[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dianalamboo

Re: [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 23:27

weet iemand of bij de master deken veel verschil in maat groter zit?
bij de borst zit die vrij strak en is het maar goed dat het elastisch is. verder zit die goed. levert een maat groter daar ook meer ruimte of alleen in de lengte?Afbeelding

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 07:50

Soms wordt ik er echt hopeloos van. Mijn hafje wordt echt gek van de jeuk, trapt zn buik kapot, bijt in zn benen, oren stuk. Staat sinds augustus 2017 niet meer op het gras, staat onder een eczeemdeken, meerdere keren behandelt met Tectonik, smeer me suf met Helmosan en Derfen, spuit in de rondte met Listerine. Niks lijkt te helpen. Heeft lange tijd niks gehad van voer maar krijgt nu een handje metazoa met zeewier. Dat maakt geen verschil in de jeuk. Ik kan alleen nog maar heel hard hopen en duimen dat ze hier eindelijk eens een goed werkend vaccin voor uitvinden. Wordt er zo verdrietig van...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:41

Klinkt mij als iets anders dan een allergie op alleen mugjes.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 08:46

Natasja1475, wat een rotwerk hè, om ze zo te zien staan.
Heeft hij verder geen tekorten of zo? Je zou een keer bloed kunnen laten trekken.

Qua deken op of af: nooit af. Liever een zwetend paard dan een kapot paard.
Nu is die van mij niet snel te warm en gaat zelf wel in de schaduw staan als het nodig is, dat scheelt een boel.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:11

Ik had gister een rondje buiten gedaan, zijn buik zit he-le-maal onder de mega bulten. Lekker ingesmeerd en toch maar de eczeemdeken opgegooid om zijn buik wat rust te geven. Waarschijnlijk krijgt ie hem toch snel op ivm de dazen.

Edit; verder nog steeds jeuk vrij

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:48

Ik ben super dom geweest. Het ging best heel goed met Lars maar ik had gisteren de deken af ivm de warmte. Eergisteren ook en toen waaide het flink. Maar gisteren niet zo erg. Nou hij stond onwijs te schuren gisteravond... Stom.. niet meer doen dus -O-

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:29

maralyn schreef:
Klinkt mij als iets anders dan een allergie op alleen mugjes.

Een allergie op wat dan zou dat kunnen zijn? Heb zelf ook altijd gedacht dat gras de grote boosdoener was maar daar staat ie niet op.

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:33

MarliesV schreef:
Natasja1475, wat een rotwerk hè, om ze zo te zien staan.
Heeft hij verder geen tekorten of zo? Je zou een keer bloed kunnen laten trekken.

Qua deken op of af: nooit af. Liever een zwetend paard dan een kapot paard.
Nu is die van mij niet snel te warm en gaat zelf wel in de schaduw staan als het nodig is, dat scheelt een boel.

Dat bloed trekken zou ik nog een keer kunnen doen maar een tekort aan wat zou zon hevige allergische reactie dan op gang kunnen brengen? Heb op voedingsgebied ook van alles geprobeerd, leverondersteundende en reinigende kruiden, reinigingskuur, lijnzaadolie, Fibra, magnesium en ga zo maar door. Afgezien van dat ie van sommige dingen dan wel mooi ging glanzen hebben ze geen van allen effect gehad op de jeuk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:49

Ja wel bloedonderzoek laten doen hoor,laat ook checken op seleniumtekort :j
Ik heb destijds appie ook helemaal laten door lichten.
Kwam selenium tekort uit, een bloedworm besmetting.
Toen dat is aangepakt is de eczeem wel beter behandelbaar geworden.

Heb hem ook nog laten doorlichten met zo een lecherantenne en daar kwam een darmprobleem uit.
En dat klopte wel,want zijn dunne darm werkt niet helemaal goed.
Heb je al eens een totaal andere omgeving geprobeerd voor je dier?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:16

Hier ook eentje waar selenium tekort uit bloedonderzoek, de jeuk is een stuk minder geworden na supplement van de dierenarts!
Bloedonderzoek kan ik ook echt aanraden als het zo erg blijft!

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:24

ellepel schreef:
Ja wel bloedonderzoek laten doen hoor,laat ook checken op seleniumtekort :j
Ik heb destijds appie ook helemaal laten door lichten.
Kwam selenium tekort uit, een bloedworm besmetting.
Toen dat is aangepakt is de eczeem wel beter behandelbaar geworden.

Heb hem ook nog laten doorlichten met zo een lecherantenne en daar kwam een darmprobleem uit.
En dat klopte wel,want zijn dunne darm werkt niet helemaal goed.
Heb je al eens een totaal andere omgeving geprobeerd voor je dier?

