[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zuma1

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:27

super casanova das heeeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllllllllll fijn nieuws

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:17

Het hoofd van mijn Tinker ziet er ook zo uit als dat van de Haf. Erger nog zelfs.... |( Ik heb haar echter twee keer laten enten tegen mijt en toen is het welgeteld 3 weken weggeweest. Oren zaten weer helemaal in het haar en geen bloedplekken meer op het hoofd. Ik heb dag en nacht een vliegenmasker op dus daar kan het niet aan liggen. De gewone vliegen zitten er idd ook meteen op als ik haar masker afhaal. Ik denk dat mijn Tinker zowel mijt als lichte eczeem heeft omdat ze zo positief reageerde op de injecties tegen mijt. Echter bleef dit maar 3 weken weg. Morgen de de DA (helaas een andere dan die ik had omdat zij met zwangerschapsverlof ik) weer om nog eens te kijken. Zij zei meteen al aan de telefoon dat het waarschijnlijk toch 'gewoon' eczeem is. Ik kan dat echter niet gaan geloven omdat ze dan niet op twee injecties tegen mijt reageren zou. Nou ik houd jullie op de hoogte... :(

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:25

Mukkie ik heb ook een tijdje met allerlei vliegenmaskers geprobeerd en het hoofd bleef jeuken (en kapot gaan). Nadat ik een echte eczeemkap had gekocht werd het snel minder en is nu helemaal weer goed en heel.
Volgens mij houden niet alle vliegenkappen de mugjes tegen, ze kruipen er onder door of misschien zelfs ergens doorheen.....

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:47

Ik heb de eczeemdeken een poosje afgehad maar dat was niet zo goed.. dus nu weer een kale plekken in de manen en op de hals/schouder

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:42

Tjeee t lijkt wel of t nu erger wordt zeg! Pony had voor t eerst deze zomer zn staart geschuurd onder de deken. Ook weer veel plekjes naast de manenkam. Ik denk dat ie wat gemaaid gras heeft gehad, zou hij daar op kunnen reageren?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:45

Welk eczeemmasker raden jullie aan? Welke is blijft goed zitten en is goed stevig

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:32

Mijne houdt helemaal niet van zo'n masker, gooit hem altijd af maakt niet uit van voor een het is.. Ik doe haar dan maar iets van een vliegenfrontriem om zodat ze toch niet zo veel last van vliegen heeft rond haar ogen.

Mukkie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:30

amie1965 schreef:
Mukkie ik heb ook een tijdje met allerlei vliegenmaskers geprobeerd en het hoofd bleef jeuken (en kapot gaan). Nadat ik een echte eczeemkap had gekocht werd het snel minder en is nu helemaal weer goed en heel.
Volgens mij houden niet alle vliegenkappen de mugjes tegen, ze kruipen er onder door of misschien zelfs ergens doorheen.....

Welk eczeemmasker heb je Amie?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:54

Maskers zijn idd een hel om te vinden, meesten kruipen er gewoon onder :\

Gisteren iets nattere mest gespot, niet plat, maar ook niet stevig zoals het hoort.
Even in de gaten houden :\

Het gras is hier aan zijn laatste groeispurt bezig, ik voel de herfst in de lucht hangen :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:57

Naar aanleiding van mijn vorige post. En het smeren testen van skincalmen. Afgelopen donderdag weer begonnen met derfen. De volgende dag nog keer derfen erin gesmeerd. Zaterdag manen staart gewassen en alles eruit gewassen van derfen skincalmen. Toen ook niets gesmeerd. Maandag pas weer derfen gesmeerd. Als ik hem nu op stal zet. Gaat hij niet hysterisch zitten jeuken aan manen en staart. Heb niet eens de deken erop liggen.

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:03

@Faniek ik kan je zeer zeker de boett kap aanraden, je krijgt er klipjes bij geleverd die je aan het 'lijf'deken vast moet naaien, 1 vlakbij de schoft voor de bovenkant die m netjes over de manen houdt en 2 aan weerzijdes van de kaak voor het onderste gedeelte. doordat je hem dus op 3 klipjes (+ eventueele band die je door het lusje bovenop kan halen weet niet of je een overhethoofd deken heb?) krijgen ze hem niet af. mijn paardje loopt er al bijna 5 jaar mee en hij heeft nog nooit scheef oid gezeten!

