[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:32

ellepel schreef:
Yvank_ schreef:
Dat is de Boett dacht ik

klopt,dit is een boett deken.
ik heb deze 2e hands over gekocht via marktplaats.
ik heb hem nu 2 jaar gebruikt en gaat zijn 3e jaar in

Ik dacht al aan de stof te zien dat het niet 1 van die goedkope dekens was. Ik herkende de kleur echter niet. De mijne (boett) was een witte, in enkele maanden tijd tot flarden gescheurd door m'n lieve Haflinger...
Ik bestel de Rambo sweet itch voor m'n merrie, schijnt sterker te zijn...

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:16

opisop_shop schreef:
Mwah vond het nieteens zo gek hoor.
Zal eens kijken of ik foto;'s kan vinden op mijn eigen paarden :)

Edit: eentje gevonden waarmee ik hem even in de wei had staan bij gebrek aan ander masker.
Tja mijn paard heeft een zwart hoofd dus valt bij hem niet zoveel op (zonder bruine deken erbij dan weliswaar ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

Die onderste deken wat voor merk is dat en waar kan je die kopen?.

Groetjes Mirjam

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:21

gupje schreef:
Ellepel bedankt voor je reactie!!

Is inderdaad een idee, ga zeker meer informeren en goed behandelen tegen aarsworm

Ik geef inderdaad biotine vanwege haar slechte hoeven!

Aan mineralen ligt het denk ik niet..aangezien ze gewoon haar nature's best voer krijgt.

Ik ga ook stoppen met de knoflook!
En natuurazijn... LAAT HET ZO ZIJN,, ik hoop het.

Bedankt voor je tips!!!

die slechte hoeven kunnen heel goed verband houden met d ejeuk hoor.
zwaveltekort kan ok jeuk geven.
nature's best bevat wel vitamines,maar ligt er natuurlijk wel aan hoeveel jij voert of je paard daarvan genoeg binnenkrijgt.
je kunt ook proberen een ander supplement te gaan geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:48

mirtje27 schreef:
opisop_shop schreef:
Mwah vond het nieteens zo gek hoor.
Zal eens kijken of ik foto;'s kan vinden op mijn eigen paarden :)

Edit: eentje gevonden waarmee ik hem even in de wei had staan bij gebrek aan ander masker.
Tja mijn paard heeft een zwart hoofd dus valt bij hem niet zoveel op (zonder bruine deken erbij dan weliswaar ;) )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8UJ7SH4E.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBH7EVJ4.jpg

Hoi,

Die onderste deken wat voor merk is dat en waar kan je die kopen?.

Groetjes Mirjam

Dat is een Pfiff-deken en die kun je bij ons bestellen :)

Gupje, waaraan kan je pony zoveel schuren dan, kun je dat niet afzetten??
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 24-03-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet. Het is niet de bedoeling deze te quoten.

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:27

Ik ben al 1,5 week bezig met de drainage trouwen maar merk niets, klopt dat wel?
Probeer het 2x daags maar anders 1x daags een volledige portie.Vanaf volgende week woon ik vlakbij stal (moet nu 20km rijden enkele reis) dus dan wordt het sowieso 2x daags.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:29

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:32

1x daags de volledige portie van 2x daags is niet goed hoor.
Je hoeft niets te merken, het kan ;)

Merk je ook niets aan zijn mest? Daar merk ik het meteen aan bij Shadow.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:35

je hoeft inderdaad niks te merken hoor.
misschien dat het verharen net wat sneller gata, of je paard wat aleerter word.,maar dat hoeft zelfs niet eens.
kijk ook es naar de kleur van de urine.

konden jullie dit onderzoek al.
het heet leven met zomereczeem en is geschreven door nancy jansen 2008/2009
http://doks2.khk.be/eindwerk/do/files/F ... d313a3082c

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:47

Hey,

Had op jullie site gekeken voor die pfiff deken, maar kon hem niet vinden. Hoe kan ik die vinden?.

