Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyKayleigh schreef:Dustinlover schreef:Mykayleigh.. Ik denk dat ik inderdaad even wat imaverol ga halen.. Dat kan toch geen kwaad om haar daar mee te wassen? En ik wacht eerst even af.. Misschien gaat het zo ook wel weg nu ze apart staat..
Imaverol hielp bij mij niet afdoende vandaar dat ik een ander goedje heb gekregen, Neocidol(verboden in NL volgens mij)
Het kan zeker geen kwaad om haar met imaverol te wassen, dat was ook het eerste advies van de dierenarts,beter geen middelen door elkaar gebruiken.
Het advies van mijn dierenarts was:
1e keer wassen met betadine scrub
dag erna wassen met imaverol
Daarna nog 2x met 3 dagen ertussen.
Ook al je kleding iedere dag wassen, borstels, halsters ed met imaverol.
Ik moest eigenlijk haar manen kort doen maar met een plantenspuit heb ik het er goed ingespoten zodat ik haar mooie lange manen kon behouden.
ellepel schreef:merrieveulen;
je zegt wel dat tea tree onschuldig is,maar appie kan daar dus niet tegen.
heb het in het verleden wel gebruikt,maar hij kreeg daar juist weer jeuk van.
zo zijn er wel meer middelen die onschuldig lijken,maar die wel een reactie kunnen oproepen
ZusJacobs schreef:Bloed uitslag is binnen.. Hij heeft een zeer tekort aan magnesium (en lichtelijk vitamine E tekort), en waarschijnlijk leverbot....... Not so funny dus.. Logisch dat hij geen zin meer had..
Nu wormenkuren halen voor alle paarden, dan flink suplementjes erin.. en zo'n drainage kuur erdoorheen bij alle paardjes..
ellepel schreef:ZusJacobs schreef:Bloed uitslag is binnen.. Hij heeft een zeer tekort aan magnesium (en lichtelijk vitamine E tekort), en waarschijnlijk leverbot....... Not so funny dus.. Logisch dat hij geen zin meer had..
Nu wormenkuren halen voor alle paarden, dan flink suplementjes erin.. en zo'n drainage kuur erdoorheen bij alle paardjes..
vitamine E tekort,?
die testen ze samen met selenium,hoe was dat gehalte dan?
magnesiumtekort hoor ik steeds meer,schijnt toch te maken te hebben met dat er in het ruwvoer van tegenwoordig niet veel zit doordat er verkeerd bemest word.
leverbot is balen,ook dat hoor ik de laatste tijd steeds vaker voorbij komen.
welke kuur moet je er voor gaan gebruiken?
je zult zien dat als deze zaken worden aangepakt dat je dier dan wel heel erg gaat opknappen met een aantal weken![]()
Isapaardje schreef:ellepel schreef:isapaardje: dat die olie werkt kan wel kloppen.
de vliegjes hebben een hekel aan olie,dat plakt en ze kunnen dan dus niks doen.
Wist ik niet ... dus in feite zou 'babyolie' ook kunnen werken?