[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:04

justsannie, doet ze het nu ook in de zomer dan?

klinkt naar mij als dat het iets heel anders moet zijn, dit klinkt niet als zomereczeem, op stal hebben de paarden er juist geen last van meestal, dat is namelijk ook 1 van de remediën, op bepaalde tijden op stal zetten om de mugrijke periodes van de dag te ontwijken.

AMDZHDBD: allereerst; ik zou het paard niet kopen, heb mijn paard gekregen en toen had hij het al, kende het beestje supergoed, maar wist niet wat zomereczeem voor ellende betekende (dan had ik het nog gedaan, maar goed, ik kende het beestje, begrijp dat het bij jou anders ligt)
als je een goedkoop paard wilt, moet je er niet eentje nemen die medische zorg nodig heeft voor de rest van zn leven. Zo'n eczeemdeken is ook niet goedkoop, daarbij (tenminste bij mij) verschilt het per jaar hoe erg ze er last van hebben. Die van mij heeft zowaar dit jaar wat manen laten staan ( Go jij! Go jij! ) terwijl de pony die ernaast loopt het nog niet zo erg heeft gehad als dit jaar.
een deken moet van voor- t/m najaar op, dus lente zomer herfst. De winter hoeft juist niet (tenminste de meeste gevallen) want dan zijn die mugjes helemaal niet actief, maakt niet uit of hij/zij dan in een overdekte paddock staat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:51

AMDZHDBD schreef:
oke.. heel bedankt..
want ik was dus opzoek naar een (redelijk) goedkoop paard,en een Fjord is precies mijn ding
lkkr eigenwijs en lkkr stevig(net als ik:P)

dus exceem houd in dat ie in het voor en najaar met een dek moet staan? da`s niet zoown heel probleem..
in de winter moet ie oowk met een dek gaan staan,want ik zet hem in een (half) overdekte paddock,en niet in een box

geen enkel paard is goedkoop als het ziek is!
zeker een zomereczemer moet je goed verzorgen, dat betekend een goed edeken op, goed weidebeleid, smeerseltjes tegen d ejeuk,extra vitamines om de afweer te ondersteunen.

een gezond paard is altijd nog goedkoper..

tenzij die ook ziek word,maar dat weet je nooit he Knipoog

jutsannie:
laat eerst es bloedonderzoek doen om te kijken of alles goed wetkt.
ook even magnesiumwaarde laten checken en of het dier eventueel last heeft van verkeerd glucose gehalte

justsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:11

ellepel schreef:
AMDZHDBD schreef:
oke.. heel bedankt..
want ik was dus opzoek naar een (redelijk) goedkoop paard,en een Fjord is precies mijn ding

dus exceem houd in dat ie in het voor en najaar met een dek moet staan? da`s niet zoown heel probleem..
in de winter moet ie oowk met een dek gaan staan,want ik zet hem in een (half) overdekte paddock,en niet in een box

geen enkel paard is goedkoop als het ziek is!
zeker een zomereczemer moet je goed verzorgen, dat betekend een goed edeken op, goed weidebeleid, smeerseltjes tegen d ejeuk,extra vitamines om de afweer te ondersteunen.

een gezond paard is altijd nog goedkoper..

tenzij die ook ziek word,maar dat weet je nooit he Knipoog

jutsannie:
laat eerst es bloedonderzoek doen om te kijken of alles goed wetkt.
ook even magnesiumwaarde laten checken en of het dier eventueel last heeft van verkeerd glucose gehalte

dat bloedonderzoek kan ik inderdaad wel een keer laten doen. ze heeft van de veearts wel een keer een injectie gehad die de prikkel van de jeuk naar de hersenen moest stoppen waardoor ze niet meer zou schuren maar ze bleef het doen. de veearts zei al: waarschijnlijk heeft ze het dus ontwikkeld als tic. maar ik kan inderdaad eens de veearts raadplegen over bloedonderzoek.
bedankt voor de tip!!!!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:15

IwanLuver schreef:
AMDZHDBD schreef:
oke.. heel bedankt..

