[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:25

Een sleezy dan?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:27

Er werd mij afgeraden dat in combi met een deken te doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:32

Heb ik wel eens gedaan ging prima.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 16:38

Iemand anders gaf aan dat dit te veel gaat broeien en zeker omdat ze dag en nacht de deken op hebben en in principe niet zomaar dagelijks of wekelijks af gaat. Ze staan eigenlijk gewoon als opfok te groeien, zo lastig dit. Ik ga voor nu eerst is aan het knutselen met een maskers vast maken aan de deken.
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:43

Faniek schreef:
Kan je die makkelijk vast maken aan de deken? Omdat ik zo op de foto geen bevestiging zie?
En schuift het andere gedeelte niet makkelijk voor de ogen?

Er zit geen punt aan om hem ergens vast te maken, maar dat is hier niet nodig, hij verschuift niet.
Ogen gedeelte heb ik er zelf afgehaald, want daar hou ik niet van. Ik heb eerst masker, dan RSIH en dan een halster met sliertjes. Zo blijven de oren ook goed in de deken, want door het masker is het wat minder glad.
Soms als ze fanatiek rolt schuift ze het van dr oren af, maar de hals blijft altijd helemaal bedekt.
En soms doet ze het heel knap en zit het halster onder de deken ipv andersom en toch zitten beide oren door de deken heen.... :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 19:43

Oef, hier is de diarree van paardlief onder controle.
Uier en manen zijn nog jeukerig van de slobber, maar ik begin het onder controle te krijgen.

Wel gezien dat ze blijkbaar jeuk heeft gehad onder haar manentop, ik heb dus terug een vliegenkap opgezet (die bij de RSIH zit).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 20:37

Faniek schreef:
Het is inderdaad vreselijk bij hem. Hij schuurt zich zo erg tegen zijn maatje zijn kont open.
Ik heb al tig maskers geprobeerd inmiddels, alleen ze gaan en snel kapot en ze trekken ze bij elkaar hun hoofd af. Ben nu bezig om het masker vast te maken aan de deken, maar hopelijk houden ze het dan langer vol.
Ik smeer me ook suf met sudocreme en paardenlotion, maar smeren werkt sowieso niet afdoende. Derfen heeft hij een hekel aan dus dat krijg ik er niet op.
Ik heb een paar keer gevraagd om ervaringen met een goed stevig masker bijv. het Boett masker, maar volgens mij weinig ervaringen mee.
Heb de RSIH mee geleverde kap geprobeerd, de RSIH Vamoose Fly mask plus, een andere weet de naam niet en inmiddels één van Agradi, maar deze ligt op het moment in twee stukken. De RSIH meegeleverde kap bleef nog het beste zitten, maar ging bij de oren kapot plus hij kreeg er onder jeuk op het bonte gedeelte was het helemaal schraal en open, nog erger dan dit. Dus moet een lang masker hebben wat wel blijft zitten en ook sloopproof hebben. Ik hou me nog steeds aanbevolen voor suggesties, want het werkt zo niet. Had ik net die kap van Agradi en werd het hoofd mooi rustig ligt die in twee stukken :(

Ik baal er ook zo van en het liefst zeg ik nog vandaag zoek ik een plekje aan de kust, maar dan geld het wel voor beide, want die twee maatjes trek ik niet uit elkaar en dat is niet te doen. Vanaf volgend jaar gaan ze in ieder geval niet meer op gras, hoop echt dat het beter helpt, want dit is zo ontzettend sneu :(

die plekken op het hoofd komt vaak van de gewone huisvlieg he...zou dus kijken naar een middel die die dieren weg houdt
misschien smeren met iets met Deet er in?
(autan ofzo)
zelf vind ik smeren met sweet itch op het hoofd perfect tegen deze plekken..
bij appie werkt dat perfect tegen die vliegen en het verzacht d ejeuk enorm goed.
zo goed dat ik het zelf ook gebruik als ik geprikt ben en echt waar,de jeuk is dan weg *\o/*

had je ook voor de zekerheid een keer behandeld met een middel tegen mijt?
heb namelijk ooit zoiets bij een fjord weg zien trekken die we 2x met sebacil hadden behandeld.