Groetjes Mirjam

PS: Die van mij heeft weer super veel schilfers in haar manen echt heel erg. Ben al bezig met klitwortel maar helpt nog niet zo veel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:03

goed kammen haalt het ook wel weg.
ap heeft het meestal aan het begin van de winter,maar als ik goed kam zijn ze ook zo weg.
denk dat het gewoon te maken heeft met aanmaak van nieuwe huid?
kan me voorstellen dat in de manen ze wat langer blijven zitten omdat die haren langer zijn?

keertje wassen met antiroos shampo?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:25

Mirtje, staat niet op de site inderdaad maar is via pb wel te bestellen :)

CS, moet ik dan 1x daags een enkele dosis geven?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:26

appie heeft een tijd ook maar 1x daags drainage gehad.,
op de stalling waar hij toen stond konden ze het hem maar 1x geven voor me.
dus kreeg hij toen 30 druppels op een broodje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:27

en is dat voor hem 1 portie of een dubbele; hoeveel druppels geef jij hem per DAG?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:04

hoe bedoel je dat precies?
( snap em niet helemaal

op het flesje drainage staat dat je 2x daags 20-30 druppels moet geven
hier staat dan 30 druppels,maar het verschilt dus tussen de 20 en 30.( shetje 20 druppels, en groot peerd 30 denk ik)
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... e/369/1/1/

1 portie is dus 30 druppels.
zou je het dubbele aantal gaan geven,dus 60 druppels,dan zou dat helemaal niet werken.
denk ik niet, het product is zo gemaakt dat 30 druppels voldoende werken.
mooiste is dus 2x per dag,maar als dat niet lukt kun je dus ook 1 keer per dag de normale portie geven.

dus 1x 30 druppels en niet meer.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:22

Op het flesje staat 2-3x per dag 20 a 30 druppels. Als je normaal 2x 30 druppels geeft, maar je kan soms maar één keer geven, dan geef je 1x per dag 40 druppels. Zo heeft een homeopaat mij dat uitgelegd. Als je het 2x per dag geeft dan verspreid je het voor het paard zodat die het makkelijker kan verwerken. In 1x 60 druppels geven is te zwaar, dus verminder je het een beetje, maar 1x 30 druppels geven is wel weer erg weinig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:12

dus een paar druppels meer kan wel,maar teveel is dus niet goed.
oke,dat wist ik zelf eigenlijk ook niet..
bij ap was het toen wel zo dat 1x die 30 druppels eigenlijk ook wel werkte.
wel heeft hij ze toen langer gehad,omdat je dan natuurlijk langer met een flesje doet

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:40

1 x de dosis van 2x is veel te veel, geef hem dan maar iets meer als 1 dosis, maar niet het dubbele.
1x daags is niet ernstig hoor, gaat alleen wat langzamer dan.

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:06

Ik vond op de website van een kennis een stukje over Derfen, geschreven door Hans Weiler. Ik heb een proefflesje gekregen maar heb het nog niet gebruikt. Ik ben wel heel benieuwd of het bij die van mij werkt!

Ik heb geen enkel belang of aandelen bij Derfen, ik doe dit uitsluitend om paarden en eigenaren van dienst te zijn om hen te helpen met de problemen die eczeem en andere huidaandoeningen allemaal aanrichten bij onze paarden van het voor- tot najaar! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en hoor dan uiteraard graag eens als jullie het (gaan) gebruiken wat jullie ervan vinden!Heel veel sterkte, want voor de paarden is het een hele nare aandoening en veel zorg voor de eigenaren!I k heb zoveel mogelijk
info verzameld van de site zelf, voor foto's kun je zelf kijken.
Ik kan natuurlijk niet alles vertalen, het belangrijkste heb ik
hieronder vermeld:

# op basis van 100 % plantaardige oliën, er wordt op de site niet vermeld wat er exact inzit, wrs bescherming van de rechten in verband met misbruik/namaak.
# niet agressief op de huid, geen secondaire bijwerkingen, het product wordt absoluut als veilig vermeld. Het is GEEN desinfecterend middel, het helpt de littekens, droogteplekken, schilvers) te genezen.
# werkt vrijwel direct, aanbrengen 1e keer puur (mag ook gemengd worden met vaseline) eens in de 2 dagen.
Het aanbrengen kun je doen met een oude tandenborstel of met plastic handschoenen.
# Uierzalf wordt NIET aanbevolen want dat 'brandt' in de zon! Neem een schoon blik/potje met deksel, een klodder vaseline en klein scheutje derfen, het moet een smeuïg geheel worden, met oude lepel mengen. Is het iets te dun, iets vaseline erbij, iets te dik, paar druppels derfen erbij. Het mengsel is goed houdbaar, wel deksel erop. Zo kun je kleinere hoeveelheden maken of diverse potjes bijv.
# Daarna elke 2 dagen nieuwe plekken behandelen. Bij paarden met extreem gevoelige huid is het beter om het eind van de dag aan te brengen. Paarden die buiten staan EN in de zon is geen enkel probleem voor het product.
# Gemengd met vaseline doe je bijna 1 jaar met 1 fles. De fles is 1 jr houdbaar en bewaren > 2 graden(droge plek)
# Ik heb een halve fles gebruikt voor 2 paarden.
# Dus zuinig in gebruik, het mengsel derfen en vaseline mengt zich goed en is makkelijk op te brengen.
# Aan te bevelen met plastic handschoen vanwege de geur op je handen.
# Mijn IJslander hebben geen eczeemdeken gedragen en staan 24/7 buiten.
# Zag duidelijk dat ze niet meer krabden en de ontstoken plekken genazen vrij snel.
# Wel elke dag controleren en zo nodig nieuwe plekken behandelen.
# Staart en manen hergroeien opnieuw, geef het even de tijd maar in 1 maand moet je duidelijk verschil kunnen zien, wrs eerder.
# Prijs - ca 40 euro per flacon - lijkt duur, maar door zuinig gebruik in combi met vaseline doe je dus lang met de flacon en dat is je paard toch waard!
# vaak is er net voor de zomer nog een actie, dus houd de site in de gaten http://www.derfen.com
# Derfen is nu in ca 13 landen in gebruik en meer dan 5000 paarden zijn er al mee 'behandeld'.
# Over voer aanpassing staat verder niks vermeld op de site.
# EIGEN ERVARING:
In mei 2009 begonnen, 2 IJslander die staart en manen schuren, was zeer verbaasd over het snelle resultaat en ben zeer te spreken over derfen. Vanuit mijn ooghoeken zag ik ze nog krabben, daarna nauwelijks nog! Daar gaat het om, het schuren en krabben gaat stoppen en dus is er weer herstel mogelijk van huid en manen. Ik vind het een supermiddel,terwijl er zoveel middelen op de markt zijn. Ik kwam het bij toeval tegen op het internet en omdat ik in Frankrijk woon heeft mijn hoefbekapster het aanbevolen en ik kende ook geen ander middel. Eerst heb ik de meningen gelezen (in het Frans) van de gebruikers en bijna unaniem was iedereen zeer enthousiast, dus ik heb het daarom meteen besteld en binnen een paar dagen in huis en meteen opgebracht. Ik ben zelf meteen met een mengsel derfen/vaseline begonnen en < 2 dagen zag ik het al: geen geschuur meer!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:04

Vaseline brandt volgens mij net zo hard.
Daarnaast sluit het de huid af, iets wat ik absoluut niet zou willen.
Dan zou je het puur moeten doen.

Ach, het is het zoveelste middel wat de hemel ingeprezen wordt.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:34

deken is weer op, vanmorgen trof ik een schurende pony aan:(

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:01

Ik heb hier nog geen schuurplekken gezien bij Colonel, ben benieuwd wat het wordt dit jaar. Deken ligt wel klaar. Volgens mij was hij vorig jaar echt al eerder aan het schuren dus ik heb weer hoop... Hij is dit jaar wel voor het eerst aan het "werk" paar keer per week aan de longeerlijn. En hij is wat schraler dan vorig jaar. Manen en staart zijn nog helemaal rustig.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:13

Ben erover uit, ben drainage aan het afbouwen.
Vorig zomer zo'n goed jaar gehad.
Madam is nu weer helemaal super in d'r vel, dus ga het zonder drainage proberen.

Ik wou dat ik de grote verdwijntruc kon doen, liet ik al die beesten verdwijnen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:43

over dat drainage compositum... ik geef ook maar 1 keer per dag, en reken maar dat dat effect heeft!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:26

Deze keer merk ik aan Senna niet zoveel met de drainage. Ze is een paar dagen wat mat geweest, maar dat kan ook aan een blessure hebben gelegen. Ik geef het ook 1x per dag, maar wel voor een langere periode, zodat ze goed schoon is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:14

Ik ga vanaf morgen ook de drainage afbouwen. Flesje is bijna leeg, en de maand om.
Als het op is beginnen we weer met de Hippo Eczema, vreselijk duur.. Maar vorig jaar ging
het zo goed dat ik niet durf te stoppen ;(

Eczeemdeken ligt weer op, ze had nu echt weer geschuurd kleine plekjes hoor.. Maar toch.

Hoe is jullie ervaring met de hoofdmaskers die vaak bij bruine dekens zitten? Je weet wel die het hoofd
helemaal inpakt, 2 gaten voor de ogen en van die vliegensliertjes, inlusief oren?
Ik heb er 1 maar vind het een beetje eng.. Zou wel ideaal zijn voor dr voorpluk.