Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:@ Breghje nou ja zo zat ik dus ook een beetje te denken... we zijn nu nog niet direct aan ontwormen toe gelukkig, en ik mest bij mijn pony's dagelijks uit. misschien toch maar met de kuur beginnen dan... hoe lang geef jij de kuur, of maak je heel het flesje leeg? het is bij mij maar voor een Welsh A, dus die doet een jaar met zo'n flesje ofzo haha!
Breghje schreef:merrieveulen schreef:@ Breghje nou ja zo zat ik dus ook een beetje te denken... we zijn nu nog niet direct aan ontwormen toe gelukkig, en ik mest bij mijn pony's dagelijks uit. misschien toch maar met de kuur beginnen dan... hoe lang geef jij de kuur, of maak je heel het flesje leeg? het is bij mij maar voor een Welsh A, dus die doet een jaar met zo'n flesje ofzo haha!
Ik heb een Friezel, maar dacht dat het formaat niet zoveel uitmaakte? Ik begin met een paar dagen 1x per dag 10 druppels om te laten "wennen", dan na 2-3 dagen 2x daags 10 druppels, en dan elke paar dagen 5 druppels erbij, tot ik op 2x daags 30 druppels zit. Dan houd ik het flesje een beetje in de gaten zodat ik ook weer na bijna een maand terug af kan bouwen. Volgens de beschrijving duurt een kuur een maand, dan zou het flesje ook ongeveer op zijn en dan klopt wel.
opisop_shop schreef:Wisse krijgt vanmiddag bloedonderzoek, DA komt toch langs voor enting en gebitscontrole.
Ben benieuwd!
like_horses schreef:Ja precies, dat is de juiste spray.
In principe raakt de spray (olie) niet echt de huid, maar blijft op de haren liggen.
Zelf doe ik ca. 3 weken met een flesje als ik 2x p dag spuit.
Het enigste nadeel is dat de manen er wat vettig van worden. Maar dit is altijd nog beter dan jeuk voor m'n paardje.
opisop_shop schreef:Wat het bloedonderzoek precies gaat kosten weet ik nog niet maar de DA had het over een paar tientjes.
Waarschijnlijk krijg ik maandag de uitslag al, ze bellen ter verduidelijking en dan krijg ik hem ook per mail/post als het goed is, zal hier de uitslag plaatsen als ik hem heb