[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:47

Daarom zei ik ook, lijkt mij niet gezond dat een paard vervelt elke keer na het insmeren...
Maar ja aan de andere kant, het is niet rood of geirriteerd en dat verwacht je vaak wel als het om een allergische reactie gaat...
Staat er niets op die fles van bijwerkingen oid? of op internet te vinden?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:48

Nee
Het rare is ook dat de ingredienten allemaal natuurlijk zijn (ethische oliën) en de oliën die op de fles genoemd zijn zitten ook in haar vliegenspray die ik al jaren gebruik en waar ze nog nooit enige reactie op gegeven heeft.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:59

Hmm ik heb er ook niets over kunnen vinden, wel duur spul zeg! Maar goed.. als het maar werkt.

Maar zijn de huidschilfers niet gewoon een eczeemkenmerk? Dat het extra opvalt doordat het spul het meer zichtbaar maakt?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:07

Normaal heeft ze wel een paar huidschilfers op staart en manen, maar niet van die vellen. En de vellen zitten ook bij haar benen (waar ze ook last van jeuk heeft).

Wordt de jeuk van jullie paarden al minder?
Bij mijn pony lijkt het alleen maar erger te worden Scheve mond Ze heeft ook jeuk tussen haar benen, soms slaat ze zichzelf gewoon Scheve mond

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:09

Met eczeemdeken om is mijn pony heel rustig Lachen echt perfect!
Dus heel veel jeuk heeft hij niet, niet meer dan een normaal paard wel eens wil krabben/schuren Lachen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:26

Mijne heeft de Rambo Sweet Itch Hoody om, maar nou steken die krengen haar op h'r benen.
En ze krijgt telkens dat kapje af, dus vaak wordt ze ook achter haar oren gestoken.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:38

Scum schreef:
Ik denk niet dat dat fijn blijft zitten Rody. Als ze dan gaan grazen zakt het af.

Welnee, dat gaat prima hoor!
Ivanhoe heeft er geloof ik eentje, www.ivanhoe-products.nl geloof ik.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:03

Ik heb ook een halsdeken van Ivnahoe en ik vind de pasvorm niet echt geweldig. + de hals blijft niet mooi zitten als het hoofd omhoog is. Dan zakt ie af. Je moet dus zelf al elastiek erin zetten om hem goed te laten zitten...of een dingetje eraan maken om aan het halster vast te maken. Ik vind het voor zo'n dure halsdeken "prut"...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:04

grrrr Boos!

had ik zo mooi die hals aan ap zijn deken bevestigd... Huilen

als hij graast glijd de deken bij zijn schoft een stukje naar beneden en daar is het bloot.

en precies op dat stuk zit dus nu weer plak eczeem Boos!

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:19

Pff dacht ik dat het zo goed ging zonder exzeemdeken, heeft ze vandaag op de wei weer geschuurd Boos!
Echt balen, maar dan maar de eczeem en winterdeken op he!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:43

Moondance, denk dat het nu weinig nut meer heeft om de deken op te doen. Ja om verdere jeuk te voorkomen,maar nu zal je paardje het hele jaar nog wel jeuk huden van die dag zonder deken..

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:32

Mischa4ever schreef:
Moondance, denk dat het nu weinig nut meer heeft om de deken op te doen. Ja om verdere jeuk te voorkomen,maar nu zal je paardje het hele jaar nog wel jeuk huden van die dag zonder deken..

nou het hele jaar van die ene dag zonder deken? of bedoel je dat niet?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:32

Ja dat bedoel ik wel.
Tenmiste, dat hebben de mensen die ik gesproken heb. Die niks deden omdat het goed ging, 1 nachtje deken af, rest van het jaar jeuk.
Wil natuurlijk niet zeggen dat dat ook bij jou paard zo is, elk paard reageerd weer anders..

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:34

Ik heb mijn pony vandaag ook zonder deken gezet, in ieder geval voor de nacht. Morgenvroeg ga ik weer even kijken hoe het is gegaan. Het heeft hier gisternacht bijna gevroren, en vanacht was er ook alweer kans op de eerste nachtsvorst.

Hier gaat alles echt super, alleen haar hoofdje ziet er wel slecht uit Ach gut

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:38

Zijn bultjes ook symptomen van eczeem? Want Misty heeft een soort bultjes op haar lichaam, kunnen ook muggenbulten zijn?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:00

brandnetels ligge te droge Haha!
heb ze gevonden stonden tusse de bossen dus meteen uit gehaald.

hij had vandaag alleen jeuk op zijn staart. twijfeld of het door minder mugjes is of stoppen met dat hypo spul.
ben er ook niet geweest tijdens mugjestijd moest werken dus niet precies kunne zien

ik zie de mugjes wel. als ik op mijn paard kijk zitten er hele kleine wittige beestjes. en dat zijn ze

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:35

Sodeletuut schreef:
Zijn bultjes ook symptomen van eczeem? Want Misty heeft een soort bultjes op haar lichaam, kunnen ook muggenbulten zijn?

