[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:14

xxdebbbb schreef:
ZusJacobs ja doe ik! morgen schrijf ik het even op , anders vergeet ik het vast wel weer :+ ik zal anders nu ook wel even zoeken, misschien kan ik het op paardendrogist.nl vinden

Super thanks! *\o/*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:15

Ik heb de rambo sweet itch hoody ook.

@dustinlover: oei, nare plekjes, weet niet wat het is.

Ik ben blij! Gister staart voor het eerst met Derfen behandeld en de regendeken weer opgedaan. Was meer een test of het werkt. Tot dusver geen geschuur!!
Hoop dat het schuurloos blijft, dan wellicht bloot de zomer in!

xxdebbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:26

ZusJacobs schreef:
xxdebbbb schreef:
ZusJacobs ja doe ik! morgen schrijf ik het even op , anders vergeet ik het vast wel weer :+ ik zal anders nu ook wel even zoeken, misschien kan ik het op paardendrogist.nl vinden

Super thanks! *\o/*

gevonden! http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 39&lang=NL
ik ben er heeeeel erg tevreden mee, mn paardjelief vast ook wel nu de meeste schilfers weg zijn :j achterop de flacon staat 'dacht ik' om de 8dagen voor goed resultaat, dus van het weekend met lekker weer ga ik nog een x wassen. laat even weten als je het hebt gebruikt! is altijd wel leuk om te horen

Jotoma heb je een erge eczemer? (dit jaar heb ik meer als nodig in huis voor haar eczeem, maar het was 2jaar geleden zo erg dat ik me voor me kop sloeg omdat ik bijna niks had.. nu ben ik op alles voorbereid alleen moet ik nog even der deken halen aangezien er veel goede reactie's over zijn)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:32

dustinlover wat een leuk dier! :D
meende al dat het een kleintje was,jij hebt er meer toch?
zou zeker even kijken of het nu je gewassen hebt verbeterd.

ik vind haar zo op de foto zeker niet te zwaar,maar als ze uit een natuurgebied komt kan je voer misschien toch net wat te suikerrijk zijn.
hoeft niet hoor,zijn zat andere redenen waardoor ze gaan schuren,kewestie van er achter te zien te komen waardoor :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:34

xxdebbbb schreef:
ZusJacobs schreef:
Super thanks! *\o/*

gevonden! http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 39&lang=NL
ik ben er heeeeel erg tevreden mee, mn paardjelief vast ook wel nu de meeste schilfers weg zijn :j achterop de flacon staat 'dacht ik' om de 8dagen voor goed resultaat, dus van het weekend met lekker weer ga ik nog een x wassen. laat even weten als je het hebt gebruikt! is altijd wel leuk om te horen

Jotoma heb je een erge eczemer? (dit jaar heb ik meer als nodig in huis voor haar eczeem, maar het was 2jaar geleden zo erg dat ik me voor me kop sloeg omdat ik bijna niks had.. nu ben ik op alles voorbereid alleen moet ik nog even der deken halen aangezien er veel goede reactie's over zijn)

Is dit verschillend met gewone Tea tree shampoo? Dat heb ik hier namelijk gewoon nog staan :D

Dustinlover

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:39

Ellepel ja ze is inderdaad niet echt te zwaar vind ik zelf.. Maar heb haar nu even apart staan en was haar donderdag nog eventjes wat beter als het inderdaad mooi weer word.. Hoop dat het meevalt..

xxdebbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:41

Citaat:
Is dit verschillend met gewone Tea tree shampoo? Dat heb ik hier namelijk gewoon nog staan :D

zover ik weet is het specifiek voor de schilfers, geen idee of het een verkoop praatje is, zou misschien wel kunnen := )
als het een andere flacon is zou ik het gewoon halen en kijken wat eruit komt. wie weet helpt het net zo goed als bij mij en ben je toch weer een stap verder met die super irritante vervelende schilfers die je er bijna niet uit krijgt (mijn frustratie was dat hahaha) verder ga ik een luizen kam halen, daar zitten de kam stukjes lekker dicht op elkaar en kan je goed vanaf de huid kammen en tijdens het insoppen kam ik het ook der hele manen bos door

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:00

Hebben jullie ervaring met jeuk door ander voer? Of een specifiek merk? Ik voer nu Pavo Allsports, omdat mijn paardje de extra energie gewoon nodig heeft (des te meer, des te beter qua training) maar hoor altij dat daar zoveel suiker / eiwit inzit.
Wat voeren jullie voor extra energie? Ervaring met bv Hippostar Prestatie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 06:56

Citaat:
Belangrijke wijzigingen voor vliegenmiddelen

Volgens de Nederlandse wetgeving vallen alle producten die bestemd zijn om insecten te bestrijden, af te schrikken, onschadelijk te maken of de gevolgen ervan te voorkomen of te verminderen, onder de Wet gewasbeschermingsmiddelen en biociden. Alle producten die bedoeld zijn om vliegen, horzels, dazen en muggen te weren, vallen dus onder deze wet.

