Madam dus ingevlochten en de eczeemdeken uit de kast getrokken.
Zoals altijd stak ze weer gewillig d'r hoofdje erdoor.
Vanaf nu dus geen bloot meer voor ons

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kkkaren schreef:Iemand ervaring met Derfen?
Derfen
Derfen is een lotion die gebruikt wordt om jeuk veroorzaakt door zomereczeem, mok en parasieten bij paarden te voorkomen. De verzorgende werking herstelt de huid van paarden. Op insecten en parasieten heeft het een afwerende werking. Het product is 100% plantaardig.
Er zijn verschillende manieren om Derfen te gebruiken, afhankelijk van de reden waarvoor je Derfen gebruikt.
Bij overlast van parasieten en insecten kan Derfen onverdund op de huid worden gesmeerd en ingewreven. Aanbevolen wordt hiervoor plastic handschoenen te gebruiken vanwege de overheersende geur van Derfen. Derfen hoeft alleen op de plek te worden gebruikt waar het paard last heeft. Sommige parasieten blijven in de buurt van de nek en het hoofd. Het is dan niet nodig om het paard in zijn geheel in te smeren. Behandeling begint met 1 x per 2 dagen insmeren. Na een week kan worden afgebouwd tot 1 x per week insmeren.
Bij zomereczeem kan Derfen op de plekken worden gesmeerd waar de jeuk is. Dit kan onverdund, maar ook als mengsel met vaseline. Voor onverdund gebruik een beetje op de hand doen en inwrijven (met handschoen). Bij plekken die moeilijker bereikbaar zijn (bv. In de manenkam) kan eventueel een spuitje worden gebruikt om het tussen de manen te krijgen. De hoeveelheid behandelingen hangt af van de mate van overlast voor het paard. Begin met om de dag dun insmeren. Na een aantal behandelingen zal de jeuk dermate afnemen dat 1 x per week voldoende is. Derfen verdwijnt niet door regen en hoeft na een regenbui dus niet extra te worden opgesmeerd.
Indien men Derfen op vlakke stukken wil gebruiken (billen, flank) kan er ook gemengd worden met Vaseline. Dit kan handig zijn om een groter vlak uit te smeren. 1 op 1 mengen in een kommetje en dan opbrengen is de eenvoudigste wijze van aanbrengen.1 x per week is over het algemeen voldoende, al kan ook hier worden begonnen met om de dag insmeren.
Bron: http://www.atorka.nl/ij-artikel.php?art ... erm=DERFEN
en meer info op: http://www.zomereczeem.info/004.htm
chipieke schreef:toevallig iemand uit belgië die ook drainage compositum wilt bestellen? Of iemand die dicht bij de grens van België woont waarmee ik het kan bestellen? Heb net even op de site van de paardendrogist gekeken en de verzendkosten zijn de helft van de kostprijs van het flesje. Maakt op zich niet uit, maar elke euro die een mens kan sparen is handig he
Of iemand een adresje uit belgië? Google zegt niet veel...
LiZe_oRioN schreef:Was vanmorgen bij mn pony en ik voelde dat zn manenkam alweer erg dik en hard was.. maar ik dacht..dit kan niet! Toch maar ff hier gekeken en zie dat er al meerdere bezig zijn met eczeemdekens dus morgenvroeg gaat meteen de hoody er weer op!
amber2202 schreef:Die van mij heeft sinds gister ook weer zn eczeemdekentje op..