Dit jaar was het echt niet te doen qua vuurwerk en de stress ook heftig. Nog steeds geen duidelijke klachten, maar na 2 keer onverklaarbare koliek in korte tijd zijn we vrijdagavond met spoed naar de kliniek gestuurd omdat hij niet op de pijnstillers reageerde. Maag/darmen op echo niks afwijkends, dus besloten hem daar te laten afgelopen weekend en maandag toch maar een maagscopie te doen.
Hij heeft dus inderdaad maagzweren, zowel in de binnen als buitenbocht op de overgang en bij de uitgang van de maag varierend in graad 2-3. Hij is inmiddels thuis met 4 wkn gastrogard, 3 wkn 2x daags sucralfaat.
Hij staat op de gastro+ brokken van havens en ik geef hem 'savonds fibrebeet met lijnzaadolie. Verder krijgt hij hooi en kuil, omdat hij extreem kieskeurig is en zo in elk geval iets eet.
Ik heb wat teruggezocht naar veel gegeven supplementen voor straks na de medicijnen, maar er zijn zo veel reacties hier.. Ekygard gaat er absoluut niet in, dus ik zoek iets anders. Liefst ervaring van iemand met een kieskeurige eter
Iemand tips?Over 4 weken moeten we een controle scopie maken. Ook dat wordt nog een dingetje, de praktijk aan het eind vd straat heeft een te korte scope voor mijn grote reus & trailerladen is een drama en geeft heel veel stress. Hebben mensen ervaringen met dierenartsen die aan huis komen voor de scopie?