Bloedworm kan ik me bijna niet voorstellen. We doen regelmatig mestonderzoek. 0 eitjes. Lecherantenne heb ik m ook mee door laten meten, voor de jeuk kwam daar geen lichamelijke oorzaak uit. Alleen geestelijk zeg maar. Een jaar lang laten behandelen, ook met verschillende bachdruppels. Hij zit nu afgezien van de jeuk lekker in zn vel, is opener en meewerkender. Hij staat sinds vorig jaar in een totaal andere omgeving maar wel dezelfde woonplaats. Bedoel je dat of echt dat ie ver weg moet. Dat is nl voor mij echt geen optie.
Als er een veearts op stal komt zal ik idd eens bloedonderzoek laten doen. Ik kan me wel voorstellen dat daar iets uitkomt. Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat daar een dusdanig tekort aan iets uitkomt wat dan zon heftige reactie veroorzaakt. We gaan t zien

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:41

Hier nog steeds zonder deken en geen jeuk.. Het enige wat ik verandert heb qua rantsoen is dat ik sinds een maand of 2/3 hennepzaad bijvoer. Zou het dan toch.. :)*

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:03

Marit1995 schreef:
Hier nog steeds zonder deken en geen jeuk.. Het enige wat ik verandert heb qua rantsoen is dat ik sinds een maand of 2/3 hennepzaad bijvoer. Zou het dan toch.. :)*

Hier ook nog steeds een groot fan van hennepzaad :)
Ik zie duidelijk verbetering bij de paarden. De dekens moest ik helaas opdoen vanwege de dazen anders hadden ze nog lekker zonder gekund.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:05

natasja1475 schreef:
Soms wordt ik er echt hopeloos van. Mijn hafje wordt echt gek van de jeuk, trapt zn buik kapot, bijt in zn benen, oren stuk. Staat sinds augustus 2017 niet meer op het gras, staat onder een eczeemdeken, meerdere keren behandelt met Tectonik, smeer me suf met Helmosan en Derfen, spuit in de rondte met Listerine. Niks lijkt te helpen. Heeft lange tijd niks gehad van voer maar krijgt nu een handje metazoa met zeewier. Dat maakt geen verschil in de jeuk. Ik kan alleen nog maar heel hard hopen en duimen dat ze hier eindelijk eens een goed werkend vaccin voor uitvinden. Wordt er zo verdrietig van...

Spuit je met Listerine om het paard heen?

Ik smeer het juist op de huid. Ik meng het nog steeds half om half met baby olie en masseer het dan lekker op de huid. Twee keer per week is hier voldoende.

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:11

Marit1995 schreef:

Hoe voer je dat dan, en zo of ergens doorheen?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:37

Welke hennepzaad gebruik je?

natasja1475

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:58

henny_w schreef:
natasja1475 schreef:

Spuit je met Listerine om het paard heen?

Ik smeer het juist op de huid. Ik meng het nog steeds half om half met baby olie en masseer het dan lekker op de huid. Twee keer per week is hier voldoende.[/quote

Ik spuit het inderdaad, vermeng met water in een plantenspuit en dan op zn benen, buik, manen en van achter vandaan over zn oren. Wrijf t dan wel een beetje in. Behalve dan bij zn oren, daar mag ik nl niet aankomen. Baby olie nu klaar staan om Mn restant listerine doorheen te mengen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:54

Ben jaloers op de deken loze paarden.
Hier staat die van mij gewoon onder de deken. Ze stond er vanmiddag onder te schuimen van de warmte, de arme schat. Heb der maar naar binnen gehaald en lekker afgespoten.
Ook de shet met ZE staat hier onder de deken, kunnen echt niet zonder.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:37

dianalamboo schreef:
weet iemand of bij de master deken veel verschil in maat groter zit?
bij de borst zit die vrij strak en is het maar goed dat het elastisch is. verder zit die goed. levert een maat groter daar ook meer ruimte of alleen in de lengte?[ [url=m/ipBrfN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is bij die van mij ook. Korte stevige halsaanzet. Ik heb bij de buikband het flapje met de 3 sluitingen afgeknipt en aan de andere kant weer vastgenaaid. Dan zit de brede band vooraan en (ik heb een ruin) bij de koker zit het niet zo strak meer. De deken schuift nu niet zo erg meer naar achteren als ik de voorste band in de 2e lus op de rug doe. Volgende keer koop ik een 195. Normaal heeft hij 175 maar de Master 185 die hij nu aan heeft past, maar houdt niet over.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:46

En als je ze zonder deken zou kunnen zetten , dan zijn er wel weer een paar vliegende stekers die t gaan verpesten.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:10

Die van mij heeft vandaag voor het eerst haar staart geschuurd ;(
Echt heel erg balen!! Overigens al vanaf maart met eczeemdeken op!
Ze heeft het dit jaar heel lang vol gehouden zonder te schuren

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:14

Ik voer gewoon de hennepzaad van de vogelvoerafdeling van het tuincentrum en dat doe ik door zijn Vitalbix samen met de Bye Bye Itch en Gluco Balance.

Qua dazen valt het hier nog mee, als er meer vervelende steekbeesten komen gooi ik de deken er denk ik ook weer op. Voor nu geniet ik er nog even van dat hij zonder staat :)
Vorig jaar hoefde ik dat echt niet te proberen, toen jeukte hij zich al een ongeluk rond deze tijd. Later had hij zelfs bedacht dat hij al zittend zijn staart kon jeuken, heel zijn staart + billen lagen open ;(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:21

Doet appie ook.
die gaat rollen, blijft daarna zitten en draait nog even lekker een rondje met zijn staart om die ook goed te jeuken.
Zag vandaag helaas ook bij hem een plek onder zijn staart .
Gelukkig werkt de zinkzalf daar,goed tegen..

En hoeveel geef jij dan van dat hennepzaad?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:24

Op internet staat 1-2 eetlepels, 30 - 50 gram per dag

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:33

Ik geef iets meer, 60 gram.
Dat past precies in een maatschepje wat ik nog had liggen