Dat betekent dat alleen een product dat geregistreerd is als biocide zich een insectwerend product mag noemen en dit ook op de verpakking mag vermelden. Tot nu toe zijn er slechts een gering aantal producten als biocide geregistreerd.
Niet meer verkrijgbaar

De verkoop van niet-geregistreerde insectwerende producten is dus verboden.
Wij hebben de volgende producten dan ook per direct uit ons assortiment gehaald:
•Bremsenbremse
•Bremsenbremse Ultrafresh
•Zedan SP
•Leovet Power Phaser
•Leovet Power Phaser Durativ
•Leovet TamTam
•Horzelspray
•NAF Midge Off
•NAF Off Deet
•Stubben Care Rep Up

Geur- en vachtsprays
Het is algemeen bekend dat (steek)vliegen, dazen en muggen een voorkeur hebben voor warme en zwetende paarden. Het meest voor de hand liggende is dan ook om uw paard schoon en fris te houden met krachtige, frisgeurende en verkoelende vachtsprays of shampoos. Veel gebruikte natuurlijke oliën met een sterke, frisse geur die de lichaamsgeur van uw paard langdurig neutraliseren zijn o.a. citronella, lemongras, ceder, den en pepermunt. Vaak worden aan deze producten huid- en vachtverzorgende oliën toegevoegd zoals walnoot, lavendel, geranium en aloe vera. Zo kan uw paard toch nog volop genieten van de zomer!

Nog meer veranderingen per 1 juli 2012
Helaas mogen vanaf 1 juli 2012 ook geur- en vachtsprays met Tea Tree olie en Hertshoornolie niet meer worden verkocht. Als er geen uitstel- of overgangsregeling komt, betekent dit dat alle producten met Tea Tree olie en/of Hertshoornolie van de markt zullen verdwijnen. Verkoop hiervan zal na 1 juli 2012 illegaal zijn.

Veranderingen per 1 januari 2014: Europese wetgeving
Op dit moment wordt in Europa een Verordening voorbereid, waarin de toelating van biociden wordt geregeld. De verwachting is dat deze verordening per 1 januari 2014 van kracht wordt . Vanaf dat moment dienen biociden voorzien te zijn van een Europees registratienummer. Er zijn al diverse insectwerende producten uit andere Europese landen die over een Europese registratie beschikken. Deze kunnen na 1 januari 2014 in Nederland aangemeld worden en zullen dan pas, na goedkeuring door de Nederlandse overheid, verkocht mogen worden.

bron:http://www.paardendrogist.nl/productgroep/1095/1100/vliegen/insectwerende_middelen/

dus.....nou,als je dan nog wat nodig bent dan word dat nu nog flink veel kopen denk ik?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:13

Of in het buitenland via inet bestellen, gezien NL altijd roomser dan de paus wil zijn met alle middelen. PD zal het wel gaan voelen in de portemonnee...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:16

Najaaa.. dat meen je niet.. Gelukkig staat hier nog een bak met hertshoorn, en daar doe je laaang mee.. Maar de tea tree.. ai..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:06

pff... wat een gedoe weer... ze verzinnen ook maar zo wat. iemand enig idee waarvoor betreffende maatregelen nodig zijn? zijn de middelen schadelijk voor de omgeving oid? ik heb namelijk altijd begrepen dat tea tree een natuurlijk/ onschadelijk product is?

@ Dustinlover wat een prachtige pony! helemaal met die maanogen echt héél gaaf!

ik heb even een vraagje voor de drainage compositum gebruikers onder ons. ik heb het flesje klaarliggen en wilde eigenlijk twee weken terug al met de kuur beginnen ivm de grasgroei maar vanwege de mogelijk iets zakkende weerstand en de Rhino heb ik het uitgesteld. ook is het binnenkort ontwormtijd, en is er bij ons op stal een paard met wat luchtwegklachten (hoest, beetje snot en dikke klieren). wij willen eigenlijk niet te lang wachten ermee vanwege het gras, maar aan de andere kant twijfel ik dus, onze beestjes krijgen het voor het eerst en ik heb dus geen idee hoe sterk ze gaan reageren erop.

ik zit nu dus echt te twijfelen of ik er wel of niet op (zeer) korte termijn mee ga beginnen, of dat ik zal wachten tot het hoestende paard weer helemaal OK is, en de ontworming is geweest. Iemand suggesties?

hoe doen jullie dat sowieso met ontworming, als je de kuur langdurig geeft? gewoon ontwormen terwijl het paard de kuur krijgt of wacht je met één van de beiden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:09

Dustinlover, zijn het geen regenschurftplekken, daar lijkt het een beetje op (niet dat onder de manen, maar die kale kleine plekjes).

