Flexineb ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 01:24

Peppertree schreef:
Ik had hem idd op stand 2. Toen ik hem aandeed terwijl ze hem ophad schoot ze volledig in paniek. Toen weer even uit gedaan en even wat anders gaan doen. Paar minuutjes laten wennen en toen vond ze het wel prima maar toen was hij leeg ook. Hij verdampt natuurlijk nog na als je hem uitzet, dat zal het wel geweest zijn. Ik had hem op stand 2, maar ik zag net in het filmpje van Flexineb zelf dat ie met zoutoplossing op 1 zou moeten?

Op de website staat ook stand 2, ik heb de mijne laten wennen met stand 1 wel.
Ik weet niet of het normaal is dat ie zo snel leeg is, dit kan wel echt liggen aan je medicatiecup. Ik heb mijn flexineb 2ehands gekocht met een licht gebruikte medicatiecup, die was ook snel leeg toen ie ‘m op kreeg

nnicolex

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 06:43

Ik gebruik eigenlijk voor alles stand 1 behalve als (veel) medicatie echt te lang duurt dan stand 2 of 3.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:02

Komt er bij jullie ook vrij veel stoom eruit langs boven (de inlaatklep). Of is dat het teken dat die klep vervangen moet worden?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:25

ikbencarmen schreef:
Komt er bij jullie ook vrij veel stoom eruit langs boven (de inlaatklep). Of is dat het teken dat die klep vervangen moet worden?

Dit had ik laatst ook een beetje toen sloot een klepje even niet goed. Alles even schoongemaakt en aangeduwd en toen was het verholpen.

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 20:17

Daphneeeej schreef:
ikbencarmen schreef:

Dit had ik laatst ook een beetje toen sloot een klepje even niet goed. Alles even schoongemaakt en aangeduwd en toen was het verholpen.

Dankje, dit was de oplossing :D

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:34

Hallo, ik ben een nieuwe flexineb gebruiker!
Paard lijkt al wat te verbeteren.
Ik ben bezig het topic door te lezen, maar het zijn nogal wat pagina's! Dus ik stel toch even hier mijn vraag.
Hoe lang vernevelen jullie fysiologisch zout?
Als ik 1 cupje vol doe,met bijna 10cc is het met paar minuten klaar. Maar ik lees overal 10/15 min of zelfs langer?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 07:56

sh4e, die van ons staat op stand drie en is inderdaad met een minuut of tien klaar.

Zelfs hebben wij een ander probleem, de vernevelaar stoomt ineens niet meer, maakt wel geluid, maar vernevelen ho maar. Vanavond ga ik proberen of een nieuwe cup zal helpen. Heeft iemand dit wel eens gehad hier?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:03

Ja ik heb dat wel eens gehad, toen moest ik inderdaad een nieuwe cup en was het weer goed

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 08:11

Flicka12 schreef:
Ja ik heb dat wel eens gehad, toen moest ik inderdaad een nieuwe cup en was het weer goed

O gelukkig! Ik begon hem al te knijpen := Dan hoop ik echt dat het vanavond goed komt!

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 09:37

BloemBloem schreef:
sh4e, die van ons staat op stand drie en is inderdaad met een minuut of tien klaar.

Zelfs hebben wij een ander probleem, de vernevelaar stoomt ineens niet meer, maakt wel geluid, maar vernevelen ho maar. Vanavond ga ik proberen of een nieuwe cup zal helpen. Heeft iemand dit wel eens gehad hier?

Ik heb m te leen van de dierenarts, en heeft geen standen geloof ik. Ik vul de cup nu nog maar bij, ben anders echt wel heel snel klaar
Voor de rest heb ik er nog weinig kennis van, overweeg wel erg 1 aan te schaffen, paard verbeterd duidelijk nu!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 10:31

Als het goed is zit er op je batterij een soort lampen console :) De linkerkant geeft drie lampjes aan m.b.t. de verschillende standen en de rechterkant de inhoud van je batterij.

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:04

BloemBloem schreef:
Als het goed is zit er op je batterij een soort lampen console :) De linkerkant geeft drie lampjes aan m.b.t. de verschillende standen en de rechterkant de inhoud van je batterij.

Ik heb 2 lampjes links en 1 rechts.
Flexineb 2

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:28

sh4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-25 11:33

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 09:54

BloemBloem schreef:
Flicka12 schreef:

O gelukkig! Ik begon hem al te knijpen := Dan hoop ik echt dat het vanavond goed komt!

Dit is overigens goed gekomen, de cup was blijkbaar aan vervanging toe :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 17:47

Gelukkig!!