Jep.

cow_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:44

ikkiN schreef:
Hoi,

Vraagje: Mijn (bijrijd)pony heeft nu sinds vorig jaar zomereczeem. Zelfs een Rambo Sweet Itch deken hielp niet, nu heeft haar eigenaar een lotion gevonden ergens uit de Veluwe: TKC97. Het werkt super, ze schuurt nauwelijks meer en ze laat alles heel (behalve haar staart). Maar nou heeft ze iedere keer nadat ik het heb ingesmeerd, een dag later een soort vervelling. We smeren het om de 3 a 4 dagen in zoals op de fles staat beschreven, we schudden het spul goed.

Van sommigen hoor ik dat het goed is dat ze vervelt omdat haar huid zich dan aan het herstellen is. Maar sommige plekken zijn nu ook nog maar heel dun behaard, ik denk aan een allergische reactie.

Wat denken jullie?

Hi Ikkin, pas maar op, ik heb bij mijn exceempaard veerust gebruikt bij de manen.... en daar kwam op een gegeven moment allemaal golven bij der huid, plooien zeg maar en daarna begon het te vervellen, echt wel dat ie van mij gewoon verbrand was door dat spul. De een kan er beter tegen dan de ander, maar als je er vellen bij krijgt zou ik zeker wel oppassen of het niet verbrand is door een allergische reactie. Ik ben die van mij meteen gaan koelen met water en heb het spul weggegooid. Ze heeft een ZEER gevoelige huid, waar ik niet zomaar iets kan opsmeren of opspuiten....

En ik hoor vaak dat TKC een erg heftig middel is wat zowieso nooit in de zon gebruikt mag worden ivm verbranden...
Mij hebben ze het afgeraden om het te gebruiken, ik zou bij haar zowat een gat (bij wijze van spreken) in haar huid branden.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 12:01

tkc is idd een erg krachtig middel en ethische olieen kunnen ook erg sterk zijn. ik dacht trouwens dat je met tkc je paard moest wassen. of zijn er ook andere vormen?

ik netjes brandnetels in de wei gegooit vanochtend. meneer ruikt er zo es aan trekt zn neus op en loopt partij arrogant weg. vrees dat hij het niet gaat eten. heb het maar laten liggen misschien dat hij het vanmiddag nog pakt

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:06

Mischa4ever schreef:

Hmm ik denk dat dat bij Radhika wel meevalt, Radhika heeft maar een hele lichte vorm van exzeem..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:42

Ik denk ook niet dat als ik mijn pony een dag zonder deken doe, hij de rest van het jaar daardoor jeuk heeft, maar ja hij heeft ook een milde vorm en kan zelfs met een gewone fijnmazige vliegendeken zich wel redden Lachen
Probleem vind ik wel altijd weer die pasvorm..
Dekens met hals zijn volgens mij alleen geschikt voor mooie slanke kwpners ofzo Clown Want ik heb voor mijn welsh van 1.45 een dekenmaat 195 nodig!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:47

Als ik de mijne 1 dag zonder buiten doe dan heeft hij alleen die dag jeuk. Gisteren heeft hij trouwens de hele dag met een dunne winterdeken (zelfs zonder staartflap) buiten gelopen. Ik heb hem rond 6 uur binnen gedaan.
Toen ging hij eerst eten. Ik heb even op een afstandje staan te kijken maar toen ging hij zijn manen schuren. Wel maar heel even.
Wat Sweet Itch erop gedaan maar dat vond hij niet zo leuk.
Staart reageerde ook niet op krabben.

Hopelijk is het dus gedaan nu met die monstertjes.
Oro is trouwens een KWPN van 1.85. Hij heeft een deken met de hals eraan vast en ik moet zeggen dat die hem fijn past. Gaat ook niet schuiven en trekt nergens. Ik was er in het begin wel wat huiverig voor dat hij rondom de oren zou trekken. Oren heb ik trouwens door mijn schoonmoeder laten vermaken want de gaten zaten veel te dicht bij mekaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:49

hihi zie je wel Tong uitsteken die dekens zijn gewoon gemaakt voor kwpn'ers! Haha!

Mijn pony vindt echt alles best wat over zijn hoofd gaat gelukkig, moet ook wel.. want ik smoor hem zowat als ik dat ding erover heen moet jensen... Dat ze daar niet iets makkelijkers op hebben gevonden Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:54

Maar ik wilde alleen aangeven dat mijn KWPN niet standaard is. Hij heeft een enorme hoge schoft en ik heb nergens standaardmaten in. Zijn eerste deken was een Bucas. Die heb ik tig keer laten vermaken omdat ik bang was dat geen andere hem zou passen.
Die van nu weet ik zo het merk niet van, maar daar ben ik ook bang voor geweest. Als je wil kan ik weleens kijken wat dat voor merk is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:00

Die van mij past gelukkig wel dekens, maar alleen in echt grote maten. Goddank pastte hij dus wel de goedkope pagony eczema Nagelbijten / Gniffelen
En de hh flyprotectionset valt ontzettend ruim gelukkig. Lachen

Maar het valt mij wel op dat de meeste halsdeken echt zo niet geschikt zijn voor de gemiddelde speknek.

In de winter heb ik een halsloze regendeken van ehhh rambo Lachen Dan hoef ik ook gelukkig maar een maatje 185.

Moest wel lachen in de divoza toen ik om een maatje 195 vroeg voor een d pony, ze keken mij echt aan alsof ik gek was Tong uitsteken