Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DianneF schreef:maar als ik de korstjes er af haal, dan heb ik daar weer open wondjes denk ik... besmet ik dan de boel niet weer??
jesse_rulez schreef:Onze pony heeft nu ook aan een voetje (het enige witte voetje wat ze heeft) mok.
Maar ze loopt nu dus echt slecht. De DA heeft antibiotica voorgeschreven, namelijk 4 scheppen per dag en we moeten 's avonds zalf erop smeren.
Nu heb ik zelf ook nog maar wat mokzalf besteld om overdag haar voetje een beetje vettig te houden, want die zalf van de DA droogt volgens mij ontzettend uit.
jesse_rulez schreef:Eronder lijkt inderdaad een 'mooie' nieuwe huid te zitten.
Maar ze loopt nog steeds niet rad.
Richtje schreef:jesse_rulez schreef:Eronder lijkt inderdaad een 'mooie' nieuwe huid te zitten.
Maar ze loopt nog steeds niet rad.
Even contact opnemen met de DA?
annebe schreef:Mocht mok nou naar binnen slaan dan kun je ook een groene leem gebruiken om de gifstoffen uit het lichaam te werken, bloed te zuiveren en weerstand te verhogen.
Groene leem is uiteraard ook te gebruiken als jaarlijks (of 2x per jaar) onderhouds kuur.
Voor een infectie is het slim om groene leem te vermengen met jeneverbes en tea tree olie.
jesse_rulez schreef:Richtje schreef:Even contact opnemen met de DA?
Nog meer DA? Vind 6 DA-bezoeken op 1,5 week tijd toch meer dan voldoende![]()
Maar ze loopt nu tenminste weer normaal. Heeft er nog iets last van met lopen, maar het is qua lopen eigenlijk weer (bijna) helemaal oké. Alleen laat haar huid nu steeds meer los. Maar daaronder zit wel telkens een nieuw roze huidje.
traan_beauty schreef:Weer een vraagje.
Kan ik de de benen wassen met mok? Ik heb gelezen dat het droog moet blijven.. Maar het is best vies elke keer en ik wil een keer goed kunnen zien in hoe verre het zich al aan het genezen is.
Het is nu bij de meeste benen nog maar een beetje roze (niet zo fel meer) en de korstjes zijn er al af. Verder is het niet ''warm'' of dik meer.
Dus mag ik het wassen?
jesse_rulez schreef:Richtje schreef:Even contact opnemen met de DA?
Nog meer DA? Vind 6 DA-bezoeken op 1,5 week tijd toch meer dan voldoende![]()
Maar ze loopt nu tenminste weer normaal. Heeft er nog iets last van met lopen, maar het is qua lopen eigenlijk weer (bijna) helemaal oké. Alleen laat haar huid nu steeds meer los. Maar daaronder zit wel telkens een nieuw roze huidje.
Richtje schreef:Contact opnemen hoeft niet te betekenen dat ze langskomen heEn het is absoluut zat... Maar als meer nodig is, is er meer nodig.
Bij twijfel neem ik iig wel altijd even contact op, zeker als er zo intensief behandeld wordtFijn dat ze wel weer wat opknapt!