Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamorka schreef:Endoscopie heet dat. IK hoorde gisteren dat het iets van 150 euro zou kosten. Maar het kan niet overal. Hier in het arme Twente gaat het niet. Wij moeten er voor naar Hochmur of naar Utrecht.
tamorka schreef:thobias schreef:okay! bedankt!
maar ik heb wel begrepen dat als een paard een maagzweer zou hebben, dat ze dan dunnere, zurige ontlasting hebben! is dit zo?
mijn paard heeft nml wel normale ontlasting!
Graag antwoord hier op! Want mijn merrie heeft zulke ontlasting.
Citaat:139
Besluit van 25 januari 1996, houdende aanwijzing van en regelen omtrent toegestane
ingrepen bij dieren (Ingrepenbesluit) Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden
Jaargang 1996
Op advies van de Commissie voor de Toetsing van Wetgevingsprojecten
(GTW) wordt hieronder een (niet uitputtend) overzicht gegeven van ingrepen die in de praktijk worden uitgevoerd en die na inwerkingtreding van dit besluit in ieder geval verboden zijn.
Voor gezelschapsdieren:
– amputeren van de nagels bij katten;
– veranderen van de stembanden bij vogels, honden en andere dieren;
– couperen van de oren bij honden;
– ter verhindering van het vliegen bij vogels uitvoeren van patachyectomie, tenectomie/tenotomie of neurectomie;
– anaalzakextirpatie/stinkklieroperatie bij honden en fretten;
– amputeren van een ongepigmenteerd derde ooglid bij honden;
– corrigeren van een knikstaart bij katten;
– verwijderen van huiddelen bij honden.
Bij zogenaamde produktiedieren:
– slijmvliesresectie bij runderen;
– tongpuntamputatie bij runderen;
– verkorten van de staart bij runderen;
– zoekstieroperatie;
– zoekramoperatie;
– verwijderen van stinkklieren bij bokken;
ingrepen bij paarden:
blisteren;
zenuwsnede;
nicteren van de staart;
cornage-operatie;
kribbebijter-/luchtzuigeroperatie.
Anya schreef:het is een heel zware operatie en ja ze kan er last van hebben. Ze halen gewoon een stuk hals spier weg.
Tja.. je paard krijgt moeite met afbuigen eerst, dan met eten. En dan eten ze helemaal niet meer.
Oensan: ik zou zeggen kijk eens naar het voerregime.
thobias schreef:mijn paardje heeft nu inmiddels al 5 keer koliek gehad in twee weken tijd! ik word er wel een beetje wanhopig van!
het is gaskoliek! heb zuigband wel om! ze probeerd het dan wel, maar krijgt vlgs mij geen lucht binnen.
ze moet nu een paar dagen op stal blijven, geen strooisel, gewoon hooi en een half kilootje biks!
wat een hel voor een luchtzuiger! ze mag ook niet in de bak of paddock! om zo uit e sluiten dat ze mischien toch zand ofzo binnenkrijgt(maar ja, dan krijgen ze toch verstoppingskoliek???)
maar goed, ik hoop dat het nu echt beter word! anders wil ik verder laten onderzoeken! ik vind 5 keer echt genoeg, eigenlijk al teveel! maar, ja ik vetrouw maar op de DA.
ik ga nu maar ff proberen een uurtje te slapen, want dat heb ik de afgelopen twee weken weinig gedaan!
henny_w schreef:Een probiotica kuur wil nog wel 's uitkomst bieden om de darmflora op te krikken.