[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:01

Ivanhoe heeft een goede halsdeken

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:38

Poeh, begon 'em even te knijpen, had een ZE deken besteld maar dat duurde maar :)) maar vandaag is deze gelukkig op de post gegaan, had niet veel langer moeten duren :=

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:58

En roos in de vacht, ik dit ook een teken van ZE?
Head & Shoulders gebruiken??? :')

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:59

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:14

EquiPhoto schreef:
Heeft iemand enig idee waar ik een goedkope furminator immitatie borsel vind? http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... rd/110260/ zo'n ding zeg maar. Super handig, maar bij de dierenwinkels hier in de buurt niet te vinden!

Marktplaats hebben wij hem vandaan.. :)

Zijn er al bij meer paarden jeuk of kriebels gesignaleerd? Hier nog niks.. *klopt af* :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:15

__YSB__ schreef:
En roos in de vacht, ik dit ook een teken van ZE?
Head & Shoulders gebruiken??? :')

Ik heb de mijne weleens bij hardnekkige roos gewassen met head&schoulders, werkte goed.
Niet te vaak doen, want het is best agressief spul!

Je kunt ook klitwortel lotion gebruiken, is net zo effectief en stilt de jeuk ook wat.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:17

furminator kun je via ebay veel goedkoper kopen en hier op Bokt (even via zoeken)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:20

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:22

intel_1x schreef:
furminator kun je via ebay veel goedkoper kopen en hier op Bokt (even via zoeken)

verrek, heb nog helemaal niet op bokt gezocht, dat dat gewoon via een webshop zou moeten voor honden :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:23

merrieveulen schreef:
http://www.paardencoach.nl verkoopt die dingen voor 32,50 per stuk. heb 'm zelf ook. moet je even een mailtje sturen!

Dat is echt duur, dat kan wel een heel stuk goedkoper.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:40

EquiPhoto schreef:
Goed punt ellepel, maar hoe zit dat dan met ons mensen? Wij hebben toch ook van onder tot boven kleren aan :+

ja en vitamine D tekort komt dus ook heel veel voor,helemaal mensen met een burka aan :j
nee,maar normaal gesproken is het bij mensen zo,dat een half uurtje in de zon met je armen/benen en gezicht al genoeg is.
en je bouwt ook nog een voorraadje op,voor andere tijden.alleen oms krijg je dus niet genoeg binnen en kun je daar wel last van krijgen.
paarden ook,dus als het even kan de deken er elke dag even af en een half uurtje je paard zo laten staan :j

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:42

Sodeletuut schreef:
merrieveulen schreef:
http://www.paardencoach.nl verkoopt die dingen voor 32,50 per stuk. heb 'm zelf ook. moet je even een mailtje sturen!

Dat is echt duur, dat kan wel een heel stuk goedkoper.

Idd heb heem zelf via MP voor 15 incl verzendkosten := nieuw!
Heb wel de gele, die is goedkoper dan die hele grote maar werkt echt super!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:45

japielover schreef:
Hoor trouwens net dat onze buren iets vrij aparts gaan proberen bij hun exzemer..
Deze staat op een speciaal voer dieet en nu gaan ze vanaf morgen elke dag een glaspaardenmelk door het voer mengen omdat dit goed zou zijn voor je afweer systeem etc..
Ben benieuwd of het wat uitmaakt..

tja weet je.
ik ben het type wat zegt dat melk voor jonge dieren/kinderen is,volwassen dieren/mensen missen de enzymen om de melk te kunnen verteren.
die heb je wel als je jong bent,maar als je ouder bent verdwijnen ze uit je darmen.
en als de melk dan niet goed verteerd kan worden kun je daar juist weer ziek van worden. :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:53

Zo, vanmiddag DA geweest voor bloedtappen pony, krijg morgen al voor 12.00 uitslag! Ben heel benieuwd, en hoop ergens wel dat er iets uit komt.. Dan weet ik iig. de oorzaak van zijn gedrag.. + ik ga hem binnenkort wassen, hij had erg veel roos zei ze.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:58

Dat heeft die van mij ook vaak zomers ZJ, en daardoor jeuk! :(:)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:02

Ja.. hij heeft ook zoveel manen niet normaal..

Heeft die van jou ook zoveel huidvet? Hier niet normaal, kom er ook niet doorheen met een scheerapparaat, messen slijten enorm snel bij hem! Dat wordt flink wassen dit jaar, hoe doe jij het?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:10

Jep :j ook heel veel huidvet!

