Adhira schreef:Nee ze is nog niet getest maar denk kan sowieso geen kwaad om monnikspeper te geven toch?
Ze heeft in winter altijd mega vacht,en ze plast ook veel en is op moment erg ingevallen kwa spieren maar heeft wel dikke buik. En dunne hoefzolen heeft ze eigenlijk altijd al gehad.
Dus je zou ook kunnen zeggen oude paarden kwalen maar ik zou voor de zekerheid eens een test willen doen.
groeten Debby
Als jij twijfelt gewoon gaan testen zou ik zeggen. Mijn paard is 25 en eind november getest. Ze had nooit veel bijwerkingen van de cushing. Wel de laatste jaren een behoorlijke wintervacht en dan met verharen er bijna niet af komen. Sinds kort zie je dat ze golfjes in haar vacht heeft. De bespiering wordt ook minder, maar daar gaf ik ouderdom de schuld van. Door wat complicaties bij een oogontsteking zijn we gaan testen. Ze had een waarde van 16. Ik rij nog dagelijks en tot 2 maand geleden was ze ook nog steeds superfit. Plassen doet ze ook meer. Ze staat nu op dagelijks een half tabletje. De dosering van de monnikspeper weet ik niet. Zou je dat niet ergens kunnen googlen? Staat vast wel ergens.