[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 23:09

eerste jaar heb ik preventief Derfen gesmeerd, ik heb vorig jaar alleen gesmeerd bij jeuk en anders 1x per wseek, merkte geen verschil met het preventief smeren van het jaar ervoor.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:49

Nou ja, misschien is 1x pw ook wel voldoende. Zijn manenkam doe ik ook maar 1x pw en daar is niets aan geschuurd. Vanmiddag de staart dan behandelen, zou toch prettig zijn als het zo goed werkt dat hij geen deken op hoeft.
Vind de jeuk voor hem niet fijn, maar lijkt me (als ik een paard zou zijn) veel prettiger om bloot te kunnen staan. Al gaf hij niet de indruk dat hij het vervelend vond om de rsih op te hebben..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 08:53

Derfen, kan je dat ook op de buik en uier smeren?

Mijn maflinger heeft uiteraard witte manen en zou het zonde vinden om daar derfen op te doen :')
Maar misschien dat het een uitkomst biedt voor haar buik :j

Tot hier toe nog geen kriebels, maar wel al wat geschud met de manen tijdens het rijden,
dus er is iets op til....

Paardlief krijgt momenteel 1 bot hooi per dag en een halve kilo pavo nature's best.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 09:01

Ik smeer de Derfen met een spuitje op de manenkam en wrijf het er vervolgens overuit. Zou dat bij een schimmel ook heel erg zichtbaar zijn? Als je het gedoseerd over de manenkam verspreid?
Zou het zelf dan ook zonde vinden, maar ja, tot dusver werkt het hier en kunnen de manen nog bloot, dus dat zou ik er dan wel voorover hebben.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:28

Ben eeg benieuwd naar de meningen halverwege het seizoen over derfen :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:06

Zetten jullie een geschoren paard ook al onder de eczeemdeken? Of nog met een dekentje erover?
Mijn haflinger is nog heel kort in de vacht, denk zelf nog te kort voor zonder "winter"deken, maar wil ook weer niet te laat zijn met de eczeemdeken ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 11:24

Je kan best de zomereczeem deken onder de gewone deken doen, dan wel zonder buikflap. Een halsdeken biedt daarbij ook een uitkomst!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 12:41

@ikenindi kan, verschillen we daarin van mening. Ben ook begonnen met de Pagony deken, hij heeft het ongeveer 1 week uitgehouden hier. Pasvorm vond ik niet fijn en de stof ook niet, binnen no-time was de stof gescheurd. Maar als jij die deken wel fijn vind, helemaal goed! Niet elke deken is geschikt voor elk paard. Zelf vond ik de everline deken (120 euro) erg fijn, de Ivanhoe deken vind ik ook goed (120 euro) en heb nu een rambo deken (150 euro)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:05

Intel: vroeger werd daar niet over nagedacht en boeren deden maar wat, tegenwoordig zijn wij mensen veel meer bezig met het welzijn dan hiervoor.

Gisteren bij pony geweest, geen jeuk nog.
Wel miste ik ineens een heel stuk uit de staart, ze had ineens een dun plukje hangen.
Kwam de stalbaas me vertellen dat ze 'smorgens lekker d'r staart over de deur had hangen.
Toen draaide ze zich om en bleef een grote pluk vastzitten in de schuif, met als gevolg dat de hele pluk werd uitgerukt. |(
Jammer, maarja het blijven dieren hé.

Woensdag wil ik de deken erop gooien.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:07

Ik heb een vraagje. Mijn pony heeft behoorlijk last van eczeem. Ze staat met een Rambo-deken, waar ik zelf wat aan geknutseld heb zodat haar uiers ook grotendeels bedekt zijn. Echter jeukt ze ook haar benen zo nu en dan. Nu hoorde ik op stal over beenbescherming, weten iemand hier waar ik deze kan kopen? En zijn haar benen dan echt van onder tot boven beschermd? Kan via google niet echt wat vinden.

Vorig jaar heb ik meegedaan met het onderzoek van NML Health, en mijn haflinger reageerde hier heel goed op! Waar kan ik deze zalf kopen en hoe heet het?
Bedankt!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:08

Ai, was zonde _CS_!
Maar net zoals je zegt, het hoort erbij.

Wou gister de deken erop gooien, maar nog totaal geen jeuk.. laat mn ventje het liefst zo lang mogelijk zonder dekentje staan.. Heb wel alle gaten in de deken genaaid (dat waren er veel!) toch maar kijken of ik binnenkort een reservedekentje kan aanschaffen.. want zo goed zijn mijn naaikunsten niet :P

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:09

Heb nog nooit van NML Health gehoord, maar misschien kan je het beste je contactpersoon van dat onderzoek even mailen? Die weet vast wel hoe het heet.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:11

EquiPhoto schreef:
Heb nog nooit van NML Health gehoord, maar misschien kan je het beste je contactpersoon van dat onderzoek even mailen? Die weet vast wel hoe het heet.

