[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:53

Jets schreef:
Haha ja dat doet de mijne ook. Gelukkig is ze nu jeukvrij met de wietolie :)

Wat voor/welk merk wietolie gebruik je en hoe vaak/hoe veel?

henny_w

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:57

Even voor de Listerine gebruikers. Kruidvat heeft deze week weer de aanbieding van 1 betalen + 1 gratis :)

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:05

henny_w schreef:
Even voor de Listerine gebruikers. Kruidvat heeft deze week weer de aanbieding van 1 betalen + 1 gratis :)

Ik lees stiekem mee in dit topic. Maar mag ik vragen waarvoor jullie listerine gebruiken? Dat ks toch zo’n mondspoelmiddel?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:16

Vul listerine rechtsonder in het balkje "doorzoek dit onderwerp" in en je krijgt al je antwoorden.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:04

astriidj schreef:
Welk smeerseltje werkt nou het beste tegen de jeuk en voor het herstel van de kale plekken? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Dat zal bij elk paard anders zijn denk ik. Kwestie van uitproberen. Bij mijn pony, die pas sinds dit jaar zomerjeuk heeft, helpt het om elke dag even de manenaanzet en staartwortel in te smeren met Skincalmin anti-itch lotion van Feral. En goed inpakken tegen de vliegen en muggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:03

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 20:36

Wat leuk om te zien zeg :j
Wel grappig dat ze zeggen dat de culicoides huidschilfers eet??
Of heb ik nou niet goed zitten luisteren...

Maar maakt niet uit, het gebruik van olie en zwavel(bloem) is een middel wat van oudsher al gebruikt word in de sokken van onder andere tinkers en werkt enorm goed tegen mijt,rasp en nog veel meer huidaandoeningen.

Ik wil dit wel proberen.is alleen niet heel makkelijk om aan zwavelbloem te komen.
dus moet even googlen,maar appie mag wel proefkonijn zijn want zijn staart word akelig dun van al dat gekriebel van hem

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:22

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:29

Froukje schreef:
Vul listerine rechtsonder in het balkje "doorzoek dit onderwerp" in en je krijgt al je antwoorden.

Wauw wat een geweldige verhalen zeg! Ik heb het meteen op het boodschappenlijstje gezet. Mijn haf heeft dan wel geen exceem maar schuurt wel dr staart. Ik las ook ergens dat iemand het bij zichzelf gebruikte voor exceem? Mijn vader heeft ontzettend last van exceem, hele been en armen onder de plekken en ondraagbare jeuk. Zou dit daar ook voor kunnen werken? Lijkt me gezonder dan al die hormoonzalf

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:58

Hier vandaag ook de Masters eczeem deken binnen gekregen en deze lijkt nu goed te zitten. De Shires deken van vorig jaar was wat krap geworden en vond ik altijd al zo naar achter trekken bij haar schouders. Toen een EJ UV protect deken eczeem deken geprobeerd. Dat is ook een fijne deken, alleen die moest ik echt in reuze maat halen voor haar boeg en daardoor wat te lang aan de achterkant. Daarna nog een andere geprobeerd, die was ook te groot/lang maar moet ze wel voor de breedte hebben. In las hier goede verhalen over de Master dus nog een keer de gok genomen en dat lijkt goed te gaan! Nu kijken hoe hij morgenochtend zit.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:00

De EJ pyjama moest is best vaak weer recht trekken, dat heb ik bij de Masters nog maar 1 keer een heel klein beetje hoeven doen.

Ben blij dat ik de overstap voor de fjord gemaakt heb om daar ook de Masters voor te halen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:07

Ja dat had ik ook met de EJ pyama, zakte snel scheef. Daardoor nu ook stuk omdat ze toen op de lange achterkant is gaan staan.

Goed om te horen dat de Masters stabieler ligt. Ik ben benieuwd. Vind ze sowieso wat “losser” zitten dan de RISH of de shires, daar zweette ze ook vaak onder.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 08:54

Zijn er eigenlijk ook pyjama's met vast hoofdstuk?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:28

Hoi hoi,

Ik had een vraagje; ik heb de berichten hier doorgelezen over het gebruik van listerine tegen de jeuk. Maar ik kwam nog niet echt een antwoord tegen of je er ook je hele paard mee af zou kunnen sponzen/het hele paard mee zou kunnen insprayen/"wassen".

Heeft iemand daar ervaring mee?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:35

soeboenoe schreef:
Hoi hoi,

Ik had een vraagje; ik heb de berichten hier doorgelezen over het gebruik van listerine tegen de jeuk. Maar ik kwam nog niet echt een antwoord tegen of je er ook je hele paard mee af zou kunnen sponzen/het hele paard mee zou kunnen insprayen/"wassen".

Ik heb er al langere tijd ervaring mee en het bevalt heel goed. Het wordt in Amerika al jaren gebruikt en bij meerdere paarden werkt het daar beter dan welk ander middel dan ook.

Je neemt de gele Listerine (Original) of de blauwe Listerine (Cool mint)
In een spuitfles meng je half Listerine en half baby olie. Of in plaats van baby olie kun je ook water proberen. Sommige paarden reageren beter op een menging met water, sommige beter met baby olie.
Zelf gebruik ik half Listerine, half baby olie.