Ik heb het eerste jaar "veel" gewassen, vorig jaar niet en ik ben er nog niet uit wat beter is.. Dus kijk het ff aan met een deken dit jaar. Swinters staat ze ook onder een deken en dan is de huid veel minder vet, misschien dat dat de oplossing is ;) al ben ik wel heel benieuwd naar de uitslag van jullie bloedtest!

xxdebbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:13

ik heb toevallig voor mijn fjord (erge eczeem en HAD veel schilfers) laatst een shampoo voor honden gekocht tegen schilfers, ze hadden mij dat aangeraden omdat het ook goed bij paarden te gebruiken is.
en verrekt! na 1 x gewassen te hebben in haar manen zeker wel meer als de helft weg, de haren iets steviger (waren erg dof en 'slap' door die vet achtige schilfers) en meteen super schoon
jammer dat ik nu even de naam niet meer weet.. het is iig van sectolin en heb ook deze eczeem balsem :
http://ruitershoppasdedeux.nl/index.php ... 49&lang=NL

sorry voor de lange link :o maar ik ben hier zeker wel tevreden mee. werkt goed en is niet meteen de hoofdprijs (moet ik wel zeggen dat ik niet zuinig ben en regelmatig nieuwe flacons haal maar ik heb het er zeker wel voor over :)) )

verder nog mensen die voor de eczemers een rambo Sweet Itch Hoody hebben?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:27

Ja ik heb de Sweet itch hoody! Wil niet anders meer voor mijn haflinger!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:50

CS: Nee heb ik nog niet gedaan.. paar weken geleden was de DA er toevallig en toen viel het me nog niet op..

Hier de foto's:

Onder der manen(is aan deze kant het ergste, andere kant is maar paar kale plekjes)
Afbeelding

En op de rug:
Afbeelding
Afbeelding

Zo heeft ze er ook een paar wondjes op der flanken en haar kont. Haar staart schuurt ze totaal niet. Ik heb haar nu apart van de rest staan omdat ze nog wel eens deed kroelen met een andere pony.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:01

hoe lang is het geleden dat ze geschoren is'?
ik heb er wel vaker van gehoord dat paarden enige tijd na het scheren jeuk krijgen,zou te maken kunnen hebben met losse haartjes.
doordat je een deken op doet na het scheren kunnen al die losse haartjes niet weg en dat gaat jeuken
.
zou toch héél goed kijken of je geen luizen kunt vinden,of luizen eitjes.
en klopt het dat je pony een beetje stevig is?
kan ook wat overconditie zijn,pony's die eigenlijk wat te zwaar zijn kunnen daardoor ook jeuk krijgen.
kijk dus goed naar je voeding.

dan kan voeding zelf nog jeuk geven, bepaalde producten van pavo staan er om bekend.
ruwvoer met teveel suikers er in.

kan zoveel zijn,als je twijfelt toch beter de veearts vragen of die wil kijken,misschien zit er ook nog wel mijt of een schimmel?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:04

DL: Sommige paarden schuren alleen de manen (en dus bij overmatig rollen eventueel ook de rug en of buik), maar vindt het er wel zeker als ZE uitzien, helemaal door die rimpeltjes. Heeft de pony ook een harde manenkam?

Zou je die naam van die shampo van Sectolin op kunnen zoeken Debb?

Ik hoop dat het met wassen minder wordt, mijn pony heeft deze winter ook voor het eerst onder dekens gestaan (en is dus ook geschoren), en die dekens zijn ook al onwijs vet in de voering maar heb niet het idee dat het minder is. Ik ga hem nu dus met Betadine Shampo wassen deze week ergens, en dan eventueel ook eens met tea tree.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:05

Ellepel:
Afbeelding
Dit is de pony in kwestie een amerikaans minipaardje van 3 jaar oud. Het is denk ik een maand geleden dat ze geschoren is en daarna ook niet gewassen omdat het gewoonweg te koud was.. Ik heb haar gisteren even vlug met teershampoo geassen. Het voer dacht ik inderdaad ook al aan en heb haar nu op oud hooi gezet waar weinig voedingswaarde in zitten..

Ik ga dat eerst even aankijken aangezien ze nooit ergens last van heeft gehad en altijd in een natuurgebied met bossen enzo heeft rond gelopen.

Mocht het niet stoppen dan ga ik met der naar de DA.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:08

Even heel offtopic, wat een leukert zeg! :o

xxdebbbb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:13

ZusJacobs ja doe ik! morgen schrijf ik het even op , anders vergeet ik het vast wel weer :+ ik zal anders nu ook wel even zoeken, misschien kan ik het op paardendrogist.nl vinden