Oh, ik meende vorig jaar dat veel mensen uit dit topic meededen bij het onderzoek.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:12

Ik ben sinds 3 weken bezig met Cavalesse. Ik heb nog geen deken nodig en geen jeuk klachten hier. Ik zweer bij de RAMBO SIH!
Derfen kun je ook op de uier ed smeren. Mocht je paard wel overgevoelig hierop reageren dan heb je nog de mildere creme variant. Derfen onder de deken mn manenkam vind ik niet zo'n succes. Het broeit toch wel veel en de manen blijven niet mooi (vallen plukken uit). Ik doe Derfen op de blote delen, en vergeet de benen niet want daar vallen ze ook aan!
De maantop en gezicht doe ik ook met Derfen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:14

Ik kan wel goed met de naaimachine overweg dus mijn dekens zijn net een lappendeken haha.
Vorig jaar was ze erg vechterig, en kwam eens en toen lag de halve deken doormidden (stalbaas wou hem net eraf halen en voor me naaien), maar heb hem zelf gewoon weer in elkaar gefrutseld en heeft de rest van de tijd nog gewoon opgelegen.
Ook laatst toen ik hem gewassen had zat het allemaal nog prima, dus hij is gewoon weer richting stal gegaan.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:14

Ik zie veel Derfen voorbij komen. Dat werkt dus goed? Mijn pony heeft met name jeuk bij haar uiers. Heb mijn Rambodeken beetje aangepast, zodat haar uiers bijna volledig zijn bedekt. Ook jeukt ze nogal op haar hoofd.
Kan Derfen op hoofd en uiers gesmeerd worden? Wellicht dat ik dat ook eens ga proberen (misschien is dat ons wondermiddel wel.. Vermoeiend, heb al zoveel geprobeerd!)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:19

intel_1x zat zelf ook te kijken naar cavalesse, verwachtingen zijn goed! Hou ons op de hoogte :)!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:29

Mloes schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn pony heeft behoorlijk last van eczeem. Ze staat met een Rambo-deken, waar ik zelf wat aan geknutseld heb zodat haar uiers ook grotendeels bedekt zijn. Echter jeukt ze ook haar benen zo nu en dan. Nu hoorde ik op stal over beenbescherming, weten iemand hier waar ik deze kan kopen? En zijn haar benen dan echt van onder tot boven beschermd? Kan via google niet echt wat vinden.

Vorig jaar heb ik meegedaan met het onderzoek van NML Health, en mijn haflinger reageerde hier heel goed op! Waar kan ik deze zalf kopen en hoe heet het?
Bedankt!

Ik weet dat Boett beenbeschermers heeft, maar volgens mij alleen voor de voorbenen en dan tot de voorknie.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:30

zag laatst wel een deken met afneembare beenbescherming (voor en achter) maar weet dus ff niet meer waar :+. Was wel erg prijzig, 54 euro voor en 70 euro achter als ik het me goed herinner..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:31

even voor de mensen die hun paard dus echt helemaal gaan inpakken.
houden julli er wel rekening mee dat jed an wel een vitaminesupplement gaat geven waar voldoende vitamine D in zit?
als paarden zo ingepakt staan kunnen ze daar wel een tekort aan krijgen :j

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:32

Goed punt ellepel, maar hoe zit dat dan met ons mensen? Wij hebben toch ook van onder tot boven kleren aan :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:36

die van mij staat met regendeken met hals. Hij is ook geschoren. Maar denk dat ik maar de vliegendeken onder de regendeken doe omdat ze geen regen afgeven. Dan heeft ie toch een hals. Tot nu toe nog geen gejeuk gezien.

Ik ben ook aan een drainage kuur begonnen ben beniewd of dat wat doet.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:55

Ik heb mijn shet nog zonder deken lopen..
Is geschoren dus loopt wel met een winter dekentje.
Ik heb nog totaal geen verschijnselen van jeuk enzo gezien.

Vorige week hebben ze alle bomen gekapt bij ons naast het weiland dus ik ben erg benieuwd of dat verschilmaakt kwa hoeveelheid mugjes endingen

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:59

ZusJacobs schreef:

Bedankt!

Ik kwam deze site tegen:http://www.tekstotaal.com/cboett-n.html
Bij Atorka kan je voorbeenbeschermers bestellen, ik heb er zelf geen ervaring mee.
Bij Snuggy Hoods kan je ook voorbeenbeschermers er bij bestellen: http://www.snuggyhoods.com/Legs-M395

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:01

Hoor trouwens net dat onze buren iets vrij aparts gaan proberen bij hun exzemer..
Deze staat op een speciaal voer dieet en nu gaan ze vanaf morgen elke dag een glaspaardenmelk door het voer mengen omdat dit goed zou zijn voor je afweer systeem etc..
Ben benieuwd of het wat uitmaakt..