klinkt naar mij als dat het iets heel anders moet zijn, dit klinkt niet als zomereczeem, op stal hebben de paarden er juist geen last van meestal, dat is namelijk ook 1 van de remediën, op bepaalde tijden op stal zetten om de mugrijke periodes van de dag te ontwijken.
AMDZHDBD: allereerst; ik zou het paard niet kopen, heb mijn paard gekregen en toen had hij het al, kende het beestje supergoed, maar wist niet wat zomereczeem voor ellende betekende (dan had ik het nog gedaan, maar goed, ik kende het beestje, begrijp dat het bij jou anders ligt)
als je een goedkoop paard wilt, moet je er niet eentje nemen die medische zorg nodig heeft voor de rest van zn leven. Zo'n eczeemdeken is ook niet goedkoop, daarbij (tenminste bij mij) verschilt het per jaar hoe erg ze er last van hebben. Die van mij heeft zowaar dit jaar wat manen laten staan (

een deken moet van voor- t/m najaar op, dus lente zomer herfst. De winter hoeft juist niet (tenminste de meeste gevallen) want dan zijn die mugjes helemaal niet actief, maakt niet uit of hij/zij dan in een overdekte paddock staat.