Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pastel schreef:Wat ik hier veelal lees is dat mensen zoveel spullen/middeltjes gebruiken maar als een paard dan 1 keer schuurt dan wordt er direct gestopt omdat het niet zou werken.
Mijn paarden die geen exceem hebben schuren momenteel harder dan me paard die wel exceem heeft.
als je een paard met exceem hebt dan wordt vaak alles op het exceem gegooit, alleen nu het seizoen bijna ten einde loopt komen de schimmels, bacterien , parasieten en mijt ook weer om de hoek kijken.
En veel middeltjes werken gewoon niet afdoende om die schimmels , mijt of wat dan ook te verhelpen dus zegt men ik heb het behandeld en het werkt niet, dus het is Z.E.
Ok ik moet toegeven dat ik ook schrik als ik mijn exceempaard zie jeuken maar wij hebben ook weleens jeuk en bij paarden net zo.
Lennox schreef:Overgevoeligheid op drainage lijkt me niet logisch.
dianalamboo schreef:Wij hebben een haflinger die ook aan het schuren is, maar doen dit alleen als ze op het land heeft gestaan met veel gras. Als het gras erg kort is, schuurt ze niet.
Schuurt manen en staart maar niet tot bloedens toe. Naar ons idee heeft ze geen zomerexceem, maar zit er iets in het gras waardoor ze schuurt. Dit probleem is vorig jaar ontstaan toen ze 2 weken dag en nacht op het land heeft gestaan met , voor een koudbloed, veel gras.
Ze krijgt nu druppels van groene os (drainage en jeuk verminderen van binnen uit) maar de jeuk wordt alleen maar erger. Dit krijgt ze nu 2 weken.
Wat zou dit kunnen zijn en wat kunnen we nog proberen?
Tannetje schreef:Wat zit er in?
Ik las even terug over klitwortel. Dat kun je dus ook inwendig geven.
Al die dekens en smeersels helpen misschien wel tegen de jeuk maar het probleem, de allergie lossen ze niet op. Dat komt van binnenuit. Dus je moet het inwendig behandelen.
Ik heb Stevo nu op de Drainage en de Puur Culico staan en het gaat heel aardig. Hij heeft geen korstjes meer alleen schuurt hij zijn manen nog wel. Met de Culico ga ik door tot eind oktober en dan houd ik hem van de winter op de drainage. En dan kijken wat hij volgend jaar gaat doen.
Samen met rantsoenbegrazing van lang gras. Hij heeft van hetvoorjaar veel te veel jong gras binnengekregen, ik denk dat het daardoor komt.