[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:31

EquiPhoto schreef:
Die beenbeschermers zijn toch ook los te verkrijgen? Of had ik toch een andere site gezien?

Neen, helaasch. Deze zijn niet los te verkrijgen. Dit is wel wat ik zoek zeg maar, zulke hoge.
Had het er net met de staleigenaresse over, die zei ook dat de normale vrij kort zijn waarschijnlijk. En ze kwam met het idee om zelf iets te knutselen van een dunne pyamabroek. Pony is heel makkelijk dus dat gaat zeker weten makkelijk lukken met aantrekken. Als ik die nou met klittenband aan mijn Rambo vastmaak, heb ik bijna hetzelfde als die ingepakte foto *\o/* Dusss nu ga ik morgen op zoek naar 2 dunne, katoenen pyamabroeken. Ben benieuwd of het lukt! Ik houd jullie op de hoogte van mijn naaikunsten!

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:12

Men vroeg naar ervaringen derfen:
hier vorig jaar hele jaar door met derfen gesmeerd: buik vlak voor de uiers, manen en staart. In het begin om de dag ofzo dan week erna steeds uitbreiden met een dag erbij kon uiteindelijk om de 5dagen maar smeren, ik vind het goed spul werkte goed geen deken hoeven om te doen en zuinig in gebruik mijn fles is nog steeds niet leeg. Pony heeft wel niet zo erg als sommige anderen dus ik denk zeker niet dat het bij iedereen helpt het is gewoon even proberen. En ja het wordt een paasei zooi op witte pony (heb ik ook maar ik vind het het waard voor jeukvrij te zijn maar als je wedstrijden rijdt is het geen aanrader)

deze zomer: fjordkapsel aangemeten in zomer om beter te kunnen smeren ze had namelijk al plekken voor ik begon en het gaat veel sneller smeren kort dan als je lang haar hebt, hoop dit jaar niet te hoeven doen . dit was na wassen dus witter dan dit wordt ze niet met dat spul haha
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1337_n.jpg

vorige maand met dansende manen toch al 20 cm haar :)

enfin ik ben gelukkig mee

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 8095_n.jpg

Dustinlover

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:07

Ik heb even een vraagje.. Een pony van ons die we hebben geschoren die schuurt der eigen helemaal open. Er zitten onder haar manen kleine schuurplekjes, maar verder over heel haar lichaam alleen van het bijten.. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:10

Derfen heb ik afgelopen zomer ook gebruikt op mijn bonte (met witte manen en hals) en ik ging gemiddeld 2 per maand op wedstrijd, het is wat waswerk (maar dat heb je sowieso met een witte) maar wel te doen hoor. Heb ook de Derfen-shampoo maar daar was ik nou niet echt laaiend enthousiast over ofzo.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:38

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ziet er goed uit, cyclo86!

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:23

Ziet er idd goed uit :j

Manen op de vorige pagina zijn ook mooi!

Hier de deken alweer 2 dagen af, we hadden 'm opgedaan omdat ze woelige plek op haar hals had (geschuurd) maar dit leek meer te komen door de losse haren want na een poetsbeurt heeft ze 's nachts niet geschuurd en ze staat ook heel rustig in de wei.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:44

Dustinlover schreef:
Ik heb even een vraagje.. Een pony van ons die we hebben geschoren die schuurt der eigen helemaal open. Er zitten onder haar manen kleine schuurplekjes, maar verder over heel haar lichaam alleen van het bijten.. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Pony die hier geschoren is sinds week a twee heeft ook heel veel jeuk zonder winterdeken, komt door de muggen die er nu vliegen!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:49

Dustinlover, heb je al goed gekeken of er geen luis zit? Soms zijn die heel moeilijk om te zien...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 11:36

Stal_Fiore schreef:
Dustinlover, heb je al goed gekeken of er geen luis zit? Soms zijn die heel moeilijk om te zien...

