Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:13

Wat goed om te horen!
Hoe voelt de binnenkant van het dekje, hetzelfde (beetje een katoen/pluisachtige stof) als Back on Track of glad?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:45

Zijn er nog mensen die de nekbeschermer van hkm hebben besteld? Hoe bevalt deze?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:55

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:56

xyzutu2 schreef:
Wat goed om te horen!
Hoe voelt de binnenkant van het dekje, hetzelfde (beetje een katoen/pluisachtige stof) als Back on Track of glad?

Volgens mij gewoon glad, zal morgen eens onderzoeken. Heb het zelf nog niet goed bestudeerd :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:08

Binnenkant van mr feel warm dekje is beetje zacht als fleece. Haren blijven er lekker aan plakken. Verder werd het bij het opzadelen al lekker warm, maar niet zweterig. Mijn paard was lekker soepel en meewerkend tijdens de les. Na afloop viel het me op dat de zweetplek an het zadel wat groter was dan normaal en hij dampte ook flink toen het zadel eraf ging. Wel was de warmte en het zweten weer snel over en was paard weer droog. Spieren voelde fijn los aan.

Kortom er wordt warmte geproduceerd door het dekje maar dit is ook weer snel weg na afloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:33

Klinkt goed! Ik vind het feel warm dekje ook net iets minder saai ogen dan het dekje van BOT, maar die ligt hier voorlopig toch alleen maar als bankwarmer omdat we niet kunnen rijden dus heel intensief getest is die nog niet. 8-)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 00:36

Ik heb zowel het dekje als de nekbeschermer van Mr Feel Warm. Heb het alleen nog steeds niet gebruikt. :o
Mijn zadel schuift altijd iets naar voren. Daarvoor heb ik altijd een antislip dekje onder mijn gewone dekje liggen. Dit kan dus niet icm het Mr Feel Warm dekje, omdat je dan geen huidcontact hebt.
Ik ga hem uiteraard zonder proberen, hoop dat ie dan niet zo schuift

Ik vind het ook een mooi dekje xyzutu2. Mocht ie z'n werk niet doen, heb ik in ieder geval een mooi dekje :+

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:32

Vanochtend ook even mijn Mr FW dekje bekeken, zit inderdaad een zachte fleece voering in. Dekje is minder dik dan de pads van QHP, maar mooi van kwaliteit.
De uitrijdeken is wel stukje dunner fleece materiaal dan het BOT Fleece plait die ik voor op de bank gebruik. Voelt meer als een standaard fleece deken, maar dan wel van goede kwaliteit. Niet te vergelijken met goedkope fleece dekens van dun materiaal.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:54

Ik heb ook de nekbeschermers van Mr. Feel Warm, ik merk niet echt verschil.... Dekjes heb ik alleen van BoT.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:34

Zijn er hier nog meer mensen die zijn paard geirriteerde rugspieren krijgt van het BOT dekje.? De rand achter is best hard.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:19

Is me nog niet opgevallen, maar heb m ook nog maar een keer of drie/vier gebruikt.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:13

Elco schreef:
Zijn er hier nog meer mensen die zijn paard geirriteerde rugspieren krijgt van het BOT dekje.? De rand achter is best hard.

Heb dat probleem wel eerder voorbij zien komen met als tip om een scheutje azijn bij de was te doen. Of dit afbreuk doet aan het infra rood effect, weet ik niet. Zou je na kunnen vragen bij BOT

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 13:45

Ik heb sinds gistermiddag mijn Back on Track mesh deken, paard heeft hem gisteravond even opgehad in de stapmolen en op stal en vanmorgen bij de hoefsmid, hij stond zich maar uit te rekken en te gapen dus ik denk dat het wel wat doet, vanavond mag hij hem nog even op. Ik doe hem wel onder mn staldeken anders krijgt tie het koud want zo dik is het deken niet. Hij voelt er ook lekker warm onder dus ben benieuwd als ik morgen weer ga rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:05

De Mesh is inderdaad erg mooi gemaakt en ook lekker licht waardoor hij niet zo snel trekt. Helaas past de mijne hem niet goed, anders zou ik hem ook zeker houden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:33

xyzutu2 schreef:
De Mesh is inderdaad erg mooi gemaakt en ook lekker licht waardoor hij niet zo snel trekt. Helaas past de mijne hem niet goed, anders zou ik hem ook zeker houden.

Je moet even de maat zetten in je advertentie. :Y)

Mooie dekens! Ik heb net de Ionic :) naar alle tevredenheid ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:44

Staat erin! 145cm. Alleen moet je van de BoktMarkt Advertentiemachine de onderlengte opgeven terwijl BOT alles in bovenlengtes rekent, vandaar dat ik het vakje met de maat niet in kon vullen. 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:35

Dan kun je toch gewoon 195 invullen, want dat is de ondermaat die hoort bij bovenmaat 145

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:37

:)* Thanks! _/-\o_
Ik had alleen maar de 145 gezien omdat die op de factuur staat, maar 195cm als ondermaat erbij is wel zo handig.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:43

:D
Graag gedaan!
En jammer dat 'ie niet een maatje groter is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:51

Dat denk ik ook vaak bij mijn paard zelf... Vooral wat meer ruglengte zou erg welkom zijn. :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:52

_O-
Die van mij hadden ook best wel iets minder lang gemogen voor hun stokmaat

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 19:34

Mijn meshdeken is juist binnen. Mooie kwaliteit!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:28

PanamaD schreef:
Zijn er nog mensen die de nekbeschermer van hkm hebben besteld? Hoe bevalt deze?

Ik heb er 2. Paard vindt het duidelijk fijn. Eerst geprobeerd aan het halster met als resultaat kauwen en likken. Nu onder het hoofstel met rijden. Paard laat duidelijk beter los. Top ding voor die prijs

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:47

pluisje88 schreef:
PanamaD schreef:

Ik heb er 2. Paard vindt het duidelijk fijn. Eerst geprobeerd aan het halster met als resultaat kauwen en likken. Nu onder het hoofstel met rijden. Paard laat duidelijk beter los. Top ding voor die prijs

Oh dat beloofd veel goeds!
Ik durf hem nu nog niet om te doen in de wei. Ze staat nu op een mega wei en als ie los komt van het halster, vind ik hem nooit meer terug.

Maar ze komt straks aan huis en dan durf ik het wel aan. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:59

Wie hebben er ervaring met het bot mutsje? Hoe groot valt deze? Ik twijfel dus de S of M/L