sudocrem op het hoofd vind ik geen goed plan, is namelijk op waterbasis en kan met zon dan weer een nadelig effect geven

afgelopen week appie verzet op een ander stuk weide, stond echt inimini gras,maar wel veel suiker er in dus had hij gister lekker kriebel inh zijn staart en wilde wel graag zijn kont in mijn kast parkeren :+
heb hem flink de bak rondgejaagd zodat hij er wat uit kon rennen en zag dat de wei al bijna kaal was,dus zal de jeuk morgen wel weer mee vallen.
kan je nagaan dat gras bij hem echt invloed heeft.
kaal weiland prima,maar niet een weitje wat dan ook nog dik ander halve week kaal geweest is en er dus van dat lekkere jonge malse gras op staat..dat is echt slecht voor hem :j

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:16

Dank je voor de tips ellepel!
Ik dacht dat het van de muggen kwam en daarna de vliegen erop, omdat ze met de RSIH kap nog jeuk hielden en met de andere kap nog fijnere maas niet en het beter ging en ook rustig werd. Nu is vannacht de kap wel opgebleven dus hoop even dat het zo blijft tot we van de week de kap vast kunnen maken, het ziet er meteen zoveel rustiger uit.
De sudo creme doe ik inderdaad ook alleen met bewolkt weer of 's avonds zodat het al ingetrokken is, het geeft heel veel rust merk ik wel.
Middel tegen mijt nog nooit, maar goede tip, thanks!

Volgend jaar gaan ze hier ook volledig op zand met onbeperkt hooi, hopelijk gaat dat werken.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:01

Ik voer momenteel alleen granulaat van www.jepaardgezondenfit.nl 1 bekertje per dag, daar n schep natriumbicarbonaat en 1 schep glucobalance door en mn pony doet t goed. 4 uur op t gras, de rest op pp met hooi in slowfeeder. Veel bewegen en weinig gras. Ik zit hier alleen tussen bos ven en mais in en met de beestjes is t verschrikkelijk. Wie weet verhuis ik nog wel ns naar de kust

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:39

ik kom ook weer even binnenvallen. Na een sloopactie van mijn oude eczeemdeken heb ik laatst deze gekocht:
Afbeelding
Nu zitten er bij de hals schuifjes waar je een kopstuk aan vast kan maken. Ik heb de mensen van de site al gemaild of het kopstuk van hun site aan die schuifjes vast kan (foto is voor mij niet duidelijk namelijk en de tekst erbij ook niet :o ) maar krijg geen antwoord op mijn mail (grrr). Deken bevalt super alleen zoek ik een kopstuk wat eraan vast kan. Kent iemand deze deken en kan er een kopstuk aan vast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:37

die sleuven zijn niet voor een halstuk maar om het halster aan vast te maken ;)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:24

tja blond :o Wat zonde nou. Ik zet mijn dames nooit met een halster aan in de wei. Enig idee wat voor soort kap hier bij zou passen die net dat stuk achter de oren bedekt? Alle andere krijgt ze snel af en ik had gehoopt dat er eentje zou zijn die eraan vast zou kunnen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 20:48

Ik ga eerst even mijn verhaal maken voordat ik bij ga lezen.

Via fb mocht ik samen met stalgenoot skincalm proberen.
Zo jubbel stemming ik had dat hij bijna geen jeuk had. Zo omgedraaid is dat nu.

Ik heb de hele jeuk periode derfen gesmeerd en bij hoge muggen druk ook deken. Wat hooguit 2 weken geweest is.
Ben 25 aug. Begonnen met skincalm tot gisteren getest. Mijn conclusie tot nu toe voor manen staart werkt het niet. Op hoofd is wel haar terug gekomen onder buik dacht ik ook echter vandaag eens goed door ander laten kijken en daar is extra plek ontstaan echter er groeit wel haar. Heb dit ook terug gecommuniceerd en ze snappen het niet zeker omdar diego lichte eczemer is en de zee niet ver weg is er altijd wind staat. Maar nu zwaar jeuk heeft. Vandaag derfen gesmeerd deken is gewassen. Morgen hem lekker wassen en de deken erop.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:00

