hallo, ik meld me ook.....
Ik heb een fries X tinker met staart en manenexceem. Sinds 2 jaar staat ze bij ons en heeft ze ongelooflijk veel last ervan.
Vorig jaar heeft ze een veulen gehad. Tijdens de dracht had ze bijna geen last. Vanaf dat het veulen was geboren echt mega veel last.... Denk dat dit komt door de hormonenhuishouding!!!
Dit jaar gaat het een stuk beter met haar.
In maart heb ik haar de deken (pagony exceemdeken) opgedaan. Was er vorig jaar te laat mee en wilde er nu echt voor aan zijn!!!
Ze heeft wel geschuurd, haar manenkam is ook dik, maar haar manen zitten er nog aan!!!!!
Op advies van de dieranarts heb ik haar op een heel schraal stuk gezet. Volgens hem kan veel gras ook nog invloed hebben op het exceem. Op dat moment heeft ze haar hoofdkap ook opgekregen omdat ik zag dat ze daar aan schuurde.
Nu staat ze nog steeds op een schraal stuk. 's morgens komt ze een uur bij het hooi en 's avonds nog een keer!!! Ook geef ik haar knoflook bij en heeft ze haar deken op.
Gaat allemaal best goed, zolang de deken maar niet af hoeft.
Met rijden is het een drama. Ik spuit haar zo goed mogelijk in.
Ze slaat om zich heen, bokt, schut haar hoofd, ze is zelf 1 X gaan liggen rollen met mij erop!!!
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen???
Heb inmiddels al een vermogen uitgegeven aan vliegenspray!!!!!

Deze deken heeft ze nu op en werkt echt goed!!!!! (pagony exceemdeken)

Dit was vorig jaar nadat ze het veulen heeft gekregen!!!!

Ook flink aan haar staart geschuurt toen!!!
Gelukkig heeft ze dit jaar minder last ervan!!!!!