Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tannetje schreef:Wat zit er in?
Ik las even terug over klitwortel. Dat kun je dus ook inwendig geven.
Al die dekens en smeersels helpen misschien wel tegen de jeuk maar het probleem, de allergie lossen ze niet op. Dat komt van binnenuit. Dus je moet het inwendig behandelen.
Ik heb Stevo nu op de Drainage en de Puur Culico staan en het gaat heel aardig. Hij heeft geen korstjes meer alleen schuurt hij zijn manen nog wel. Met de Culico ga ik door tot eind oktober en dan houd ik hem van de winter op de drainage. En dan kijken wat hij volgend jaar gaat doen.
Samen met rantsoenbegrazing van lang gras. Hij heeft van hetvoorjaar veel te veel jong gras binnengekregen, ik denk dat het daardoor komt.
ikkiN schreef:Winter is toch een half jaar?
ikenindi schreef:indi staat swinters naakt. dan mag ze zelf vachtje aanmaken. deken heeft ze alleen voor de eczeem. als ik echt denk dat die vliegen weg zijn gaat hij er af, maar heb wel gemerkt dat ik 1 van de laatste ben die hem er af haalt, en 1 van de eerste die hem er weer op legt...
ellepel schreef:http://www.anthemis.nl/aromabasis/klitwortel.htm
kan dus wel, je kunt er ook thee van zetten.
whaha maar dan dus niet van dat spul uit dat flesje he
Luckystory schreef:Eergisteren was hier de auto helemaal aangevrozen.![]()
Als dat nu nog eens een nacht of 2 gebeurd, ga ik het deken af nemen.
ikenindi schreef:ik wil net zeggen. die k*tbeestjes zijn echt nog wel goed actief nu hoor... ik ben bang dat t ergste nog gaat komen eerlijk gezegd...
Sosha schreef:Lennox schreef:Overgevoeligheid op drainage lijkt me niet logisch.
Net zo logisch of onlogisch als een paard gevoelig (allergisch) reageert op welk een andere stof dan ook. Je geeft het paard toch stoffen om het draineren op gang te brengen.
Mijn pony reageerde heftig op een dergelijk middel, was nog wel door de DA aangeraden. Diezelfde DA constateerde ook dat mijn pony er dus allergisch op reageerde en ik moest er onmiddelijk mee stoppen. Niet zo raar dat een dier met een allergie probleem ook op andere stoffen allergisch kan reageren dan alleen het beruchte mugje (en voeding zoals velen ook al ondervonden).
ikenindi schreef:daar heb ik meer over gehoord...
ikenindi schreef:jwel, wel positief:) en ja, wel over de zon. tis meer een mededeling dan dat ik er iets over wilde zeggen. ik hoor er steeds meer mensen over praten alleen
ik geloof er zelf niet heel erg in, maar heb gehoord dat bij sommige paarden echt geholpen heeft.