Jeeeetje Faniek wat ziet dat hoofd er sneu uit zeg!
Ik zou als ik jou was echt een eczeemkap opdoen, bijvoorbeeld eentje van premiere.
Kost je iets van 2 tientjes en wie weet kun je het tweedehands vinden?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:08

Hmmm ik had goede hoop dat het seizoen nu zon beetje voorbij was, t ging heel goed, maar nu vind ik toch steeds weer wondjes/korstjes in t laatste stukje manen en maantop. Die dus ook bijna weg is -O-

Baal er echt van t ziet er niet uit...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:37

opisop_shop schreef:
Jeeeetje Faniek wat ziet dat hoofd er sneu uit zeg!
Ik zou als ik jou was echt een eczeemkap opdoen, bijvoorbeeld eentje van premiere.
Kost je iets van 2 tientjes en wie weet kun je het tweedehands vinden?

Je wil niet weten wat ik aan kappen heb haha zie ook verdere reacties.
Première kap heb ik ook van vorige maar die zat vaak scheef dat ze niks meer zag opgegeven moment door het lint gegaan en door prikkeldraad van de buurman dus die kappen nooit weer.
Nu bezig om andere kap vast te maken aan de deken en nieuwe gekocht hopelijk blijven ze heel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:38

Hier ook helaas een beetje manentop geschuurd, opeens, poef? Vreemd :\

Jeuk aan de uier zwakt beetje bij beetje af, het gras krijgt hier een laatste groeispurt en stiekem kijk ik al uit naar de herfst :)

Met wat geluk heeft paardlief de laatste 6 - 8 weken haar deken op :)

Verlang er zoooo naar haar in haar blootje te zien :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:37

Faniek, als zo'n kap scheef zit is hij te groot. Bij Wisse zit hij perfect, bij Darren schoof hij ook. Nu een maat kleiner (shet terwijl hij grote c is ) en blijft welmliggen. Je zou ook dat gat uit kunnen knippen zoals iemand hier had gedaan, maar dan wel franjes eraan laten zitten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:41

Jammer dat het toch niet werkte norton, ben benieuwd of je snel verschil merkt nu je weer derfen en deken gaat gebruiken.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:42

opisop_shop schreef:
Faniek, als zo'n kap scheef zit is hij te groot. Bij Wisse zit hij perfect, bij Darren schoof hij ook. Nu een maat kleiner (shet terwijl hij grote c is ) en blijft welmliggen. Je zou ook dat gat uit kunnen knippen zoals iemand hier had gedaan, maar dan wel franjes eraan laten zitten.

Ik heb diverse maten liggen, geen die goed paste/juist bleef zitten. Zelfs al zat die nog zo strak dan zat die schuin of ik moest zo'n kleine maat geven dat hij niet eens om kon.
Dat is inderdaad nog een optie, maar we gaan nu eerst proberen deze kap vast te maken, deze zit ook lekker ver over de neus namelijk.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:42

Aangezien de nachten best koud zijn, vandaag voor het eerst zijn RSIH afgelaten. Want gaat super dit jaar. Dus ben heel benieuwd hoe ik hem zometeen aantref! Spannend......

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:05

Alleen voor de nacht dan denk ik? Het is hier overdag nog tegen de 20 graden of hoger en al ik om 6 uur 's ochtends bij ze kom vliegt er al heel wat knutten/muggen/vliegen gespuis rond.... :( Ik wacht nog even :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:42

Brr ik laat de deken nog niet af, ik vermoed dat die hier nog wel een week of 6-8 zal op blijven, vorig jaar kon de deken pas af half november :(

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:11

nou,ik heb mijn ecxeemdeken(ongebruikt) maar verkocht *\o/* ..

mijn pony heeft sinds de verhuizing eind maart naar deze stal nooit geen jeuk meer gehad...ook de 3 dagen bosrijk Veluwe nergens last van gehad.

ik heb nog een losse halsdeken eventueel als reserve..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:06

Wat Super fijn casanova