Ik heb haar gisteren gewassen met teershampoo.. Maar zal er vandaag eens goed naar kijken.. Vind het zo sneu want ze bijt der eigen helemaal kapot.. En eczeem kan het denk ik niet zijn als ze het over haar hele lichaam doet..
Vind het heel zielig voor der dus vandaar. Ik zal vandaag er wel eens een foto van maken.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:08

Als het geen eczeem is, zit je hier verkeerd. Maar we hebben hier helaas zat eczeem paarden die over hun hele lichaam jeuk hebben, het hoeft zich niet alleen te uiten in de staart en manen :(

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:17

Ik kom even binnen vallen hoor, maar hebben jullie paarden de eczeemdeken al op?
Ik twijfel heel erg, als ik te laat ben zal ze de hele zomer alles kapot schuren..
Er zijn namelijk al wel vliegjes, maar ze heeft nog geen jeuk..

Dus wat doen jullie?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:18

Als je even 3 à 4 pagina's terug zou lezen zie je dat er al heel wat mensen de deken ophebben liggen :j

Die van mij heeft haar deken nu reeds 3 weken aan denk ik.
Liever te vroeg dan te laat!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:19

Ok, ik had 2 pagina's terug gelezen, net niet ver genoeg dus.
Maar bedankt! Dan ga ik 'm op doen..
Inderdaad beter te vroeg dan te laat..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:21

Hier nog geen exceemdeken op, ook nog geen geschuur, gejeuk of wat ook gezien. Manen en staart zijn nog in tiptop conditie.
Scheelt dat ik redelijk bij de kust in de buurt woon en hier altijd wel een windje staat.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:26

MLoes: Dat jij dat niet doet is jouw mening.

Die van mij wordt 21 dit jaar, maar als het zover zou komen, liet ik haar gaan, echt.
Gelukkig wordt het elk jaar beter bij ons, maar als het andersom was, had ik de keuze al gemaakt.

Natuurlijk moet iedereen dat voor zichzelf weten, en zal ook verder niemand erover veroordelen, maar dat is wat ik zou doen.

Ik ga morgen de deken opgooien, wordt eind van de week warmer.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:29

EquiPhoto schreef:
Als het geen eczeem is, zit je hier verkeerd. Maar we hebben hier helaas zat eczeem paarden die over hun hele lichaam jeuk hebben, het hoeft zich niet alleen te uiten in de staart en manen :(

Oke ja er staat niet alleen zomereczeem dus vandaar dat ik het hier plaatste :) maar ze schuurt niet echt haar manen zeg maar.. Maar vooral onder haar manen en achter haar oren en dan haar schouders en flanken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:36

Dit topic is niet alleen voor eczeem hoor.
ZOMEReczeem, JEUK en SCHUREN, dus ook voor andere dingen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:44

Oke dankje CS.. dan ga ik straks even een foto maken van der plekkies :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:50

Heb gisteravond de deken weer afgedaan. Heb nu de regendeken op en gesmeerd met Derfen, even kijken hoe dat gaat en of er vanavond geschuurd is.
Zo lang dat goed blijft, dan gaat er geen eczeemdeken op.. Hoop dat we bloot zover mogelijk komen, als zal ik sowieso een vliegendeken opdoen voor de dazen e.d.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:54

Dustinlover: Weet niet of je het al gezegd hebt, maar is er al een DA bij geweest om mijt en luis uit te sluiten d.m.v. een huidafschrapsel?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:53

_CS_ schreef:
Dit topic is niet alleen voor eczeem hoor.
ZOMEReczeem, JEUK en SCHUREN, dus ook voor andere dingen.

Pardon, verkeerd begrepen dan. Dacht jeik en schuren DOOR zomereczeem. Niks gezegd ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:06

haha geeft niets ;)

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:48

Ik heb het dekentje er ook sinds dit weelend opliggen, beter voorkomen dan genezen he :')
1 voordeel nooit een vuil paardje *\o/*

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:52

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:37

ZusJacobs schreef:
Je kan best de zomereczeem deken onder de gewone deken doen, dan wel zonder buikflap. Een halsdeken biedt daarbij ook een uitkomst!

Waarom zonder buikflap? Dan blijft ie niet zitten toch?
Waar is zo'n losse halsdeken verkrijgbaar?