Douraque schreef:Even een update van die van mij: hij is de afgelopen tijd steeds beter in zijn vel gaan zitten, wil graag lopen/bokken/rennen. Maar nu kwam mijn stalhouder net naar mij toe dat far slecht eet. Ik reageerde eigenlijk verbaasd, zijn biks at hij al een tijd niet meer maar dat vang ik op door muesli te geven. Maar hij bedoelde het ruwvoer, dat eet hij slecht. Hij krijgt momenteel 2x per dag kuil en tussen de middag luzerne (wat hij wel eet). Ik ga eens kijken of hij hooi wel eet (liever dat hij kuil blijft eten omdat ik 50 euro moet bijbetalen voer hooi) en na mijn vakantie maar eens een tandarts bellen. Maar ik denk niet dat het zijn tanden zijn eigenlijk, gras eet hij goed en zijn muesli ook. Zit even de praktiseren wat ik kan doen en of het met een veranderde smaak te maken heeft
In welke week zit je nu? Willy van ons heeft dat ook gehad dat hij ineens zijn ruwvoer minder goed at. Dat was gelukkig tijdelijk, wij hebben het opgevangen door tijdelijk gewoon wat meer luzerne te geven. Ik zou er wel alert op zijn, maar niet te paniekerig mee omgaan, kijken of hij tijdelijk inderdaad hooi wil en luzerne en dan komt van lieverlee de kuil wel weer aan bod hoor. Ze zijn in die beginfase gewoon soms even grillig qua eten en wat hem beviel en niet beviel.