Jets schreef:Haha ja dat doet de mijne ook. Gelukkig is ze nu jeukvrij met de wietolie
Wat voor/welk merk wietolie gebruik je en hoe vaak/hoe veel?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
astriidj schreef:Welk smeerseltje werkt nou het beste tegen de jeuk en voor het herstel van de kale plekken? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Froukje schreef:Vul listerine rechtsonder in het balkje "doorzoek dit onderwerp" in en je krijgt al je antwoorden.
soeboenoe schreef:Hoi hoi,
Ik had een vraagje; ik heb de berichten hier doorgelezen over het gebruik van listerine tegen de jeuk. Maar ik kwam nog niet echt een antwoord tegen of je er ook je hele paard mee af zou kunnen sponzen/het hele paard mee zou kunnen insprayen/"wassen".
Heeft iemand daar ervaring mee?
Faitherr schreef:Froukje schreef:Vul listerine rechtsonder in het balkje "doorzoek dit onderwerp" in en je krijgt al je antwoorden.
Wauw wat een geweldige verhalen zeg! Ik heb het meteen op het boodschappenlijstje gezet. Mijn haf heeft dan wel geen exceem maar schuurt wel dr staart. Ik las ook ergens dat iemand het bij zichzelf gebruikte voor exceem? Mijn vader heeft ontzettend last van exceem, hele been en armen onder de plekken en ondraagbare jeuk. Zou dit daar ook voor kunnen werken? Lijkt me gezonder dan al die hormoonzalf
henny_w schreef:soeboenoe schreef:Hoi hoi,
Ik had een vraagje; ik heb de berichten hier doorgelezen over het gebruik van listerine tegen de jeuk. Maar ik kwam nog niet echt een antwoord tegen of je er ook je hele paard mee af zou kunnen sponzen/het hele paard mee zou kunnen insprayen/"wassen".
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb er al langere tijd ervaring mee en het bevalt heel goed. Het wordt in Amerika al jaren gebruikt en bij meerdere paarden werkt het daar beter dan welk ander middel dan ook.
Je neemt de gele Listerine (Original) of de blauwe Listerine (Cool mint)
In een spuitfles meng je half Listerine en half baby olie. Of in plaats van baby olie kun je ook water proberen. Sommige paarden reageren beter op een menging met water, sommige beter met baby olie.
Zelf gebruik ik half Listerine, half baby olie.
Je spuit het mengsel tussen de manen op de huid van de manenkam en de huid van de staartwortel en smeert het even goed in op de huid.
In het begin doe je dagelijks en dan bouw je af naar behoefte.
Hier kan ik het af met 2x per week.
Anoniem schreef:Geeft verder geen irritatie??
( ook niet in de zon?)
Ik houd de kriebels ( hele lichte kriebels)bij de mijne onder controle met zt shampoo van sectolin.
Gisteren had ie wat ontplofte manen dus weer even daar gewassen.
Maar spray is ook handig.
Er zit veel ongedierte op de wei en icm warmte geeft dat bij de mijne kriebels
( geen eczemer)
minikatje schreef:Zijn er eigenlijk ook pyjama's met vast hoofdstuk?
ellepel schreef:Kijk maar eens naar de samenstelling van listerine.
Aqua, Alcohol, Benzoic acid, Poloxamer 407, Eucalyptol, Menthyl salicylate, Thymol, Methol, Sodium benzoate, Caramel.
Het zijn de olieën die er in zitten die het doen.
Eucalyptus,menthol..vliegen hebben er een hekel aan en is goed voor de huid
Faitherr schreef:Oja, goh wat interessant.
Welke zou ik dan volgens jullie het best kunnen gebruiken? De green Thea of de mint zonder alcohol?