Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:Ja dat kan adhira. Ouder en jonger ook trouwens. Maar heb je paard al getest op ppid? Maw weet je het zeker?
Kitty_ schreef:Wat fijn om alle positieve verhalen te lezen![]()
Enige tijd geleden (eind oktober) postte ik hier dat mijn pony een waarde had van 66, uitgangswaarde 47(?). Ponylief is 29 en voor zijn leeftijd nog redelijk actief aan het werk. Mijn, overigens hele fijne, dierenarts gaf aan niet een reden te zien om gelijk met pergolide te beginnen, omdat je ook naar het paard zelf moet kijken. Pony huppelt nog lekker door de weide, trekt nog weleens ongevraagd een sprintje onder het rijden/voor de wagenEet verder goed, mooie vacht etc. Toch twijfel ik nu of het starten van pergolide een hoop verschil zal geven in de zin van levendiger worden. Mijn dierenarts gaat navragen of een 2e test ook vergoed wordt, omdat dit nog weleens gedaan schijnt te worden bij twijfelachtige waardes zoals deze. Ik wil uiteraard het beste voor mijn pony
Ik ben benieuwd naar jullie meningen...
AaronYve schreef:Kitty_ schreef:Wat fijn om alle positieve verhalen te lezen![]()
Enige tijd geleden (eind oktober) postte ik hier dat mijn pony een waarde had van 66, uitgangswaarde 47(?). Ponylief is 29 en voor zijn leeftijd nog redelijk actief aan het werk. Mijn, overigens hele fijne, dierenarts gaf aan niet een reden te zien om gelijk met pergolide te beginnen, omdat je ook naar het paard zelf moet kijken. Pony huppelt nog lekker door de weide, trekt nog weleens ongevraagd een sprintje onder het rijden/voor de wagenEet verder goed, mooie vacht etc. Toch twijfel ik nu of het starten van pergolide een hoop verschil zal geven in de zin van levendiger worden. Mijn dierenarts gaat navragen of een 2e test ook vergoed wordt, omdat dit nog weleens gedaan schijnt te worden bij twijfelachtige waardes zoals deze. Ik wil uiteraard het beste voor mijn pony
Ik ben benieuwd naar jullie meningen...
Ik heb de 2e test ook gratis gehad in de maand dat die testen gratis waren, was beide keren in oktober.
ohjajoh6 schreef:Ik weet dat ze IR is JP, dat is al getest. En daar komen ze toch nooit meer vanaf ook?
Vind het wegen van het hooi ook heel moeizaam gaan, ze eten alles achter elkaar op en kleine gaat wel op het stro over dan, maar grote dus niet, dus daar vermoed ik nu gewoon maagzweren bij. En kleine word niks minder zwaar voor mijn gevoel. Terwijl ik dus een bijrijdster heb tegenwoordig en ook al zijn we het langzaam aan het opbouwen, ze allebei nu toch een paar keer per week meer erop uit worden genomen... En dus tob ik zo maar weer voort en voort...