Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eiber schreef:J.P.: ik zou zeggen: de bloeduitslagen zullen waarschijnlijk wel een beter licht op de zaak werpen. Het is oktober, een beroerde tijd voor cushingpatienten, vanwege de seasonal rise. Toen mijn merrie nog geen PPID diagnose had was de gevoeligheid in haar voeten in oktober aanleiding voor onderzoek. Ze leek EMS patient en werd als zodanig behandeld en gevoerd. Toch kreeg ze het jaar daarop in oktober weer een terugslag die zich weer vertaalde in hoefbevangen-verschijnselen. Daarna werd via bloedonderzoek in Emmeloord PPID vastgesteld.
Ik hoop voor je dat er duidelijkheid komt.
Caballos schreef:Waardeloos Jannepauli, zou het kunnen dat zo'n half rotte boom gaat gisten in haar buik? Geen idee hoor, maar als zoiets aan het verteren is geeft dat toch ook "stoffen" die niet goed zijn om te eten lijkt mij...
Eet ze wel goed haar hooi? En mest ze wel, in welke vorm? Het andere paard heeft nergens last van?
Bevangenheid kan ook uit "de darmen" komen toch?
Fijne berichten piekosjj en douraque!
Hier ook een kleine update, ben nu 2,5 week bezig met de prascend, Argi lijkt zo moe, of eerder misschien traag.......... Heb niet het idee dat ze niet blij is ofzo, eten gaat ook prima, alleen zo traag..... Vind het lastig om te zien je paard zo traag en slap. Voor jullie herkenbaar? Ben begonnen met 4 dagen een kwart en nu dus al enige tijd op een half tablet. Heb het idee dat ze in de ochtend zichzelf beter voelt dan in de avond, dit vond ik al voordat ik met de prascend begon....
alyel schreef:Mijn cushing paardje (+ 32 jaar oud..) Is mager... Ik geef ze nu al bietenpulp bij, en ze krijgt onbeperkt hooi, maar er komt geen grammetje vet bij.
Voer ik ze meer dan 2kg onderhoudsmix, dan gaat ze bevangen staan...
Iemand een idee hoe ik ze wat voller krijg? Ze krijgt een deken voor de winterperiode (300gram). En staat nu enkel bij regenweer onder een ongevoerd regendeken.
Caballos schreef:Ik geef een half tablet begin van de avond.
Heb niet het idee dat ze misselijk oid is, eigenlijk is ze "zichzelf" maar dan in trage variant.....
In welke tijd moet ik denken dat de traagheid weggaat?
Wel een beetje tegen m'n gevoel in, doe ik iedere dag wat met haar, beetje grondwerk of wandelen, of kan ik haar beter even "vrij" geven?