Nooooiiiiit kopen een paard met exceem!
Ik heb een fjordje, maar ze heeft het exceem later ontwikkeld. Je doet zo'n beessie echt niet meer weg. Maar ik zou never nooit weer een paard met eczeem willen hebben.
De tijd, geld, stress, controle die het kost moet je echt wel inacht nemen.

Ik kan je wel een fjord aanraden Pling , maar er zijn ook zat leuke fjordjes zonder exceem.

Oja die van mij staat sinds 3,5 dag zonder deken, staat 's nachts op stal, maar ze heeft nog niet geschuurd!! Cool

Nou ik heb het wel gedaan, en ik heb er geen enkele spijt van!
Als je smoorverliefd bent op dat beestje, en ze heeft alles
maar wel lichte eczeem
wat maakt het uit? Lachen ik kan er mee leven hoor! Geen enkel paard is perfect

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:14

heeft iemand de equisooth al geprobeerd? tis dit jaar nieuw op de markt gekomen en werkt op enzymenbasis en heeft een antijeuk produkt ingebouwd dus werkt ook voor paarden die het al hebben. ik schrijf niet om te verkopen maar ervaring te delen dat ik van vele klanten heel positieve reacties heb gekregen dat dit produkt goed werkt (en is niet zo duur als de meeste produkten)

ik dacht dat die krengen van muggen nu wel al een beetje weg zouden zijn?

moondance, ik kan me voorstellen dat als je eenmaal verliefd bent geworden dat je het paardje gewoonweg wilt hebben!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:15

het is nog steeds 20 graden overdag ,dus logisch dat die vliegen er nog zijn he Knipoog

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:29

straks met die regen wordt het erger als het dan even droog is is het benauwd en stikt het van die beestjes.

heeft iemand hier een beetje de prijzen van een bloedonderzoek? weet dat je betaald als de da komt prikken maar wat zijn de kosten ongeveer van het onderzoek door het lab?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:31

ik heb 35 euro betaald en dat was 2 jaar geleden.
ligt er volgens mij ook aan waarnaar je laat kijken, een gewoon onderzoek was bij mij dus 35 euro,maar laat ik naar meer dingen kijken dan betaal ik ook meer.
bel wat veeartsen in je buurt op en vraag wat het bij ze kost, en dan neem je de goedkoopste?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:33

ik heb het wel eens geinformeerd maar kreeg dan te horen dat het een 20,- tot 30,- eurie was om bloed te pakken. en dat sturen ze dan op en dan krijg je van het lab nog een rekening. die loopt rond de 100,- tot 200,-
vond het wel vreemd. op mn stage was dit ook zo maarja das in bels

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:41

nou was bij mij dus nioet hoor.
gewoon de rekening van de veearts,die was voorrijkosten en consult en 35 euro voor het lab onderzoek

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 08:30

Wooow pagina 499!
Ben een weekje met school naar Elba (italie) gegaan, en nee ik heb geen zin om al die pagina's die erbij zijn gekomen te lezen xD.
Iemand nog intressante ontdekkingen gedaan ofzo?
xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:53

nee niet echt hippo eczema heeft niet geholpen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:00

wel sneu,iedereen had er zo op gehoopt dat dat het was.
het is een voedingssupplement he, en bij sommige dieren die misschien tekorten hebben kan dat werken ,maar bij andere heeft dat dan weinig invloed.

wie opent trouwens het nieuwe topic?
was toch iemand die had al heel wat informatie verzameld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:04

Ja heel jammer , maar vindt het dus ook belachelijk dat het als je het koopt zoduur is !

ik zou niet weten wie het nieuwe topic opent

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:07

I_Moondance schreef:
Nou ik heb het wel gedaan, en ik heb er geen enkele spijt van!
Als je smoorverliefd bent op dat beestje, en ze heeft alles
maar wel lichte eczeem
wat maakt het uit? Lachen ik kan er mee leven hoor! Geen enkel paard is perfect

Maar jij wist waar je aan begon en volgens mij weet AMDZHnogiets dat niet? En ze wil de fjord kopen omdat ze een goedkoop paard zoekt en beseft niet hoeveel extra kosten er aan vast zitten aan cremetjes, dekens en heel de toestand. Om over de eigen kopzorgen van ons nog maar niet te spreken.

