Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ikenindi schreef:ik heb natuurlijk toevallig indi haar bloed t laatste half jaar een aantal laten controleren op alles wat maar kon, maar daar kwam geen wormbesmetting uit, dus mag toch aannemen dat als zowel mest als bloed het niet uitwijst dat ze dan geen wormbesmetting heeft en dat verm-x dan tot nu toe goed genoeg is...
mijn dochter en ik stonden ook als gekken op ons kop te krabben in de wei! borderjay schreef:het wemelt nog van de vliegjes/mugjes! Gisteravond vlogen wel 100 van die kleine krengen boven mn paardjemijn dochter en ik stonden ook als gekken op ons kop te krabben in de wei!
I_Moondance schreef:borderjay schreef:het wemelt nog van de vliegjes/mugjes! Gisteravond vlogen wel 100 van die kleine krengen boven mn paardjemijn dochter en ik stonden ook als gekken op ons kop te krabben in de wei!
ja verschrikkelijk is het he!
afgelopen zondag zaten er smiddags ook al genoeg!
ik kon mijn proefje niet fatsoenlijk rijden, radhika was blij toen ze de deken weer op had !

henny_w schreef:Nou hier ook BALEN !!!
Afgelopen weekend begonnen mijn paarden ook jeukerig te worden. Het gaat al een paar jaar prima dus ik snapte er geen moer van. Quinta kreeg oa. rare korstjes op de rug, niet in de manenkam of staart. Rebel is juist in staart en manenkam erg jeukerig.
Tot ik gistermiddag langs 1 zijkant van mijn weide een strookje gras over de hele lengte geel zag worden.
Heeft mijn buurman een paar weken terug Roundup gespoten langs de omheining zonder dat even te melden![]()
Bij Roundup kan het wel tot 2 weken duren afhankelijk van het weer, eer het gras gaat vergelen en dood gaat.
Het is goed te zien dat de paarden tot aan de omheining gegraasd hebben dus ze hebben ongetwijfeld die rotzooi binnengekregen.
Ik vrees dat ze daar de jeuktoestand van hebben opgelopen.
Potverdorie nog aan toe
Zammie schreef:Wow henny, het is te hopen dat je paarden geen andere schade hebben opgelopen door dit vergif... Is daar wat van bekend als paarden van dit spul binnen krijgen?
neigingen.

Jemawi schreef:Het was hier ook drama met de mugjes, vooral woensdagavond hele zwermen. Zelfs bij mijn huis waar ik ze anders bijna niet zie.
Als ik de deken maar op laat, en ze op tijd naar binnen gaat, is er niks aan de hand.
Mijn pony is nog steeds (op een paar wondjes op de oren na) jeuk en schuurvrij.
Ik kan trouwens niet wachten totdat het wat kouder word, en dat klereding af mag.
Weer lekker met de billen bloot op de wei
, meestal wel na het rijden ff rollen in de bak

AMDZHDBD schreef:oke.. heel bedankt..
want ik was dus opzoek naar een (redelijk) goedkoop paard,en een Fjord is precies mijn ding
lkkr eigenwijs en lkkr stevig(net als ik:P)
dus exceem houd in dat ie in het voor en najaar met een dek moet staan? da`s niet zoown heel probleem..
in de winter moet ie oowk met een dek gaan staan,want ik zet hem in een (half) overdekte paddock,en niet in een box
, maar er zijn ook zat leuke fjordjes zonder exceem.