[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:52

maar als ik de korstjes er af haal, dan heb ik daar weer open wondjes denk ik... besmet ik dan de boel niet weer??

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:58

Nee, mok is niet besmettelijk

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:30

DianneF schreef:
maar als ik de korstjes er af haal, dan heb ik daar weer open wondjes denk ik... besmet ik dan de boel niet weer??

Je moet de korstjes er niet aftrekken zodat er wondjes ontstaan inderdaad, maar ze moeten er wel af.
Je moet proberen de korstjes week te krijgen, zodat ze er zelf afvallen Lachen

Dat kan bijvoorbeeld met groene zeep (de vaste vorm) of vaseline.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:40

ja ik smeer nog steeds met die zalf... ook soort vaseline volgens mij... ik haal de losse korstjes er wel af, maar dan laat ik die vaste nog wel ff zitten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:52

Nou, ik kom me ook weer eens melden.
(Over Keet; m'n 4jarige Fries met maar wát huidproblemen).

Ze is onlangs doorgemeten & heeft een aantal druppels/kruiden nu
dagelijks door der voer, waaronder een krachtige reinigingskuur.
De Zink Zwavelpasta mocht ik vanwege de zwavel, die ze momenteel
niet mag, niet meer gebruiken.
Wel moest ik haar benen (alle 4) behandelen met Dodezeezout (scrubben)
en Calendulagel. Er zitten nog wel ieniemini plekjes, maar vergeleken met
de voorgaande periodes is geen enkele behandeling zó effectief geweest.
Echt super!
*klop klop

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:59

wij smeren nu sinds een week ongeveer sudocreme bij micky.
Ik heb het idee dat het al iets beterder gaat met zijn mok.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 08:48

ik smeer met calendula zalf, ik denk dat mijn paard hier het beste op reageerd..

Maar ik vraag me nog steeds af wat die poeder (over voer) tegen mok nou ook al weer was?
niemand die me kan helpen?

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:52

gelukkig ik ben van mijn mok af . het heeft wat geld en inspanning gekost maar joepie gelukt .nou goed in de gaten houden bedankt voor de steun

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:29

Onze pony heeft nu ook aan een voetje (het enige witte voetje wat ze heeft Knipoog ) mok. Scheve mond Maar ze loopt nu dus echt slecht. De DA heeft antibiotica voorgeschreven, namelijk 4 scheppen per dag en we moeten 's avonds zalf erop smeren.
Nu heb ik zelf ook nog maar wat mokzalf besteld om overdag haar voetje een beetje vettig te houden, want die zalf van de DA droogt volgens mij ontzettend uit.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 16:00

jesse_rulez schreef:
Onze pony heeft nu ook aan een voetje (het enige witte voetje wat ze heeft Knipoog ) mok. Scheve mond Maar ze loopt nu dus echt slecht. De DA heeft antibiotica voorgeschreven, namelijk 4 scheppen per dag en we moeten 's avonds zalf erop smeren.
Nu heb ik zelf ook nog maar wat mokzalf besteld om overdag haar voetje een beetje vettig te houden, want die zalf van de DA droogt volgens mij ontzettend uit.

Het vocht er uit trekken, is ook de bedoeling van mokzalf he?!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:14

Die zalf heeft echt zo'n tandpasta effect Clown Er laat nu trouwens een heel stuk huid los. Is dat normaal? Bloos

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:55

trippel heeft de mok over!!! bedankt allemaal!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:00

@ Jesse_rulez : het hangt er vanaf wat er onder die huid zit
Bij het ene paard gaat het los bij het ander paard niet. Elk paard reageerd weer anders.

Als er gewoon "gezonde" (dus dichte huid) onder zit is er niks aan de hand. Als het "open" is (dus eigenlijk een wond) dan is het niet goed.

Als het goed is laat de huid alleen los als er daaronder al weer nieuwe huid zit.

Ik zou er geen andere zalf bij smeren trouwens, die zalf van de DA heeft niet zonder reden die werking.
Zodra de mok over is kan je met andere dingen smeren om de huid weer wat soepeler te krijgen. Uier zalf/creme *creme is prettiger, dat trekt meer in* is daar goed voor, maar je moet wel eerst zeker weten dat de mok over is!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:51

Eronder lijkt inderdaad een 'mooie' nieuwe huid te zitten. Ja
Maar ze loopt nog steeds niet rad. Scheve mond

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:44

jesse_rulez schreef:

Even contact opnemen met de DA? Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:28

Mocht mok nou naar binnen slaan dan kun je ook een groene leem gebruiken om de gifstoffen uit het lichaam te werken, bloed te zuiveren en weerstand te verhogen.

Groene leem is uiteraard ook te gebruiken als jaarlijks (of 2x per jaar) onderhouds kuur.