AMDZenz. Ik zou dit hele topic eerst maar eens goed doorlezen, want je weet niet waar je aan begint!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:10

Ja idd, als je ene goedkoop paard zoekt , zoek dan een goedkoop gezond paard !

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:15

een goedkoop gezond paard is toch watheel nederland zoekt,
wij hebben ook een quarter met een beetje zomereczeem en smeren hem in met anti stich en sprayen er deet over heen, verder heeft ze een gewone vliegendeken met hals en dat gaat redelijk goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:44

tante_t schreef:
een goedkoop gezond paard is toch watheel nederland zoekt,
wij hebben ook een quarter met een beetje zomereczeem en smeren hem in met anti stich en sprayen er deet over heen, verder heeft ze een gewone vliegendeken met hals en dat gaat redelijk goed.

maar bij de meeste eczeempaarden is niet genoeg

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:06

AMDZHDBD schreef:
kan ik een paard,die zomerexceem heeft,gewoon zonder deken in de bak zetten(na het rijden ff rollen ofsoo) en vanaf waneer ong. moet je dek opdoen,en vanaf wanneer kun je het weer aflaten?
ik gaa waarschijnlijk een Fjord kopen,die het heeft,dus wil ik wel wat meer weten erover...
en ik kan hem toch gewoon 24/7 op het weiland laten(in de zomer dus met dek)?

Ik heb 19 jaar fjorden gehad en div. kennissen met fjorden. Wat ik wel weet is dat 24/7 in de wei voor de meeste fjorden VEEL te veel is.
Heb je een paddock of rijbak waar de fjord overdag ook in kan dan zou is het geen probleem maar anders loop je grote kans op vervetting of verergering van de zomereczeem of event. hoefbevangenheid.
Een fjord is een erg sober ras en in dat opzicht denk je misschien goedkoop.
Maar een zomereczemer waar je allerlei voorzorgsmaatregelen moet treffen om de jeuk onder controle te houden is echt niet goedkoop meer.
Als deze fjord nu al zomereczemer is dan kan je er wel prat op gaan dat dit dier GEEN 24/7 in de wei hoort.

Mijn fjorden kwamen maar 2 tot 3 uur per dag in de wei.
Fjorden staan over het algemeen nl. constant door te eten in de wei daar waar andere paarden nog wel 's even op rust gaan.
Vergeet niet dat als zo'n dier niet constant de wei in gaat dat je wel hooi bij moet geven. Ook dat zijn extra kosten.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:48

Moderatoropmerking:
Enkelen commerciële berichten verwijderd.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:55

Hey Lachen
Zijn er bij jullie nog veel mugjes? Hier echt wel.

Weten jullie of korstjes in de oren ook van zomerexceem zijn?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:27

Eowyn bij mijn merrie in ieder geval wel. Ze heeft erge jeuk op haar hoofd en oren (gehad, het ergste is nu voorbij...oef).

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:21

zijn er toevallige hippo exzema testers die ook ineens andere huidaandoeningen hebben gekregen? ik heb bij indi nu ook een klein mokplekje ontdekt. iets wat ze nog nooit in haar leven heeft gehad... kan uiteraard toeval zijn, maar wilde graag weten of er toevallig nog meer zijn?

ik ga iig wel stoppen met de poeders en olie, want sinds ik het geef is de eczeem erger geworden, en nu dus ook een mokplek waar ik niet echt blij mee ben. ik zeg niet DAT het er van komt, maar wil t risico niet lopen dat het er inderdaad van komt en ik t dus zelf in de hand heb er mee?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:28

ikenindi Je kan misschien eens mailen of bellen naar het bedrijf?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:43

ik mail sowieso naar die meiden die die test deden. ik weet ook nog steeds niet of ik de placebo of t echte had, maar ook van in een placebo kan natuurlijk iets zeggen waar indi op reageert...