Je spuit het mengsel tussen de manen op de huid van de manenkam en de huid van de staartwortel en smeert het even goed in op de huid.
In het begin doe je dagelijks en dan bouw je af naar behoefte.

Hier kan ik het af met 2x per week.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:37

Faitherr schreef:
Froukje schreef:

Wauw wat een geweldige verhalen zeg! Ik heb het meteen op het boodschappenlijstje gezet. Mijn haf heeft dan wel geen exceem maar schuurt wel dr staart. Ik las ook ergens dat iemand het bij zichzelf gebruikte voor exceem? Mijn vader heeft ontzettend last van exceem, hele been en armen onder de plekken en ondraagbare jeuk. Zou dit daar ook voor kunnen werken? Lijkt me gezonder dan al die hormoonzalf

Ik heb op meerdere sites gelezen dat er inderdaad mensen met eczeem zijn die het Listerine mengsel ook gebruiken.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:40

henny_w schreef:
soeboenoe schreef:
Hoi hoi,

Ik heb er al langere tijd ervaring mee en het bevalt heel goed. Het wordt in Amerika al jaren gebruikt en bij meerdere paarden werkt het daar beter dan welk ander middel dan ook.

Je neemt de gele Listerine (Original) of de blauwe Listerine (Cool mint)
In een spuitfles meng je half Listerine en half baby olie. Of in plaats van baby olie kun je ook water proberen. Sommige paarden reageren beter op een menging met water, sommige beter met baby olie.
Zelf gebruik ik half Listerine, half baby olie.

Je spuit het mengsel tussen de manen op de huid van de manenkam en de huid van de staartwortel en smeert het even goed in op de huid.
In het begin doe je dagelijks en dan bouw je af naar behoefte.

Hier kan ik het af met 2x per week.

Dankjewel voor je antwoord, kun je er ook mee aan de slag op het gehele lijf van je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:07

Geeft verder geen irritatie??
( ook niet in de zon?)
Ik houd de kriebels ( hele lichte kriebels)bij de mijne onder controle met zt shampoo van sectolin.
Gisteren had ie wat ontplofte manen dus weer even daar gewassen.
Maar spray is ook handig.
Er zit veel ongedierte op de wei en icm warmte geeft dat bij de mijne kriebels
( geen eczemer)

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:09

Ik heb listerine met water, dat geeft ook in dr zon geen probleem. Met olie zou ik niet durven zeggen.

Je kan het op het hele paard doen, maar het houdt de mugjes/vliegjes niet weg. Ik spuit op de plaatsen waar het juikt en wrijf dat een beetje in, zoals Henny hierboven :)

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:27

Anoniem schreef:
Geeft verder geen irritatie??
( ook niet in de zon?)
Ik houd de kriebels ( hele lichte kriebels)bij de mijne onder controle met zt shampoo van sectolin.
Gisteren had ie wat ontplofte manen dus weer even daar gewassen.
Maar spray is ook handig.
Er zit veel ongedierte op de wei en icm warmte geeft dat bij de mijne kriebels
( geen eczemer)

Als je de Listerine mengt met baby olie dan zou ik het 's avonds aanbrengen. Olie en felle zon is meestal niet zo'n lekkere combinatie.

Het mengsel is niet echt anti-mug volgens mij maar het geeft wel rust op de jeukerige huid.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 18:53

Ik heb de listerine green Thea (gelige kleur) en de listerine zero (blauw/mintsmaak) dit is zonder alcohol. Welke zou beter werken? Wat is het bestanddeel wat nou eigenlijk de jeuk bestrijd?Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:36

Kijk maar eens naar de samenstelling van listerine.

Aqua, Alcohol, Benzoic acid, Poloxamer 407, Eucalyptol, Menthyl salicylate, Thymol, Methol, Sodium benzoate, Caramel.

Het zijn de olieën die er in zitten die het doen.
Eucalyptus,menthol..vliegen hebben er een hekel aan en is goed voor de huid

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:27

minikatje schreef:
Zijn er eigenlijk ook pyjama's met vast hoofdstuk?

Wel dekens waar de kap aan vast kunt maken. Pagony, Boett en de Meulenkamp zijn dekens waar het bij kan. Ik heb zelf voor mijn IJslander de Meulenkamp deken. Ben er echt tevreden over.

Afbeelding

Het gaat echt goed qua jeuk, ze heeft nagenoeg geen jeuk. Daar word ik wel blij van en Dama ook *\o/*

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:51

ellepel schreef:
Kijk maar eens naar de samenstelling van listerine.

Aqua, Alcohol, Benzoic acid, Poloxamer 407, Eucalyptol, Menthyl salicylate, Thymol, Methol, Sodium benzoate, Caramel.

Het zijn de olieën die er in zitten die het doen.
Eucalyptus,menthol..vliegen hebben er een hekel aan en is goed voor de huid

Oja, goh wat interessant.

Welke zou ik dan volgens jullie het best kunnen gebruiken? De green Thea of de mint zonder alcohol?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 23:27

Faitherr schreef:
Oja, goh wat interessant.

Welke zou ik dan volgens jullie het best kunnen gebruiken? De green Thea of de mint zonder alcohol?

Geen idee. Op de buitenlandse sites wordt alleen over de Listerine original en cool mint genoemd. Er wordt ook gewaarschuwd om niet een mondspoelwater van eigen huismerk te gebruiken. Het moet echt van het merk Listerine zijn.