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:12

Dustinlover schreef:
CS: Nee heb ik nog niet gedaan.. paar weken geleden was de DA er toevallig en toen viel het me nog niet op..

Hier de foto's:

Onder der manen(is aan deze kant het ergste, andere kant is maar paar kale plekjes)
Afbeelding

En op de rug:
Afbeelding
Afbeelding

Zo heeft ze er ook een paar wondjes op der flanken en haar kont. Haar staart schuurt ze totaal niet. Ik heb haar nu apart van de rest staan omdat ze nog wel eens deed kroelen met een andere pony.

Dit had mijn shetlander vorig jaar ook, de dierenarts gebeld, toen bleek het schimmel te zijn, daar heb ik een heel vies geurend goedje voor gehad omdat ze daarna ook luis kreeg en de schimmel niet weg ging.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:12

opisop_shop schreef:
Dustinlover, zijn het geen regenschurftplekken, daar lijkt het een beetje op (niet dat onder de manen, maar die kale kleine plekjes).

Het zou kunnen.. Want ze staat wel buiten(kan naar binnen als het moet) Maar ze staat wel met deken op alleen als het lekker weer is gaat die eventjes af...

Baal wel enorm.. Want ze heeft het nooit gehad.. Dus ben benieuwd waar het aan ligt..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:13

Mykayleigh.. Ik denk dat ik inderdaad even wat imaverol ga halen.. Dat kan toch geen kwaad om haar daar mee te wassen? En ik wacht eerst even af.. Misschien gaat het zo ook wel weg nu ze apart staat..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:36

Nouja, waar slaat dat nou weer op? De spullen die werken worden uit de handel gehaald := Daar heb je wat aan! Dan maar zelf aan de slag om een middeltje te maken met tea tree oil ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:50

je kunt ook met betadinehampoo wassen en kijken wat dat oplevert?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:10

Wat raar dat die vliegenmiddelen niet meer verkocht mogen worden. Ik was toch al van plan om vanmiddag een nieuwe RSIH te gaan kopen, dan ook maar meteen wat vliegenspul meenemen als ze dat nog hebben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:57

Opisop: ik heb nog betadineshampoo dus dat ga ik even proberen. Dankje voor de tip.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:25

Dustinlover schreef:
Mykayleigh.. Ik denk dat ik inderdaad even wat imaverol ga halen.. Dat kan toch geen kwaad om haar daar mee te wassen? En ik wacht eerst even af.. Misschien gaat het zo ook wel weg nu ze apart staat..

Imaverol hielp bij mij niet afdoende vandaar dat ik een ander goedje heb gekregen, Neocidol(verboden in NL volgens mij)
Het kan zeker geen kwaad om haar met imaverol te wassen, dat was ook het eerste advies van de dierenarts,beter geen middelen door elkaar gebruiken.
Het advies van mijn dierenarts was:
1e keer wassen met betadine scrub
dag erna wassen met imaverol
Daarna nog 2x met 3 dagen ertussen.
Ook al je kleding iedere dag wassen, borstels, halsters ed met imaverol.
Ik moest eigenlijk haar manen kort doen maar met een plantenspuit heb ik het er goed ingespoten zodat ik haar mooie lange manen kon behouden.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:40

Nou, aan de ene kant ben ik wel blij dat al die troep de deur uit gaat.
Mensen spuiten en smeren maar, zonder dat je ook maar weet of je paard daarop reageert.

Zo staat tea tree als 'heilig' bekend, maar heb het zelf ondervonden dat dat niet zo is, en je ook heel anders erop kunt reageren.

Gewoon zoals ik zelf vroeger altijd deed een eigen mengseltje maken dus.
Ik gebruik gelukkig al jaren niet meer van die troep.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:54

Cs, wat gebruik jij voor je mengsel?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:56

Citaat:

Nee, hij is gelukkig geen erge eczemer. Staart was vorig jaar pleeborstel en manen maar een klein gedeelte eraf. Ik heb hem pas sinds juli 2011 en weet niet hoe het hiervoor was.
Hij is wel verschrikkelijk gevoelig voor schimmel, rotstraal e.d. De huid ansich is heel gevoelig en de irritatie naar vliegen is er nu dan ook al volop.
Ik hoop d.m.v. voer, derfen en eventueel een deken alles onder controle te houden.
Andere goedjes zoals teershampoo. antiklit en zt shampoo werkten eigenlijk niet en maakten het juist erger..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:56

Al jaren niks meer, vroeger deed ik weleens wat zelf maken.

Zal even denken wat er inging:
Water koken met flink wat kruidnagel erin, dat weet ik sowieso nog.
En dan volgens mij nog wat azijn erin.

Maar precies weet ik niet meer.