[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 00:15

Hier wordt het ook gebruikt bij eczeem en bijv voor het scheren als exfoliant. De alcohol reinigt en salicylzuur heeft een exfolierende eigenschap (helpt daardoor ingegroeide haartjes voorkomen) en werkt goed bij de gevoelige huid:
Salicylzuur maakt de bovenste laag (hoornlaag) van de huid zacht waardoor schilfers makkelijker loslaten.
Salicylzuur met een sterkte tot 10% wordt gebruikt bij huidaandoeningen zoals droge huid, psoriasis en eczeem. Binnen een paar dagen worden verdikkingen en schilfers minder.

Het jammere is dat er veel alcohol in zit wat normaliter de huid erg uitdroogd. Ik smeer daarna dus altijd nog bijv plantaardige olie oid na bij mijn eigen huid.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 01:37

henny_w schreef:
Faitherr schreef:
Oja, goh wat interessant.

Welke zou ik dan volgens jullie het best kunnen gebruiken? De green Thea of de mint zonder alcohol?

Geen idee. Op de buitenlandse sites wordt alleen over de Listerine original en cool mint genoemd. Er wordt ook gewaarschuwd om niet een mondspoelwater van eigen huismerk te gebruiken. Het moet echt van het merk Listerine zijn.

Jammer van de gruwel die ermee gepaard gaat, zo'n spul waar dierenleed aan kleeft zou ik nooit op mijn paard willen!

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:23

Scherp! Want zo is het wel he. :j
Maar heb vorig jaar listerine gebruikt, deed niet dat wat ik had verwacht, dus daar ook mee gestopt.
Salicylzuur zit trouwens ook in de klitwortellotion van de kruidvat.
Die werkt goed voor schilfers in de manen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 08:22

dimma schreef:
minikatje schreef:
Zijn er eigenlijk ook pyjama's met vast hoofdstuk?

Wel dekens waar de kap aan vast kunt maken. Pagony, Boett en de Meulenkamp zijn dekens waar het bij kan. Ik heb zelf voor mijn IJslander de Meulenkamp deken. Ben er echt tevreden over.
.

[ [url=m/ZWy28N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het gaat echt goed qua jeuk, ze heeft nagenoeg geen jeuk. Daar word ik wel blij van en Dama ook *\o/*

Dat weet ik, maar pony heeft niet zulke zware eczeem.
Zo'n petje vind ik dan ideaal, beschermt net nog de maantop :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:02

evelienn28 schreef:
Jets schreef:
Gewoon oplaten. Onder de Rambo kun je een regenliner doen. Doe ik zelf niet met dit weer, want als het zo wisselvallig is en de zon schijnt weer gaat ze door de liner wel zweten.

De Regenliner leek mij ideaal maar is helaas niet in de kleine maatjes te krijgen

Regenliner is heel rechthoekig qua model.
Als je de kleinste maat neemt en hem iets inkorten, of laat inkorten zou dat vast moeten werken.

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:23

Hoi! Ik weet niet of het hier mag..
Heeft een van jullie nog interesse in een rambo eczeem deken van maat 185?
Helaas is mijn maatje er niet meer, ingeslapen.. en heb ik zijn deken dus ook niet meer nodig..

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:14

Carl123 schreef:
henny_w schreef:

Geen idee. Op de buitenlandse sites wordt alleen over de Listerine original en cool mint genoemd. Er wordt ook gewaarschuwd om niet een mondspoelwater van eigen huismerk te gebruiken. Het moet echt van het merk Listerine zijn.

Jammer van de gruwel die ermee gepaard gaat, zo'n spul waar dierenleed aan kleeft zou ik nooit op mijn paard willen!

En wat denk je van de spullen die bij de dierenarts te koop zijn voor eczeem en andere aandoeningen?
Zeker weten ook vooraf op proefdieren uitgetest!

Gebruik je die spullen dan ook niet op je paard?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:32

Ik geloof ook niet dat ik die listerine zou willen gebruiken en inderdaad 1 van de redenen, is het testen op proefdieren.
Ik gebruik nu etherische oliën en dat gaat erg goed en zeker proefdiervrij. Helaas kan hij op dit moment nog niet zonder deken, maar ik hoop volgend jaar een poging te kunnen doen(als zijn immuunsysteem weer op orde is).

