:04

Wat een leuk topic!

Mijn merrie heeft dus ook zomereczeem en ik heb het inmiddels vrij goed in de hand. Toch is het heel erg oppassen geblazen. Ze staat dus inmiddels ook alweer een week met een halsdeken op, onder haar winterdeken.
Ik probeer alles zo gemakkelijk mogelijk voor haar te maken. In Oktober zijn we verhuisd, dus maar weer afwachten hoe ze het nu op de nieuwe locatie gaat uithouden..

Voor de geinteresseerden, ik heb nog een eczeemdeken te koop, van Meulenkamp.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:30

Sanet schreef:
Wat een leuk topic!

Nou, ik noem het niet bepaald leuk _O-

Shadow d'r vlechtjes net er weer opnieuw ingedaan.
Haar manen zijn echt superzacht gewoon :D
Haar staart is ook behoorlijk vol :D
*Vergeten foto te maken*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:00

Ik zag hem staan op fpf, Janet.
Onder welke deken heb je Syb dan nu staan en welke dekens straks?

Hoe bevalt het trouwens in je nieuwe huis :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:49

Nou ja, interessant is wellicht een beter woord :(:) ;)

Syb staat nu onder een hals van Ivanhoe (bruin), ook heb ik 2 bodydekens van Ivanhoe (lichte kleur). Die bevallen me erg goed.
Van de RSH dekens (mooie kwaliteit stof, dat wel) kreeg ze toch kale plekken op de borst. Dus dat werkt niet voor ons helaas.

Van de Ivanhoe vindt ik ook de extra klittenband bij de staart, de schoftbontjes, de 3 buikflap bevestigingen erg mooi..
Alleen de hals blijft nog niet zo mooi zitten als ik dat graag zou willen. Raar genoeg blijft de losse hals wel heel mooi bovenaan zitten, van de bodydeken zakt hij toch iets tever de hals op, waardoor het stuk achter de oren te vrij wordt. Daarom heeft ze afgelopen zomer ook met een hoofdkap opgestaan, zodat de deken mooi bleef zitten.

Ons huisje bevalt super, hoe fijn om je auto bij huis te hebben staan en niet elke 3 seconden een scooter door de straat :D .

Hier Syb trouwens, deze winter...
Haar manen komen nu net tot op de schouder:
Afbeelding

En 3 jaar terug, net voordat ze van mij werd..

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:07