[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:22

opisop_shop schreef:
Zit te twijfelen of ik zelf eens onze nieuwe eczeemdekens zal gaan testen, die met de algen en zilverdraad in de stof, wat heilzaam is voor de huid. Vind het ook een stuk mooier dan een bruine deken trouwens!

Afbeelding

Staat hij al op jullie site? Kan hem niet vinden, zie alleen een groenige deken...

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:49

die ben ik ook tegen gekomen in mijn speurtocht naar een nieuwe deken, maar mensenkinderen! wat is dat ding duur zeg!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:16

Ik heb die inderdaad ook gezien en ik vind hem echt zo mooi! Hij lijkt ook heel erg mooi aan te sluiten bij het paard dat eronder zit. Hij hangt alleen achter wat over, maar dat zou betekenen dat het voor mijn rijpaardtype-beest lang genoeg zou zijn.
Wie weet, voor in de toekomst. Tot nu toe vermaakt Vies zich prima met de zelf geknutselde halsdeken. Ik moet alleen even bedenken wat ik op zijn staart ga doen. Hij schuurt er (nog) niet aan, maar zijn beste speelmaatje ziet het als een perfect target in hun stoeipartijen :roll:

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:31

volgens mij is het gewoon dezelfde pasvorm als boett, pagony, everline en al die anderen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:34

Dat denk ik niet, want de bewegingsruimte bij de schouder lijkt me veel beter.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:03

Oei... mooie deken opisop maar ik ben bang dat de financien het even niet toe laten :') Dunla moet het deze zomer maar nog een keer doen met haar 'oude' exceemdekens. What reminds me.... die ene moet ook nog even onder de naaimachine door.

Hier staat Dunla nog niet onder de exceemdeken. Ze heeft nog niet aantoonbaar geschuurd en meestal begint ze dan haar manen te schuren aan de staldeur zodra ze in stal staat. En dat heeft ze nog niet gedaan. Daarnaast heeft ze nog steeds d'r (fleece gevoerde) regendeken op en hubby wil haar dit weekend nog een keer scheren. Al is dat laatste alleen maar op de lange stand en vooral als oefening voor Dunla :+

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:41

Indi heeft haar deken nog steeds heel :) (jaja, al 2 dagen om ;) )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:52

opisop_shop schreef:
[Zit te twijfelen of ik zelf eens onze nieuwe eczeemdekens zal gaan testen, die met de algen en zilverdraad in de stof, wat heilzaam is voor de huid. Vind het ook een stuk mooier dan een bruine deken trouwens!

algen in een deken?
wie heeft dat nou weer bedacht dan? :+
en dat zit er zeker ook nog in na een dikke regenbui?

ik zou wel weer een eczemer kopen hoor, ik houd er wel van om met kneusjes om te prutsen :D :D

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:42

heb net een nieuwe voorraad hippo-ex-cema besteld, want vorig jaar werd de jeuk er duidelijk minder door.
een klein prijsvergelijkingsonderzoekje gedaan: de prijs liep uiteen van 131 euro per pakket tot 75 euro !!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:56

Jeetje, ik ben net bij Indi geweest, maar de deken die ze nu heeft wordt beduidend zwaarder door de regen dan de everline en pagony! De buikflap hing heel erg naar beneden... nadeel dus...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:09

dat doet de boett bij appie ook hoor.
als die nat is dan heeft hij ineens een mega hangbuik :+
strakker maken kan niet??
wat voor maat heb je er nu op liggen dan

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:28

195. de buik zit juist mooi strak, maar de stof er tussen war behoorlijk zwaar? geworden door het water volgens mij...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:30

ja dat is bij appie dus ook.
maar bij hem was de buikflap ook te lang,weet niet hoe dat bij indi zit??
ik ben benieuwd wanneer hij weer begint met jeuk.
het blijft nu wel wel wat hoger in de temperaturen he

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:35

ja idd... ach ik hoop dat ze gewoon helemaal niet gaat jeuken ;)

wat bedoel je met te lang? te lang naar achteren toe?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:39

ja, van achter zijn voorbenen tot aan zijn achterbenen,dat stuk in het midden inderdaad
als de flap dan erg nat word dan zakt ie daardoor volgens mij naar beneden...

ap zit nu wel aan de ventipulmin voor zijn hoesten,weet eigenlijk helemaal niet of dat ook invloed kan hebben op jeuk/

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:54

fjordenfan schreef:
heb net een nieuwe voorraad hippo-ex-cema besteld, want vorig jaar werd de jeuk er duidelijk minder door.
een klein prijsvergelijkingsonderzoekje gedaan: de prijs liep uiteen van 131 euro per pakket tot 75 euro !!