LISA_L

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:45

Ik voer sinds dit jaar Fibra Anti Itch. Eerst wilde hij het niet eten maar nu is hij eraan gewent en ben ik super tevreden.
Voor gaande jaren stond hij niet op gras met een deken om en suikervrij voer maar ik bleef maar wonden smeren en af en toe voelde ik mij zo moedeloos omdat hij gek werd van de jeuk.
Nu ik dit jaar dus van voer ben gewisseld staat hij jeuk vrij!! hij heeft een kaal plekje op zijn neus maar ben er niet zeker van of dit door het schuren komt. staart en manen zijn nog compleet wondjes en jeuk vrij. Ik heb hem wel een deken om en kijk altijd de fructaan app voordat hij (beperkt) het land op gaat.

Ik wilde dit even delen want wie weet werkt het ook voor een SME paardje van jullie. Zal natuurlijk per paard verschillen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:58

Helaas, de Masters deken lag hier na een aantal uur totaal niet zoals hij hoort. De zoektocht gaat dus weer verder. Iemand nog tips? Een beetje een “luchtige losse deken voor een brede korte pony? Alles zit gauw te strak en anders is hij weer weer te lang.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 02:36

Ik heb nu een horsegear en best super tevreden, deken sluit mooi een, bedekt het hele paard en achter de oren blijft die ook super zitten, maar vooral zweet ze er veel minder onder dan onder de bucas.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 08:15

Fleda schreef:
Helaas, de Masters deken lag hier na een aantal uur totaal niet zoals hij hoort. De zoektocht gaat dus weer verder. Iemand nog tips? Een beetje een “luchtige losse deken voor een brede korte pony? Alles zit gauw te strak en anders is hij weer weer te lang.

Ik deel je leed. Ik naai de dekens in, anders blijf ik bezig :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:54

Je blijft aan het naaien haha, bij appie zat er alweer een dikke scheur in de hals.
Dus andere deken op en deze zo maar maken :j

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:32

Haha ja scheuren naaien lukt aardig, maar inkorten wordt wat lastig. Gelukkig heb ik iemand in mijn omgeving die handig is met de naaimachine. Binnenkort maar even langs. Heb nu weer de Horsegear deken op, die ligt het stabielst. Alleen daar nog even een stuk nek inkorten dan.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:54

Ik heb voor Luz (pre) een shires, super fijne deken.
De masters trok naar achter bij haar.

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:38

Zijn er hier mensen die met neemolie werken tegen eczeem. Werkt ook antivlieg en helend op de aangedane plekken. Sinds vorig jaar zo af en toe gebruikt. Geeft wel resultaat. Is mooi natuurlijk produkt.Bij wijze van experiment dus geprobeerd. Zag nu dat het via wolvega word gepromoot.
Dus vandaar mijn vraag of het al door mensen hier word gebruikt. En wat jullie ervaring met Neemolie is?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:19

Er is nu bij horze nog een 11 uur 20% korting op de hele bestelling . (Weet het niet de beste zaak )
Heb de bye bye itch lotion besteld die gebruik ik altijd ruikt erg lekker en laat plekje snel genezen.

Heb nu bij hun 1 liter voor de prijs van 500ml als ik het ergens anders bestel
https://www.horze.nl/cr%C3%A8mes/hilton ... 03611.html

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:53

Is er iemand van jullie die tea tree olie gebruikt? Of ervaring mee heeft?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:14

een beetje, ik was 1 keer per maand met tea tree shampoo, ze is dan minimaal een week (bijna) jeuk vrij. Daarna krijgt ze langzaam toch weer meer jeuk, maar ik ga niet vaker wassen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:43

Love_Mirra schreef:

Ik gebruik tea tree bij mezelf voor veel dingen, daarnaast als ik mijn paard was doe ik er wat druppel tea tree doorheen. Moet eerlijk zeggen dat ik het tegen de jeuk nog niet geprobeerd heb al gebruik ik het bij mezelf wel als ik een muggenbult heb :')

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:25

henny_w schreef:
En wat denk je van de spullen die bij de dierenarts te koop zijn voor eczeem en andere aandoeningen?