Voor een infectie is het slim om groene leem te vermengen met jeneverbes en tea tree olie.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:50

Richtje schreef:
jesse_rulez schreef:

Nog meer DA? Vind 6 DA-bezoeken op 1,5 week tijd toch meer dan voldoende Knipoog
Maar ze loopt nu tenminste weer normaal. Heeft er nog iets last van met lopen, maar het is qua lopen eigenlijk weer (bijna) helemaal oké. Alleen laat haar huid nu steeds meer los. Maar daaronder zit wel telkens een nieuw roze huidje. Lachen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:52

annebe schreef:
Mocht mok nou naar binnen slaan dan kun je ook een groene leem gebruiken om de gifstoffen uit het lichaam te werken, bloed te zuiveren en weerstand te verhogen.

Groene leem is uiteraard ook te gebruiken als jaarlijks (of 2x per jaar) onderhouds kuur.

Voor een infectie is het slim om groene leem te vermengen met jeneverbes en tea tree olie.

Wat bedoel je met 'naar binnen slaan'?
Ze krijgt wel nog steeds 4 scheppen antibiotica per dag. Lachen (2 's ochtends en 2 's avonds)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:35

Weer een vraagje.

Kan ik de de benen wassen met mok? Ik heb gelezen dat het droog moet blijven.. Maar het is best vies elke keer en ik wil een keer goed kunnen zien in hoe verre het zich al aan het genezen is.
Het is nu bij de meeste benen nog maar een beetje roze (niet zo fel meer) en de korstjes zijn er al af. Verder is het niet ''warm'' of dik meer.

Dus mag ik het wassen?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:24

Oops... als ze antibiotica krijgt dan vooral GEEN groene leem geven!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:42

jesse_rulez schreef:
Richtje schreef:

Nog meer DA? Vind 6 DA-bezoeken op 1,5 week tijd toch meer dan voldoende Knipoog
Maar ze loopt nu tenminste weer normaal. Heeft er nog iets last van met lopen, maar het is qua lopen eigenlijk weer (bijna) helemaal oké. Alleen laat haar huid nu steeds meer los. Maar daaronder zit wel telkens een nieuw roze huidje. Lachen

Contact opnemen hoeft niet te betekenen dat ze langskomen he Knipoog En het is absoluut zat... Maar als meer nodig is, is er meer nodig.

Bij twijfel neem ik iig wel altijd even contact op, zeker als er zo intensief behandeld wordt Lachen Fijn dat ze wel weer wat opknapt!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:45

traan_beauty schreef:
Weer een vraagje.

Kan ik de de benen wassen met mok? Ik heb gelezen dat het droog moet blijven.. Maar het is best vies elke keer en ik wil een keer goed kunnen zien in hoe verre het zich al aan het genezen is.
Het is nu bij de meeste benen nog maar een beetje roze (niet zo fel meer) en de korstjes zijn er al af. Verder is het niet ''warm'' of dik meer.

Dus mag ik het wassen?

Dan kan je het best een keer wassen Lachen Droog het daarna alleen wel heel goed af....

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:49

Oké, super bedankt Knipoog

Dan ga ik het morgen eventjes wassen.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:24

jesse_rulez schreef:
Richtje schreef:

Richtje schreef:
Contact opnemen hoeft niet te betekenen dat ze langskomen he Knipoog En het is absoluut zat... Maar als meer nodig is, is er meer nodig.

Bij twijfel neem ik iig wel altijd even contact op, zeker als er zo intensief behandeld wordt Lachen Fijn dat ze wel weer wat opknapt!

Ja, wij ook hoor, we hebben dit jaar helaas al een paard moeten laten inslapen Verdrietig , dus geloof maar dat we er alles aan doen om Lady te helpen, want nog een pony verliezen zou echt té erg zijn.. . Daarom is hij ook al zo vaak langsgekomen. Bovendien was het in het begin nogal onduidelijk wat ze had (aan haar voetje was in het begin namelijk helemaal niks te zien, terwijl ze wel stokkreupel liep) en bleef ze maar slecht lopen, vandaar dat hij zo vaak haar onderzocht/behandeld heeft. Maar goed, ze draaft en galopeert nu weer lekker door de wei en dribbelt naast je op straat van enthousiasme, dus het gaat nu echt weer een stuk beter. Haar huid valt nu echt overal van haar voetje af. Dus hopelijk is het snel over. We hebben bij de paardendrogist van die beenbeschermers tegen de zon gekocht, dus hopelijk helpt dat in het vervolg. Maar goed, eerst moet ze helemaal genezen zijn voordat we die kunnen omdoen. Lachen

Wij moeten trouwens van de DA dagelijks het voetje wassen met badedas. Daarna drogen we het wel goed natuurlijk.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:09

Mijn paard had ook last van mok. (voornamelijk achter). Ik heb het weg gekregen met wassen met badedas. Hoorde laatst ook dat wassen met dettol ook goed werkt. Iemand ervaring daarmee? Ze heeft nu namelijk weer een paar korstjes en ik wil kijken of dit misschien werkt. En dat het dan ook weg blijft. Want nu komt het tich iedere keer in lichte mate terug.