Ik las ergens dat het bij Pardous Aurora voor 50 euro goedkoper werd verkocht dan bij anderen

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:57

Welke deken heeft indi

ik ben overigens nog steeds blij met me boett, ga van zomer denk nog een extra erbij kopen

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:14

Flosje446 schreef:
fjordenfan schreef:

Ik las ergens dat het bij Pardous Aurora voor 50 euro goedkoper werd verkocht dan bij anderen

heb er even op gegoogled
idd, 75 euro daar ook
heb de shop bij mijn favorieten gezet, want ik kende deze nog niet

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:32

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:48

Mijn paard staat er momenteel zo bij:
Afbeelding
En ik moet zeggen dat het echt gigantisch bevalt! Paard zit heerlijk in zijn vel, kan lekker door de blub rollen, door het stro en écht stoeien met de andere paardjes.
Het is wel even opletten of hij niet zijn staart gaat schuren, want vorig jaar werd deze wel dik, rood en schilferig.
De manen heb ik nu nog steeds los onder de deken en dat werkt inderdaad qua uitval beter dan in vlechten! Alleen als het straks 35 graden is, dan is het echt geen doen met van die lange slierten. Dat wordt veel te warm.

Indi, ik denk dat mijn deken hetzelfde idee was als die van jou. Ook een blauwe en hij ziet er verder precies hetzelfde uit. Die van mij werd ook zwaar wanneer hij nat was, maar dat komt ook doordat de stof veel dikker is en dus meer opneemt. Het meest vervelende vond ik dat de deken door de regen echt twee maten groter werd en helemaal uitrekte.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:50

maar is het idee bij ZE niet dat je paard helemaal niet tegen muggensteken kan? dat speeksel gaat in het bloed zitten en daar kunnen ze niet tegen... dan heeft half inpakken toch geen nut?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:04

Ik ben er ook niet over uit of hij echt eczeem heeft of niet ;)
Tja ik weet ook niet of het werkt, hij staat nu een paar dagen zo, hiervoor zat ze winterdeken er nog overheen. Ik heb nog een eczeemdeken liggen voor het geval dat ik hem zie schuren. De hals/manenkam ziet er in elk geval heel erg rustig uit.

Maar je hebt op zich een heel goed punt :j maar ik denk dat er meer paarden zijn die toch alleen op de hals reageren met jeuk, want anders had de boett ook geen halsdeken ontwikkeld. Ik houd het in elk geval goed in de gaten :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:20

Die van mij heeft ook eigenlijk alleen last in haar hals en manenkam. Dus heb een periode alleen een halsdeken opgehad, maar vind de stof van die dekens te dik.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:44

Annetje schreef:
Ik heb die inderdaad ook gezien en ik vind hem echt zo mooi! Hij lijkt ook heel erg mooi aan te sluiten bij het paard dat eronder zit. Hij hangt alleen achter wat over, maar dat zou betekenen dat het voor mijn rijpaardtype-beest lang genoeg zou zijn.
Wie weet, voor in de toekomst. Tot nu toe vermaakt Vies zich prima met de zelf geknutselde halsdeken. Ik moet alleen even bedenken wat ik op zijn staart ga doen. Hij schuurt er (nog) niet aan, maar zijn beste speelmaatje ziet het als een perfect target in hun stoeipartijen :roll:

Bij agradi hebben ze mooie (betaalbare) geod aansluitende staart beschermers!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:57

Is niet goed om altijd iets om de staartwortel te hebben, heb ik gehoord.