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 10:54

ps vergeten de kaprand zit onder je overhethoofddeken dus ze kunnen er niet makelijk aan gaan trekken oid :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:50

@koetje28: heb jij hier soms een foto van?
Ik ben sterk aan het twijfelen om in een Boett hoofdkap te investeren omdat nu het deken zelf (halsstuk) aan een halster vasthangt waardoor ik de manen net achter de oren kwijt ben.

Kan zo'n hoofdkap dit ook vermijden? En kan de hals nog afzakken met de kap eraan vast?

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:36

op het moment dat je een hoofdkap opdoet kan de hals niet afzakken omdat je die band die je nu om het halster doet dan door het lusje zit van de hoofdkap. en de hals zal dan ook 100% zeker niet meer afzakken zelfs als je die klipjes er niet aanmaakt.
ik heb wel een foto maar ben zo'n ramp met het hierop zetten dat als je je mailadres ff pbt ik je de foto toe zal sturen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:02

Dank je wel Koetje! Ik denk dat ik hem volgend jaar aanschaf en nu even uitzing met de huidige kappen, wat nu gelukkig beter gaat. Omdat het seizoen bijna is afgelopen en ze nu twee jaar zijn en volgend jaar waarschijnlijk een nog dikker hoofd hebben haha.
Als je mij een foto wil mailen, graag! Ik stuur je mijn e-mailadres :D

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 14:08

fototjes zijn onderweg :) graag gedaan hoor!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:10

Ik ben aan het twijfelen welke deken ik volgend jaar ga opleggen.
De RSIH is aan de hals niet ruim genoeg waardoor ik 1/3de van de manen kwijt ben door verstikking.
De Boett heeft een heerlijk ruime luchtige hals, deze heb ik nu 1 seizoen in gebruik, resultaat: halve manenkam weg :'(

Nu moet ik eerlijk zeggen: het kan ook aan de Lyme liggen.
Paardlief heeft heel de zomer lang géén jeuk gehad, niet geschuurd, geen dikke manenkam gehad, geen schilfers (nu enkel sinds 2 weken een jeukerige manenkam ten gevolge van enkele dagen slobber krijgen), en toch zoveel manen weg...

Ik snap het niet meer :'(

Zomer 2009 (toen nog geen deken):
Afbeelding

Zomer 2011 (deken model fake-boett):
Afbeelding

Zomer 2012 (RSIH) -2013 (RSIH) -2014 (Boett):
Afbeelding

Ik snap er totaaal niks van...

Begin dit jaar heeft mijn paard wel 6 dagen de RSIH opgehad in het begin van het seizoen en toen was ik een flink stuk manen kwijt en was er een flink stuk beschadigd. Kan het dan gewoon zijn dat de manenkam op dat moment beschadigd is geraakt voor de rest van het jaar?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:42

Voor degene met brede paarden, welk deken gebruiken jullie?

Mijn paard is breed qua borst en de aansluiting hals/borst is ook zwaar:

Afbeelding

Misher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:50

Mijn 2 vp mini's hebben last van schurft 1 bij de manen en de ander bij z'n staart & kont.. Hoe kan ik dit het beste behandelen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:07

schurft?? Middeltje halen bij de dierenarts. Is trouwens ook besmettelijk voor de mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 18:31

Heb je de rambo wel eens maat groter gehad? Dan past die vaak wel als die wat lang is kan je hem innemen. Ik heb oo de haflingers of fjorden ook altijd rsih gehad. Boett en nep boett zorgde voor haaruitval.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:17

ik heb een brede fjord en toch ook de rsih hoor 1 maatje groter genomen je kan altijd als hij erg lang wordt stuk er af halen aan de onderkant

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:45

De RSIH een maatje groter gaat idd héééél lang worden :(
Maar mijn huidige RSIH die ik vorig seizoen gebruikt heb, was aan de hals ook al zodanig lang dat die op bepaalde plaatsen dubbel plooide, wat daar weer voor problemen zorgde qua verstikking :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:24

Dat die hals dubbelplooid dat hoort zo... Anders kan die nooit lang genoeg zijn om te grazen :=

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:37

Ja maar net daar waar de deken flink plooide kreeg ik door druk een hele verstikking, het spande daar gewoon te hard.
Is de hals bij een maat groter zoveel ruimer?

Ik blijf maar investeren in dure dekens en ik word er een beetje moedeloos van :D