Spullen van dierenarts?
Ontworming ja, omdat mijn paard anders doodgaat.
Andere medicamenten heb ik nog nooit gegeven. Ook ikzelf gruw van farmatroep.
Mijn paard staat altijd buiten, is nooit ziek dus heeft niets nodig van de veearts.
Zal je een groot geheimpje verklappen :-), ik kreeg van een vriend een potje kokosvet gemengd met cannabisolie.
Ik las dat cannabis huidontstekingen genas. Ben ermee aan de gang gegaan, met nog wat tea trea oil door gemengd. Ook voor mezelf, want heb ook soms last van erge jeuk door voedselallergie. De jeuk verdwijnt heel snel maar je moet het wel regelmatig herhalen.
So far so good, hout vasthouden, maar dit paard wat vorig jaar flink schuurde, staat nog steeds zonder deken. Of het zo zal blijven weet ik niet, maar door deken werd zijnvacht heel erg vettig en dof, nu blinkt hij gelukkig weer en is ook vrolijker zonder het verstikkende warme rambo deken. Hij wrijft soms lichtjes aan zijn hooinet, maar niet extreem zoals vorig jaar.
Niets geen farmatroep, weg ermee...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:10

Ik gebruik tea tree na aanradem van een vriendin. Haar paard heeft licht SME en kan hiermee zonder deken staan :) .

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:56

Carl123 schreef:
henny_w schreef:

Spullen van dierenarts?
Ontworming ja, omdat mijn paard anders doodgaat.
Andere medicamenten heb ik nog nooit gegeven. Ook ikzelf gruw van farmatroep.
Mijn paard staat altijd buiten, is nooit ziek dus heeft niets nodig van de veearts.
Zal je een groot geheimpje verklappen :-), ik kreeg van een vriend een potje kokosvet gemengd met cannabisolie.
Ik las dat cannabis huidontstekingen genas. Ben ermee aan de gang gegaan, met nog wat tea trea oil door gemengd. Ook voor mezelf, want heb ook soms last van erge jeuk door voedselallergie. De jeuk verdwijnt heel snel maar je moet het wel regelmatig herhalen.
So far so good, hout vasthouden, maar dit paard wat vorig jaar flink schuurde, staat nog steeds zonder deken. Of het zo zal blijven weet ik niet, maar door deken werd zijnvacht heel erg vettig en dof, nu blinkt hij gelukkig weer en is ook vrolijker zonder het verstikkende warme rambo deken. Hij wrijft soms lichtjes aan zijn hooinet, maar niet extreem zoals vorig jaar.
Niets geen farmatroep, weg ermee...

Waarom vind je dan dat Listerine een 'fout' produkt is? Vanwege de dierproeven ?
Als ik een medicatie van de dierenarts haal is die zéér waarschijnlijk ook getest op dieren.
Ik heb 3 paarden staan die ernstig vergiftigd zijn 7 jaar terug door een wraakzuchtige buurman met als gevolg ernstige leverschade en zomereczeem.
Het zou een stuk simpeler zijn om ze op cortisone troep van de dierenarts te zetten tegen de jeuk en verdere ellende. Maar daar weet ik nu al van dat ze daar ook alleen maar slechter van worden.
Althans daar hebben meerdere dierenartsen voor gewaarschuwd.

Ik probeer zo ver mogelijk weg te blijven van die farmatroep en het blijkt bij onze paarden dat de Listerine oplossing een goede vervanger is zodat onze paarden nog een paardwaardig leven kunnen hebben. Het alternatief is ze in te laten slapen.

Ik vind dierproeven vreselijk en hoop dat dat zo snel mogelijk verbannen wordt maar dat zal helaas nog wel even duren vrees ik.

Er zijn ook fabrikanten van bekende hondenvoeders waar honden onder barre omstandigheden proefkonijn zijn.
Toevallig stond er vorige week in de krant dat Mercedes stopt met dierproeven. Zelfs een autofabrikant houd er 10 apen op na als testdieren :(
Dus ook maar niet meer autorijden?
Maar alles wat we dagelijks gebruiken is zo ongeveer getest op dieren. Of je het nou hebt over wasmiddelen of tandpasta etc. etc.

Sinds januari jl. voer ik de paarden hennepzaad bij en zie positieve verbeteringen dus ook ik ga de cannabis weg op. Het is alleen geen geheimpje want ik heb het hier al meerdere keren met de andere Bokkers gedeeld.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:59

ellepel schreef:

Sorry late reactie! Ja deze is het!
Ik heb hem via een vriendin uit Engeland laten komen, hij schijnt in NL niet te koop te zijn.
Vooralsnog super tevreden, manen groeien zelfs aan in dit seizoen

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:24

Love_Mirra schreef:

Ik gebruik ook tea tree shampoo voor manen en staart. Vind het heerlijk spul!